هاست پرسرعت
تکنولوژی

چگونه برنامه نویسی را تمرین کنیم؟

چگونه برنامه نویسی را تمرین کنیم؟

تمرین برنامه نویسی یکی از مهمترین بخش های یادگیری برنامه نویسی است و اگر در هنگام یادگیری برنامه نویسی، تمرین نکنید، یادگیری تقریبا غیرممکن است. برای تمرین برنامه نویسی بهتر است در ابتدا تمرینات کوچک برنامه نویسی را حل کنید و سپس به سراغ انجام پروژه‌های بزرگ بروید. برای دسترسی به تمرینات مختلف برنامه نویسی و ایده های مختلف برای پروژه های تمرینی، میتوانید از وبسایت کدبزن استفاده کنید.

امروزه برنامه نویسی یکی از بهترین و پردرآمدترین شغل های دنیاست و به همین دلیل افراد زیادی علاقه دارند که برنامه نویسی را یاد بگیرند و وارد این حوزه شوند اما یادگیری برنامه نویسی اگر در مسیر درست و اصولی پیش نرود، میتواند بسیار سخت باشد و باعث ناامیدی علاقمندان شود. یکی از مهم ترین گام های یادگیری برنامه نویسی، تمرین کردن آن است؛ مارک زاکر برگ، موسس شرکت بزرگ فیسبوک و صاحب امتیاز واتس اپ و اینستاگرام در این باره گفته است: «برنامه نویسی مثل ورزش  کردن است، باید قوانین بازی را بدانید، اما باید انجام دهید تا یاد بگیرید»

همانطور که زاکر برگ اشاره کرده است، برنامه نویسی مثل ورزشی همانند دوچرخه سواری است؛ اگر صدها ساعت آموزش درباره دوچرخه سواری ببینید تاثیری در مهارت دوچرخه سواری شما ندارد تا وقتی که سوار دوچرخه شوید و با تمرین کردن آن را یاد بگیرید. برنامه نویسی هم دقیقا به همین روش قابل یادگیری است. همانطور که دانستن نحوه سوار شدن بر دوچرخه ضروری است، قطعا دیدن آموزش برنامه نویسی هم لازم است اما اگر با تمرین همراه نباشد، یادگیری اتفاق نمیافتد.

در این مقاله درباره چند روش برای تمرین برنامه نویسی صحبت میکنیم و در نهایت یک منبع جامع از سوالات و تمرینات برنامه نویسی به زبان فارسی معرفی میکنیم.

تمرینات کوچک برنامه نویسی

حل کردن سوالات کوچک برنامه نویسی همزمان که باعث تقویت مهارت برنامه نویسی میشود، باعث تقویت مهارت حل مسئله و دید الگوریتمی شما میشود که برای یک برنامه نویس حرفه ای بسیار مهم است. تمرینات کوچک برنامه نویسی معمولا با جمله «برنامه ای بنویسید که….» شروع میشود و در ادامه از شما میخواهد برنامه ای کوچک بنویسید. معمولا این نوع از تمرینات، مربوط به زبان برنامه نویسی خاصی نیستند و براحتی میتوانید با زبان برنامه نویسی دلخواهتان آن ها را انجام دهید.

در تصویر زیر میتوانید یک مورد از این تمرینات را به همراه جواب مشاهده کنید

چگونه برنامه نویسی را تمرین کنیم؟ (3)

نکته مهم در رابطه با این تمرینات این است که ممکن است هنگام حل کردن بعضی از این تمرینات تصور کنید که این تمرینات بسیار غیرکاربردی هستند. در این مرحله پیشنهاد میشود فقط روی تمرین تمرکز کنید؛ مطمئنا در آینده با کاربرد اصلی آنها در پروژه ها آشنا میشوید و بصورت مستقیم و غیرمستقیم روی مهارت برنامه نویسی شما تاثیر میگذارند.

پروژه های واقعی برنامه نویسی

بعد از اینکه تعدادی از این تمرینات کوچک را حل کردید، میتوانید به سراغ انجام پروژه های واقعی بروید. وایسته به حوزه ای که در آن فعالیت میکنید میتوانید پروژه های تمرینی مختلفی برای خودتان تعریف کنید مثلا پروژه تمرینی شما میتواند ساخت یه ماشین حساب یا حتی طراحی کامل یه سایت فروشگاهی باشد. نکته مثبت این کار این است که بعد از اینکه پروژه را تکمیل کردید میتوانید آن را به عنوان نمونه کار در روزمه تان بیاورید.

منبع جامع تمرینات و پروژه های برنامه نویسی

در وبسایت کد بزن میتونید به سوالات و تمرینات مختلف برنامه نویسی در سطوح مختلف (آسون، متوسط، سخت) دسترسی داشته باشید، همچنین در این وبسایت ایده های مختلف برای پروژه های تمرینی برنامه نویسی وجود دارد.

تمرین زبان برنامه نویسی پایتون با جواب

در وبسایت کد بزن میتوانید به تمرین های پایتون با جواب و همچنین تمرینات سایر زبان های برنامه نویسی دسترسی داشتی باشید. فقط کافیست از بخش فیلتر تمرینات، زبان برنامه نویسی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

برای مثال در تصویر زیر، ما سوالاتی که دارای جواب با زبان پایتون هستند را انتخاب کردیم و در ادامه میتوانیم لیست این تمرینات را مشاهده کنیم

چگونه برنامه نویسی را تمرین کنیم؟ (3)

چکیده مطلب

تمرین برنامه نویسی یکی از مهمترین بخش های یادگیری برنامه نویسی است و اگر در هنگام یادگیری برنامه نویسی، تمرین نکنید، یادگیری تقریبا غیرممکن است. برای تمرین برنامه نویسی بهتر است در ابتدا تمرینات کوچک برنامه نویسی را حل کنید و سپس به سراغ انجام پروژه‌های بزرگ بروید. برای دسترسی به تمرینات مختلف برنامه نویسی و ایده های مختلف برای پروژه های تمرینی، میتوانید از وبسایت کدبزن استفاده کنید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا