هاست پرسرعت
تکنولوژی

راهنمای جامع استفاده از پی پال در ایران

راهنمای جامع استفاده از پی پال در ایران

نحوه استفاده از پی پال در ایران چگونه است؟ اگر با پی پال و کاربردهای آن آشنا باشید، حتما می‌دانید که سیستم پی پال یکی از قدرتمندترین سیستم‌های پرداخت آنلاین در جهان است و خدمات گسترده‌ای بویژه برای صاحبان کسب و کارها ارائه می‌دهد. با این وجود بدلیل تحریم‌های اقتصادی اعمال شده، کاربران ایرانی نمی‌توانند بدرستی به حساب‌های پی پال خود دسترسی داشته باشند و عدم آگاهی درست از این قضیه می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در تراکنش‌های مالی، مدیریت کیف پول و ارتباطات با سایر شرکت‌های جهان شود. از این‌رو در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه صحیح استفاده از پی پال در ایران آشنا شوید.

روش استفاده از پی پال برای کاربران ایرانی

در حالت کلی برای استفاده از خدمات پی پال ابتدا باید نسبت به ساخت اکانت پی پال (شخصی یا بیزنسی) اقدام کنید؛ اما در صورتی که سیستم پی پال تشخیص دهد آی پی شما از کشور ایران است، نه تنها اکانت شما را مسدود خواهد کرد، بلکه سرمایه‌تان در حساب نیز بلوکه خواهد شد. بنابراین باید از آی پی ثابت، آدرس خارجی و شماره مجازی استفاده کنید. نحوه استفاده از پی پال در ایران به صورت زیر است:

انتخاب حساب بیزینسی یا شخصی

در ابتدا آی پی سیستم خود را تغییر دهید و به به وبسایت رسمی پی‌پال paypal.com مراجعه کنید. سپس بر روی گزینه Sign Up یا ثبت‌نام کلیک نمایید. در این مرحله باید نوع حساب پی پال خود را انتخاب کنید. پی‌پال دو نوع حساب اصلی به نام‌های حساب شخصی  (Personal Account) و حساب تجاری (Business Account)  ارائه می‌دهد. انتخاب نوع حساب بستگی به نیازهای شخصی یا تجاری شما دارد. بطور معمول حساب شخصی برای خریدهای آنلاین، نقل و انتقالات پول به حساب دوستان یا آشنایان مورد استفاده قرار گرفته و حساب بیزینسی نیز برای فروشگاه‌ها و کسب و کارهای آنلاین انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

تکمیل اطلاعات هویتی

در ادامه برای تکمیل ثبت نام باید اطلاعات هویتی خود از جمله ایمیل، رمز عبور، نام و نام خانوادگی، آدرس محل سکونت، شماره تلفن همراه و تاریخ تولد را وارد کنید. توجه داشته باشید که اطلاعاتی از قبیل آدرس محل سکونت و شماره تلفن شما باید مطابق با آی پی مورد استفاده باشد. همچنین بهتر است از رمز عبوری استفاده کنید که ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ، کاراکترهای خاص مانند @، #، % و سایر و همچنین اعداد باشد.

اتصال کارت یا حساب بانکی به اکانت پی پال

برای استفاده از پی پال در ایران، باید اکانت پی پال را به حساب بانکی خود متصل کنید. بدین منظور، در داشبورد حساب پی‌پال، روی  Walletیا همان کیف پول کلیک کنید. سپس با انتخاب گزینه Link a card یا Link a bank account  اطلاعات حساب بانکی بین‌المللی خود را وارد کنید. شما می‌توانید از داشبورد حساب پی‌پال خود به مدیریت حساب، تاریخچه تراکنش‌ها، افزودن یا ویرایش حساب بانکی، تغییر اطلاعات حساب و بسیاری از ویژگی‌های دیگر دسترسی داشته باشید. بهتر است اطلاعات حساب پی پال خود را با دیگر افراد به اشتراک نگذارید و امنیت حساب خود را حفظ کنید.

محدودیت های تراکنشی پی پال

در هنگام استفاده از پی پال باید از محدودیت‌ها و سیاست‌های پی پال اطلاع داشته باشید تا مانع از مسدود شدن حساب پی پال خود شوید. این محدودیت‌ها به عنوان بخشی از قوانین امنیتی و مالی پی‌پال تعیین می‌شوند و می‌توانند بر اساس نوع حساب و سابقه فعالیت کاربر در پی‌پال متغیر باشند. پی‌پال ممکن است برای تراکنش‌های خرید و پرداخت محدودیت‌هایی تعیین کند. این محدودیت‌ها می‌توانند شامل تعداد تراکنش‌های روزانه، ارسال پول و دریافت آن باشد.

در این حالت اگر تراکنش‌های شما از حد مجاز بیشتر شود، پی پال به حساب شما مشکوک شده و آن را محدود خواهد کرد. علاوه بر آن درصورتیکه از منابع ناشناس به حساب شما مبلغی واریز شود، با بررسی حساب، از شما و حساب مبدا درخواست ارائه مدرک خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند این اتفاق کاملاً قانونی انجام شده است.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم به صورت شفاف نحوه استفاده از پی پال در ایران و محدودیت‌های آن را توضیح دهیم. با این حال مطمئن‌ترین روش افتتاح حساب و استفاده از پی پال مراجعه به شرکت‌های واسط است. این شرکت‌ها با فعالیت در خارج از ایران براحتی به سیستم پی پال دسترسی دارند و می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان بدون مشکل و محدودیتی حساب پی پال ایجاد کنند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و افتتاح حساب پی پال با کارشناسان مجموعه الواپلای در ارتباط باشید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا