هاست پرسرعت
تکنولوژی

راهنمای خرید سرور مجازی vps حرفه‌ای

راهنمای خرید سرور مجازی vps حرفه‌ای

زمانی که یک وب‌سایت در حال رشد دارید، احتمالاً بعد از مدتی با افزایش شمار کاربران و محتواهای پست شده، با مشکل کندی سایت مواجه خواهید شد. این مسئله به‌‍خصوص برای وب‌سایت‌های فروشگاهی که با تعداد بالایی از کاربران مواجه بوده و نیازمند سرعت بالایی صفحات هستند، بیشتر اهمیت دارد. در چنین شرایطی خرید سرور مجازی می‌تواند یک راه‌حل منطقی باشد. البته این کار برای افراد مبتدی که اطلاعات زیادی درباره این نوع سرورها ندارند، کار ساده‌ای نیست. به همین دلیل در ادامه این مطلب هر آنچه را که درباره خرید سرور مجازی حرفه‌ای نیاز دارید، بررسی می‌کنیم.

سرور مجازی یا VPS چیست؟

قبل از پرداختن به راهنمای خرید سرور، بهتر است ببینیم سرور مجازی یا VPS (Virtual Private Server) چیست. برای ارتقای کارایی و عملکرد، معمولاً از نرم‌افزار مجازی‌ساز سرور برای تقسیم یک سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی، استفاده می‌کنند. هر یک از سرورهای مجازی که روی یک سرور پیاده‌سازی می‌شوند، می‌توانند دارای سیستم‌عامل نرم‌افزار خاص خود باشند.  تبدیل سرور به چند سرور مجازی باعث می‌شود تا امکان استفاده بهتر از قدرت و منابع فراهم شود. این افزایش قدرت، امکان اجرای چندین سیستم‌عامل و برنامه‌های کاربردی را فراهم می‌کند.

از جمله مزایای اصلی استفاده از یک سرور مجازی می‌توان به تهیه سریع‌تر برنامه‌ها و منابع، بهبود بازیابی، تداوم روند کار و کاهش حداقلی یا حذف زمان خرابی اشاره کرد. به‌علاوه استفاده از این نوع سرورها به افزایش بهره‌وری، سرعت، کارایی و پاسخگویی IT کمک می‌کند. از جمله مزایای دیگر این نوع سرورها، کاهش هزینه‌های عملیاتی، سرمایه و مدیریت ساده دیتاسنتر است. روی سرورهای VPS، می‌توان دو سیستم‌عامل لینوکس و ویندوز را پیاده کرد.

با آشنایی بیشتر با سرورهای مجازی و مزایای پرشمار آن، حالا می‌دانیم که چرا صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ باید سرور VPS خود را خریداری کنند. البته خرید VPS به این سادگی هم نیست و باید به برخی نکات اساسی درباره این نوع سرورها توجه کنید.

نکاتی برای خرید سرور مجازی vps

مانند هر تجهیزات دیگری که برای کسب‌وکار خود از آن استفاده می‌کنید، گاهی ممکن است بخواهید یک سرور جدید را خریداری و یا جایگزین کنید. در چنین موقعیتی، بسیار مهم است که این کار را با دانش و اطلاعات کافی انجام دهید. مهم‌ترین نکاتی که برای خرید سرور مجازیvps باید به آن توجه کنید، عبارت است از:

راهنمای خرید سرور مجازی vps حرفه‌ای

1. تعیین بودجه

ابتدایی‌ترین و البته یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید سرور مجازی این است که بودجه خود را مشخص کنید. سرورهای کوچک‌تر طبیعتاً هزینه کمتری را نسبت به سرورهای بزرگ و قوی‌تر برای شما به دنبال خواهند داشت. اگر هیچ ایده‌ای درباره اختصاص دادن بودجه کافی برای خرید سرور VPS خود ندارید، می‌توانید چندین وب‌سایت ارائه‌دهنده سرور را بررسی کنید. البته فراموش نکنید که این کار را از طریق وب‌سایت‌های معتبر انجام دهید.

این کار به شما کمک می‌کند تا با بررسی انواع سرورها، حداقل بودجه مورد نیاز خود برای خرید سرور مجازی مورد نظر خود را تعیین کنید. این مهم‌ترین مرحله در خرید VPS است؛ زیرا با در نظر گرفتن بودجه، می‌توان عملکرد سرور مورد نظر را نیز تعیین کرده و به سراغ سایر معیارها برای خرید سرور بروید.

2. عملکرد سرور

این که قرار است سرور چه کاری انجام دهد، روی انتخاب نوع آن و منابعی که در اختیار دارد، تأثیر می‌گذارد. در نظر گرفتن مواردی مانند RAM، قدرت پردازش، سرعت انتقال و ظرفیت ذخیره‌سازی، همه نقش مهمی در انتخاب و خرید سرور مجازی دارند.

به همین دلیل پیش از انتخاب سرور مجازی باید ببینید که چگونه می‌خواهید از آن استفاده کنید.  قبل از اینکه یکی از سرورها را انتخاب کنید، باید بدانید که چگونه می‌خواهید از سرور خود استفاده کنید. در سرورها، کنترل پنل قابلیت کنترل منابع در اختیار سرور را دارد. یکی از بهترین کنترل پنل‌های سیستم‌عامل لینوکس برای سرورهای مجازی، سی پنل است.

سرور مجازی یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسی‌های بیشتر از یک‌هاست اشتراکی می‌باشد. خرید VPS پرسرعت یک گزینه مناسب است چراکه می‌توانید یک سرور با سیستم‌عامل لینوکس یا ویندوز را در موقعیت ایران و خارج تهیه فرمایید.

3. سرور مجازی ابری

سرورهای آنلاین و ابری هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. سرورهای در محل به راه‌اندازی، نگهداری و اختصاص یک فضای کنترل شده با دسترسی نیاز دارند. علاوه بر این، مانند هر سخت‌افزار دیگری، دارای طول عمر محدودی هستند. البته درصورتی‌که کسب‌وکار شما ملزم به رعایت برخی الزامات قانونی است، این نوع سرورها امنیت بالایی داشته و در اغلب مواقع پیکربندی ساده‌ای دارند. مهم‌ترین مزیت استفاده از سرور مجازی ابری لینوکس و ویندوز این است که در هرجایی می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت. به‌علاوه این سرورها بسیار امن، نسبتاً سریع و دارای امنیت فیزیکی هستند.

4. سیستم‌عامل مورد نیاز

همان‌طور که گفتیم، دو سیستم‌عامل لینوکس و ویندوز روی سرور مجازی قابل‌استفاده هستند. انتخاب هر یک از این دو سیستم‌عامل از نظر ظاهر گرافیکی، امنیت، زبان برنامه‌نویسی، اتصال و دیتابیس متفاوت خواهد بود. سرورهای ویندوز با رابط کاربری گرافیکی GUI کار می‌کنند که فضای آن شبیه به ویندوز معمولی است. در لینوکس اینترفیس یا ظاهر گرافیکی وجود ندارد و از طریق یک خط فرمان (Command Line) کار می‌کند.

  • سرور مجازی لینوکس
  • سرور مجازی ویندوز

راهنمای خرید سرور مجازی vps حرفه‌ای

معمولاً کسانی که از زبان برنامه‌نویسی C++، Perl و PhP استفاده می‌کنند، سیستم‌عامل لینوکس را انتخاب می‌کنند. سیستم‌عامل ویندوز نیز برای سایت‌های با زبان ASP.NET کاربرد دارد. دیتابیس استفاده شده در سرور مجازی با سیستم‌عامل لینوکس، معمولاً MySQL و در ویندوز، SQL Server است.

5. موقعیت سرور مجازی

یکی دیگر از مواردی که در زمان خرید سرور مجازی باید به آن دقت کنید، موقعیت مجازی سرور است. ارائه‌دهندگان سرور در داخل ایران سرورهای وی پی اس ایران و اروپا را ارائه می‌دهد و انتخاب آن‌ها به نیاز و شرایط شما بستگی دارد. انتخاب موقعیت سروی بیشتر به موقعیت جغرافیایی اکثریت کاربران سایت بستگی دارد. درصورتی‌که هم در داخل کشور و هم در خارج کاربران قابل‌توجهی دارید، می‌تواند دو سرور خریداری کنید.

  • سرور مجازی ایران
  • سرور مجازی اروپا

6. مدیریت سرور

کار کردن با سرورها و مدیریت آن‌ها ممکن است ساده نباشد. این مسئله به‌خصوص برای کسانی که به‌تازگی اقدام به خرید سرور کرده و مدیریت آن را خودشان بر عهده می‌گیرند، سخت‌تر است. یک وب‌مستر با استفاده از کنترل پنل دایرکت ادمین به‌راحتی می‌تواند سرور مجازی در اختیار خود را مدیریت کند. کنترل پنل دایرکت ادمین بعد از سی پنل که در سیستم‌عامل‌های لینوکس کاربرد دارد، وارد بازار شد، اما امکانات قابل‌توجهی دارد که منجر به محبوبیت آن شده است.

سخن‌نهایی

زمانی که وب‌سایت اختصاصی خود را برای کسب‌وکارتان دارید، خرید سرور مجازی نقش مهمی برای کل شرکت و مشتریان ایفا خواهد کرد. البته خرید سرور مجازی یا همان VPS به این سادگی نیست و قبل از انتخاب آن، باید به نکات زیادی توجه کنید. در این مطلب هر آنچه را که برای خرید سرور مجازی حرفه‌ای باید بدانید، بررسی کردیم. نکات بررسی شده در این راهنما، مهم‌ترین معیارهای انتخاب و خرید سرور VPS هستند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا