هاست پرسرعت
تکنولوژی

سئو وردپرس چیست؟ آموزش جامع SEO WORDPRESS 2022

سئو وردپرس چیست؟ آموزش جامع SEO WORDPRESS 2022

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

سئو وردپرس یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که با بهینه سازی وردپرس می‌توان ورودی گوگل و موتورهای جستجو را افزایش داد.

در ابتدا باید بدانید سئو وردپرس چیست و در ادامه با مراحل انجام آن آشنا شوید. به تمام عملیاتی که به منظور افزایش ورودی از گوگل و موتورهای جستجو انجام می‌گیرد سئو یا بهینه سازی وردپرس گفته می‌شود.

مراحل انجام سئو وردپرس

در این بخش در ابتدا پایه‌ای ترین تنظیمات برای بهینه سازی وردپرس سایت را معرفی خواهیم کرد. تنظیماتی که ممکن است با یک اشتباه کوچک در آن، همه سئو سایت شما را با مشکل مواجه کند. سپس، نکات متوسط و نیمه حرفه ای و در نهایت، نکات تکمیلی و حرفه ای را به شما معرفی خواهیم کرد.

مرحله 1 : ایندکس کردن سایت وردپرس

تمامی سایت‌های سطح وب در بخش هاست خود، دارای یک فایل متنی به نام robot.txt و فایل دیگری به نام htaccess  می‌باشند. این فایل ها دارای متن‌هایی هستند که دستوراتی را به ربات های موتور جستجو در مورد سایت ارائه می‌دهند. ایجاد تغییرات در این دستورات خطر زیادی را به همراه دارد و صرفا کار سئوکارهای حرفه ای است. به همین دلیل، می‌توان با استفاده از تنظیمات وردپرس و برخی افزونه‌ها، تغییرات لازم را در آن ایجاد کرد.

معمولا وب سایت‌های وردپرسی در ابتدا به طور پیش فرض به حالت نو ایندکس در فایل robot ثبت شده‌اند و به این معناست که هیچ موتور جستجویی اجازه بررسی و نمایش صفحات این سایت را ندارد. در نتیجه، در ابتدا بایستی دستور نو ایندکس را به دستور ایندکس تبدیل کرد.

مرحله 2: تغییرات url سئو وردپرس

بایستی بدانید که url ها تاثیرات زیادی در بهینه سازی وردپرس سایت و به طور کلی تمامی سایت ها دارند. به صورت پیش فرض url های صفحات سایت وردپرس با یک سری علائم بی ‌معنی نام گذاری می‌شود. این موضوع موجب کاهش قدرت سئو می‌شود. به همین دلیل بایستی ساختار url سایت خود را بهبود دهید.

مرحله 3: چینش ساختار سایت وردپرس

در این مرحله از سایت وردپرس شما بایستی ساختار درختی سایت را خصوصا در مورد سایت‌های فروشگاهی به خوبی درک کنید. در ساختار درختی بایستی صفحه اصلی در راس، صفحات دسته بندی در مرحله بعد، صفحات برچسب و در انتها صفحات محصول (چیزی شبیه به عکس زیر) جای بگیرد.

ساختار درختی
ساختار درختی

مرحله 4:  انتخاب یک افزونه سئو وردپرس

افزونه‌های وردپرسی زیادی وجود دارند که هر یک می‌توانند بخشی از سایت را بهینه کنند. در اینجا به معرفی مهم‌ترین آن‌ها یعنی Yoast SEO می‌پردازیم.

افزونه Yoast، در مرحله اول فعالیت‌های پایه‌ای را برای سئو سایت انجام می‌دهد. برخی از این فعالیت‌ها عبارتند از:

  • ساخت سایت مپ که موجب بهبود ایندکس سایت و بهینه سازی آن می‌شود.
  • سازماندهی تگ های محتوا که می‌توانند موجب زیبایی انتشار پست‌های سایت در شبکه‌های اجتماعی شود.
  • کمک و سازماندهی در ریدایرکت کردن صفحات سایت
  • بهینه سازی کدهای اسکیما که موجب نمایش بهتر سایت شما در گوگل می‌شود.
  • فعال سازی بردکرامب یا همان لینک‌های راهنمای کاربر در هر صفحه‌ای از سایت
  • و…

علاوه بر فعالیت‌های ذکر شده، افزونه یواست سئو وردپرس به انجام فعالیت های مهمی مانند ایجاد تگ کنونیکال، ویرایش جزئی فایل های robot  و htaccess و … نیز کمک می‌کند. اما می‌توان گفت مهم‌ترین دلایلی که موجب تعداد نصب افزونه یواست به بیشتر از 5 میلیون بار شده است، راهنمایی‌هایی است که در زمینه سئو محتوا ارائه می‌کند.

مرحله 5: ثبت سایت در سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس

پس از طی کردن مراحلی که گفته شد، نوبت به ثبت سایت در دو ابزار رایگان و آنلاین گوگل با نام های سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس می‌رسد.

می‌توان گفت در روند سئو، ابزار سرچ کنسول مهم ترین ابزاری است که با کمک آمار خود، به شما کمک می‌کند. با کمک این ابزار می‌توانید متوجه موارد زیادی شوید. از جمله:

  • تعداد بازدید روزانه سایت
  • تعداد لینک‌های خارجی ساخته شده برای سایت
  • مشکلات و اخطارهای گوگل
  • کلمه کلیدی رتبه دار در گوگل
  • کلمات کلیدی که مخاطبان با سرچ آن وارد سایت شده‌اند.
  • سرعت صفحات سایت
  • و…

گوگل آنالیتیکس نیز ابزاری است که به شما در رابطه با رفتار کاربران اطلاع رسانی می‌کند. به طور مثال به کمک آن می‌توانید بفهمید:

  • کاربران سایت اهل کدام منطقه جغرافیایی هستند.
  • با چه مرورگری وارد سایتتان شده‌اند.
  • جنسیت و سن و سال آن‌ها
  • میانگین زمان ماندگاری کاربر در سایت
  • کدام صفحات دارای بازدید بیشتری می‌باشند.
  • و…

با ثبت نام در سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس می‌توانید مدیریت بهتری روی بهینه سازی وردپرس سایت خود داشته باشید.

مرحله 6: امنیت و سرعت وردپرس

یکی از نکات تاثیرگذار روی سئو وردپرس، سرعت سایت است. اگر سایت شما سرعت پایینی داشته باشد، در ابتدا موجب نارضایتی کاربران می‌شود. گوگل نیز این موضوع را تشخیص داده و رتبه صفحه شما را کاهش می‌دهد.

امنیت نکته‌ی دیگری است که روی سئو سایت تاثیرگذار است. اما این نکته به صورت مستقیم روی سایت تاثیر نمی‌گذارد. به عنوان مثال اگر یک هکر به سایت شما حمله کند و مدیریت آن را در دست گیرد. گوگل متوجه این موضوع می‌شود و رتبه سایت شما را به شدت کاهش می‌دهد.

مراحلی که تا اینجا توضیح داده شد، اغلب فعالیت‌هایی است که تنها کافی است یک ‌بار آن را انجام دهید. اما از این مرحله به بعد به توضیح مطالبی می‌پردازیم که بایستی به صورت دائم در جهت رشد وردپرس اجرا و تکرار کنید.

مرحله 7: تحقیقات در مورد کلمات کلیدی

برای یافتن بهترین کلمات کلیدی ممکن برای صفحات سایت می‌توان از ابزارهای گوناگون رایگان و غیر رایگان استفاده کرد. با استفاده از کلمات کلیدی مناسب می‌توان مخاطبان زیادی را به سایت دعوت کرد. در هنگام انجام این کار بهتر است از چند کلمه کلیدی استفاده شود که مهم‌ترین آن‌ها کلمه کلیدی اصلی نام‌گذاری می‌شود.

کلمات کلیدی
کلمات کلیدی

مرحله 8: تولید محتوا

تولید محتوا موضوعی بسیار مهم است. در این مرحله باید با توجه به کلمات کلیدی محتوا تولید کنید. توجه داشته باشید محتوایی موجب بهینه سازی سئو سایت شما می‌شود که هم به خوبی سئو شده باشد و هم باکیفیت بوده و ارزشی به مخاطب اضافه کند.

مرحله 9: فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تاثیر زیادی به رتبه دادن سایت دارد. به همین دلیل برای سئو وردپرس بایستی شروع به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی کنید. با همکاری با یک گرافیست و اجرای صحیح بازاریابی محتوایی در شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید تاثیر زیادی روی سئو سایت خود مشاهده کنید.

الگوریتم گوگل لایک پست‌ها، کامنت، به اشتراک گذاری و … را بررسی می‌کند و این عوامل در رتبه دهی به سایت تاثیر دارند.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

مرحله 10: لینک‌سازی خارجی

لینک‌سازی خارجی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سئو در سایت است. انجام مداوم آن موجب بهینه سازی ورد پرس و بهبود رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدید از آن می‌شود.

مرحله 11: بهینه سازی نرخ پرش

این مرحله آخرین مرحله سئو وردپرس است. ربات‌های گوگل اهمیت زیادی به حضور کاربران در سایت شما می‌دهند. مثلا اگر به دلیل سرعت پایین یا گرافیک نامناسب سایت و یا … کاربر سریعا سایت را ترک کند، این ربات‌ها متوجه می‌شوند. به خروج های ناگهانی کاربران نرخ پرش گفته می‌شود. با افزایش نرخ پرش رتبه سایت کاهش می‌یابد. در نتیجه بهتر است به کمک ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس نرخ پرش و ماندگاری کاربر را بررسی کنید و تلاش در بهینه سازی آن داشته باشید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تا مراحل انجام سئو وردپرس را به طور خلاصه توضیح دهیم. برای بهتر شدن سئو باید به طور دائم اطلاعات خود را به روز کنید.

در حال حاضر سایت آکادمی وندو یکی از بهترین سایت ها در زمینه آموزش سئو سایت است. در این سایت شما می‌توانید با 0 تا 100 آموزش سئو مقدماتی توسط سئوکار ماهر آشنا شوید. همچنین برای مشاوره سئو و تصمیم‌گیری در رابطه با بهینه سازی وردپرس سایت و طراحی وب سایت می‌توانید با مشاوران آکادمی وندو در تماس باشید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا