هاست پرسرعت
تکنولوژی

سرانجام رتبه بندی معلمان

سرانجام رتبه بندی معلمان

یکی از کلیدی‌ترین موضوعاتی که در ماه‌های اخیر در بحث اخبار رتبه بندی معلمان مطرح شده است افزایش حقوق معلمان و یکسان سازی حقوق آنهاست سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از تخصیص ۵ مرحله سرانه برای معلمان و مدارس خبر داده است. بسیاری از افراد درصدد هستند تا در مورد رتبه بندی معلمان و اخبار اقتصادی اطلاعات خود را افزایش دهند. در این مقاله قصد داریم تا به رتبه بندی معلمان بپردازیم لذا در صورت تمایل پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

پرداخت مزایای پایه رتبه‌بندی به ۷۴۰ هزار معلم

اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در چند ماهه اخیر با فراهم شدن زیرساخت‌های موجود به مراحل جدید خود رسیده است. بسیاری از معلمان به دنبال طرح رتبه بندی هستند تا بتوانند از حقوق و مزایای جدید برخوردار شوند. زمان اجرای قانون نظام بندی معلمان از مهرماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد و با تأخیر بیش از یک ساله در اجرای این قانون، انتقادهای زیادی را به دنبال داشت. این موضوع در حالی بود که وزارت آموزش و پرورش در تابستان سال جاری مبلغ علی الحساب را به من منظور جبران این تأخیر در حساب برخی از معلمان واریز کرد.

پرداخت مزایای پایه رتبه بندی به ۷۴۰۰۰۰ معلم به عنوان یک خبر مثبت در سال جاری محسوب می‌شود. صادق ستاری فرد به عنوان سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در این باره بیان کرد: اخبار رتبه بندی معلمان امیدوارکننده است چرا که مزایای آموزشیار معلمان تقریباً برای همه افراد مشمول پرداخت شده است. وی ادامه داد: فرایند تعیین رتبه نهایی معلمان از مدتی پیش آغاز شده و تا به امروز ۵۰ هزار نفر از همکاران توسط هیئت‌های ممیزه مناطق تعیین شده رتبه بندی شده‌اند. در واقع می‌توان امیدوار بود که در سال جدید طرح رتبه بندی معلمان به بهترین شکل اجرایی شود.

آخرین آمار معلم‌هایی که هنوز رتبه‌بندی نشدند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان داشت که تا به امروز حدود یک میلیون معلم در نظام رتبه بندی قرار نگرفته و رتبه آنها مشخص نیست. علیرضا منادی در مراسم اختتامیه جشنواره الگوهای برتر بیان کرد که اجرای رتبه بندی معلمان به عنوان یک طرح بسیار کلیدی برای رتبه بندی دقیق معلمان شناخته می‌شود. وی گفت: با توجه به اینکه معلمان به عنوان افرادی مهارت دیده هستند نظام جمهوری اسلامی باید با پرداخت صحیح بتواند سختی کار معلمان را پوشش دهد. در نظام رتبه بندی معلمان به مهارت معلم و کیفیت آموزش و پرورش توجه شده است که هدف این طرح ایجاد فضای رقابتی و تلاش در جهت کیفیت بخشی به کار معلمان است. رئیس آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد تا به امروز ۳۸ میلیارد تومان بودجه برای اجرای این طرح در سال جدید در نظر گرفته شده است. کیفیت آموزش و پرورش و معلمان فنی و حرفه‌ای باعث رشد کیفی دانش آموزان در کشور خواهد شد.

رتبه‌بندی معلمان با بودجه ۳۸ هزار میلیاردی آماده اجرا

مشاوره وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های فرهنگیان بیان داشت، ایجاد رقابت و انگیزه میان معلمان از اهداف اصلی رتبه بندی محسوب می‌شود. سید بابک هاشمی نکو در آیین تودیع و معارفه مدیریت کل آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی معلمان بیش از ۱۰ سال است که در نوبت اجرایی قرار دارد و تا به امروز ۵ هزار میلیارد تومان پیشنهاد دولت برای اجرای آن در نظر گرفته شده است.

با روی کار آمدن دولت رئیسی امروزه ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه آماده اجرا برای این طرح در نظر گرفته شده است. هاشمی نکو ادامه داد با تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه بیمه تکمیلی فرهنگیان قرارداد خوبی در بحث سهام مالکانه در صندوق ذخیره فرهنگیان ایجاد کرده است. با توجه به اینکه تعلیم و تربیت تعطیلی ندارد و معلمان ایثارگر به عنوان سنگر اصلی این موضوع شناخته می‌شوند، رتبه بندی معلمان و اخبار مرتبط با آن می‌تواند بسیار کارگشا باشد.

خبر خوب برای فرهنگیان

خبرهای منتشر شده پیرامون رتبه بندی معلمان به عنوان یک انگیزه کافی جهت رشد دبیران شناخته می‌شود. معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در مورد موضوع پرداختی فرهنگیان در سه ماه آخر سال خبر داد و آن را به عنوان یکی از اخبار مثبت فرهنگیان محسوب کرد. صادق ستاری فرد با بیان گزارش عملکردی در مورد اجرای طرح بندی معلمان بیان کرد: قریب به ۸۰% از مشمولان مزایای رتبه آموزش معلم را دریافت کرده‌اند.

سرانجام رتبه بندی معلمان

ترمیم حقوق از اوایل بهمن ماه اعمال خواهد شد که در ماه‌های بعدی نیز ادامه خواهد داشت. با این حال مطابق قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری ‌ترمیم حقوق و رتبه بندی کسر شده معلمان در سال جدید واریز خواهد شد. سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در این باره بیان کرد: با توجه به اینکه در چند ماه گذشته میزان قابل توجهی از مزایای رتبه بندی آموزشیار معلم برای بسیاری از دبیران واریز شده است، این موضوع تحت عنوان برگشت جبرانی در فیش حقوقی قابل مشاهده است.

رتبه بندی معلمان در سال 1402

با توجه به اینکه طرح رتبه بندی معلمان به عنوان یک طرح هوشمندانه در مجلس به شمار می‌رود بسیاری از دبیران که در سال گذشته مشمول این قانون نشده‌اند انتظار دارند تا در سال جدید بتوانند از مزایای رتبه بندی معلمان استفاده کنند. در سال ۱۴۰۲ دولت سیزدهم در تلاش است تا بتواند با بررسی جزئیات دقیق طرح رتبه بندی معلمان میزان حقوق و مزایای این قشر را افزایش دهد. افزایش حقوق و مزایای معلمان به عنوان یک خبر مثبت برای این مجموعه محسوب می‌شود. اخبار مرتبط در زمینه افزایش حقوق و مزایای معلمان در وب سایت‌های خبری قابل مشاهده هستند. کسانی که به دنبال مطالعه جدیدترین خبر رتبه بندی معلمان هستند می‌توانند به وب سایت جدید پرس مراجعه کنند.

جمع بندی

افرادی که قصد دارند تا بحث رتبه بندی معلمان در سال جدید را پیگیری کنند، بهتر است به وب سایت خبری جدیدپرس سر بزنند. سایت خبری جدیدپرس دارای بخش‌های مختلف است که جدیدترین اخبار را پوشش می‌دهد. امید است که دولت سیزدهم بتواند با ارائه یک طرح مناسب، رتبه بندی معلمان را به خوبی به سرانجام برساند. در صورتی که می‌خواهید به وب سایت جدیدپرس سر بزنید کافی است به آدرس jadidpress.ir مراجعه کنید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا