هاست پرسرعت
تکنولوژی

سری آیفون 15 به لطف تراشه نمایشگر جدید عمر باتری بالاتری خواهد داشت

سری آیفون 15 به لطف تراشه نمایشگر جدید عمر باتری بالاتری خواهد داشت

هنوز تا معرفی آیفون‌های جدید زمان زیادی باقی مانده و سری آیفون 15 مطابق معمول هر ساله در ماه سپتامبر (اواخر تابستان سال 1402) معرفی خواهد شد. با این حال، بازار شایعات و گمانه‌زنی‌ها در خصوص گوشی‌های این سری از هم اکنون داغ شده و هر روز شاهد فاش شدن برخی جزئیات از گوشی‌های نسل بعدی اپل هستیم.

مانند هر سال به نظر می‌رسد این بار هم ارزان‌ترین و گران‌ترین مدل‌های سری آیفون همان‌هایی باشند که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند. اما اطلاعات جدیدی که امروز منتشر شده در مورد طول عمر باتری سری آیفون 15 است. همان‌طور که می‌دانید عمر باتری گوشی‌های اپل این روزها چندان تعریفی ندارند اما به نظر می‌رسد در سری آیفون 15 اوضاع کمی فرق خواهد کرد و به واسطه استفاده از نمایشگرهای OLED کم مصرف‌تر این مشکل تاحدودی برطرف خواهد شد. در ادامه با دیجی رو همراه باشید تا به جزئیات خبر بپردازیم.

سری آیفون 15 دارای نمایشگرهای OLED کم مصرف‌تر خواهد بود

شایعه شده که سری آیفون 15 به لطف یک تراشه راه‌انداز نمایشگر جدید که با استفاده از فرآیند 28 نانومتری ساخته شده است، از نمایشگرهای OLED معممولی مصرف انرژی کمتری خواهد داشت. مزیت اصلی تراشه 28 نانومتری کاهش مصرف انرژی است که می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر عمر باتری داشته باشد. این مسئله می‌تواند به ویژه برای کاربرانی که در طول روز مدام با گوشی خود کار می‌کنند، خبر بسیار خوبی بوده و نیاز آن‌ها به شارژر را کمتر کند.

آیفون 15 پرو

در حالی که به نظر نمی‌رسد هیچ ارتقای بزرگی در صفحه نمایش سری آیفون 15 اعمال شود، انتظار می‌رود ویژگی «جزیره پویا» (Dynamic Island) به مدل‌های ارزان‌تر آیفون 15 و آیفون 15 پلاس نیز اضافه شود. این ویژگی برای اولین بار در مدل‌های آیفون 14 پرو معرفی شد و اجازه می‌دهد تا بخش کوچکی از صفحه نمایش برای نمایش اعلان‌ها و سایر اطلاعات روشن شود در حالی که بقیه صفحه خاموش می‌ماند و باعث حفظ عمر باتری می‌شود.

استفاده از نمایشگرهای OLED از زمان عرضه آیفون 10 یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های آیفون بوده و واضح است که اپل دائماً به دنبال راه‌هایی برای بهبود این فناوری است. رفتن به سراغ یک تراشه راه‌انداز نمایشگر با مصرف انرژی کارآمدتر می‌تواند گام رو به جلوی مهمی در این راستا باشد. علاوه بر این، انتظار می‌رود که حاشیه‌های اطراف نمایشگر در مدل‌های آیفون 15 پرو باریک‌تر باشد که می‌تواند ظاهری شبیه به اپل واچ سری 8 به این دستگاه‌ها بدهد.

این به مدل‌های آیفون 15 پرو ظاهری شیک‌تر و مدرن‌تر در مقایسه با نسل‌های قبلی خواهد داد. شایان ذکر است که همه این‌ها در حال حاضر در حد شایعه هستند و اپل هنوز به صورت رسمی آن‌ها را تأیید نکرده است. حتی با فرض درست بودن تمام این گزارش‌ها، همواره این امکان وجود دارد که تا زمان عرضه آیفون 15 برنامه‌های اپل تغییر کنند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا