هاست پرسرعت
تکنولوژی

سری شیائومی 13 روز 7 اسفند به صورت جهانی رونمایی خواهد شد

سری شیائومی 13 روز 7 اسفند به صورت جهانی رونمایی خواهد شد

شیائومی 13 پرو (Xiaomi 13 Pro) که در ماه دسامبر در چین رونمایی شد، قرار است از روز 26 فوریه (7 اسفند) سفر خود به فراتر از مرزهای چین را آغاز کند. شعبه هندی شیائومی امروز اعلام کرد که گوشی 13 پرو در تاریخ 26 فوریه و در کنگره جهانی موبایل (MWC) برای عرضه در بازارهای جهانی رونمایی خواهد شد. این رویداد قرار است از ساعت 19:30 به وقت ایران شروع شده و در وب‌سایت رسمی شیائومی و همچنین حساب‌های شرکت در رسانه‌های اجتماعی پخش شود.

در بیانیه مطبوعاتی اخیر شیائومی هیچ اشاره‌ای به سری شیائومی 13 نشده، اما لی جون پیش از این در توییتی گفته بود: “رویداد معرفی سری شیائومی 13 در 26 فوریه برگزار خواهد شد!” استفاده از کلمه “سری” نشان می‌دهد که مدل استاندارد هم احتمالاً در کنار نسخه پرو برای عرضه در بازارهای جهانی معرفی خواهد شد.

تیزر رونمایی شیائومی 13 پرو

شیائومی 13 پرو از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده کرده و تا 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت. این دستگاه سیستم عامل MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 را به صورت پیش فرض اجرا کرده و دارای صفحه نمایش 6.73 اینچی LTPO OLED با وضوح +QHD و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است که توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. این نمایشگر از +HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی کرده و یک اسکنر اثر انگشت نیز برای احراز هویت بیومتریک در زیر خود خواهد داشت. همچنین حفره‌ای در قسمت فوقانی نمایشگر وجود خواهد داشت که محلی برای تعبیه دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است.

شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو
شیائومی 13 (چپ) و شیائومی 13 پرو (راست)

در قسمت پشتی، شیائومی 13 پرو از یک سیستم دوربین سه‌گانه متشکل از سنسورهای اصلی 50.3 مگاپیکسلی (با قابلیت لرزشگیر اپتیکال یا OIS)، 50 مگاپیکسلی تله فوتو و 50 مگاپیکسلی فوق عریض بهره می‌برد. این دوربین‌ها همچنین از لنز با برند لایکا استفاده می‌کنند. انرژی مورد نیاز این گوشی توسط یک باتری 4820 میلی آمپر ساعتی است تأمین می‌شود که از شارژ سیمی 120 واتی و بی‌سیم 50 وات پشتیبانی می‌کند. همچنین، شیائومی 13 پرو از شارژ بی‌سیم معکوس 10 وات نیز برخوردار می‌باشد.

نسخه استاندارد شیائومی 13 از همان تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کند، اما صفحه نمایش کوچکتری با وضوح پایین‌تر داشته و از یک باتری کوچک‌تر با شارژ سیمی کندتر استفاده می‌کند. تنظیمات دوربین نیز در این مدل تاحدودی متفاوت است.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا