هاست پرسرعت
تکنولوژی

سوالاتی که ممکن است هنگام ثبت تغییرات شرکت با آن مواجه شوید!

سوالاتی که ممکن است هنگام ثبت تغییرات شرکت با آن مواجه شوید!

هنگامی که شرکت ثبت می شود، شرایطی ایجاد می شود که سهامداران و موسسین شرکت، نیاز به ایجاد تغییرات جهت ادامه فعالیت دارند. در این شرایط، لازم است که تغییرات مورد نظر را به شکل قانونی در اداره ثبت شرکت ها ثبت کرده و برای انتشار آن در روزنامه رسمی اقدام نمایند. ثبت تغییرات شرکت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد.تغییراتی که به طور معمول در شرکت ها صورت می گیرد و برای ادامه فعالیت های آنها ضرورت می یابد، تغییراتی همچون نام شرکت، تغییر مدیرعامل، هیات مدیره و یا محل قانونی شرکت است که به درخواست تمامی اعضای شرکت صورت می گیرد. در شرایطی که تمامی سهامداران و شرکا به دلایل مختلفی، ادامه فعالیت شرکت را صلاح ندانسته اند برای درخواست انحلال اقدام می کنند. این مراحل در تغییرات شرکت، می بایست به صورت قانونی در اداره ثبت شرکت ها، ثبت گردد.

انواع ثبت تغییرات شرکت

تغییرات شرکت انواعی دارد که عبارت است از:تغییر نام، تغییر اعضاء هیئت مدیره، فروش سهام، تغییر محل شرکت، تاسیس و یا به اتمام رسیدن کار شعب، تغییر نوع بهره برداری از شرکت، تغییر شرکا (ورود و خروج آن ها)، افزایش و کاهش سرمایه، تغییر در اساسنامه و قوانین شرکت. همه این تغییرات ذکر شده بر مبنای قانون تجارت باید به ثبت برسد و این امر نیاز به صورتجلسات و پیگیری دارد.هزینه ثبت شرکت با توجه به نوع آن متفاوت میباشد.همچنین هزینه ها در ثبت تغییرات با توجه به تغییری که میخواهید صورت گیرد مشخص میشود.

سوالاتی که ممکن است هنگام ثبت تغییرات شرکت با آن مواجه شوید!

مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات

از مهم ترین مدارک قابل ارائه به اداره ثبت شرکتها، می توان به مدارک شناسایی تمامی اعضای هیات مدیره و شرکت اشاره کرد که تصویر کارت ملی و شناسنامه را شامل می شود، همچنین لازم است که مدارک شناسایی مربوط به شرکا و سهامداران خارج شده و جدید نیز، به مدارک ارسالی پیوست گردد. از دیگر مدارک، تصویر اساسنامه و تصویر روزنامه آخرین تغییرات شرکت به همراه فهرستی از نام تمامی شرکا و سهامداران به همراه مشخصات و درصد سهام ایشان نیاز است.

مدت زمانی که برای ثبت تغییرات نیاز است

سوالات کلیدی ثبت تغییرات شرکت که همواره برای صاحبان شرکت ها مطرح است، این است که مدت زمانی که برای ثبت تغییرات نیاز است، چگونه خواهد بود. در نظر داشته باشید که پس از تنظیم صورتجلسات و امضای ذیل آن ها در مجمع عمومی فوق العاده و هیات مدیره، می بایست آن را در سامانه اداره ثبت شرکت ها ثبت نمایید پس از بررسی کارشناسان، به طور تقریبی، هفت روز کاری طول خواهد کشید تا مراحل ثبت صورت گرفته و در سامانه تایید آن را دریافت کنید. در مرحله بعد، الزم است تا اصل مدارک را که در این جا ذکر خواهد شد، برای اداره ثبت شرکت ها پست نمایید. به طور معمول ، حدود بیست الی سی روز کاری طول خواهند کشید تا صورتجلسات ثبت شده و در روزنامه رسمی منتشر گردد.

مناسب ترین روزنامه برای ثبت تغییرات شرکت کدام است؟

روزنامه کثیرالانتشار که در کشور منتشر می شود، به طور معمول دارای تعریف حقوقی نیست. اما به جهت آنکه این گونه روزنامه ها، از سوی افراد جامعه قابل استفاده بوده و آشنا می باشد، برای آگهی های دعوت و یا اطلاع رسانی های ضروری شرکت، گزینه ای مناسب است اما با تشکیل مجمع عمومی شرکت، ثبت تغییراتی همچون مدیرعامل یا هیات مدیره، انتخاب مدیران جدید و یا تصویب ترازنامه و دیگر تغییراتی از این دست که در شرکت صورت می گیرد، بایستی از روزنامه رسمی کشور استفاده نمود که همراه با هزینه چاپ و انتشار خواهد بود.

سوالاتی که ممکن است هنگام ثبت تغییرات شرکت با آن مواجه شوید!

مراحل ثبت صورت جلسه چگونه است؟

هنگامی که لازم است برای ادامه فعالیت های تجاری، برای ثبت تغییرات اقدام کنید، لازم است که تمامی مراحل ثبت صورتجلسه را به درستی و با دقت به انجام برسانید. در ابتدا پس از تنظیم صورتجلسه تغییرات، می بایست مدارک شناسایی .تمامی اعضا را به همراه آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات را به اداره ثبت شرکت ها تحویل نمایید این صورتجلسه، الزم است تا مطابق با کارشناسان ثبت شرکت ها باشد.

در این خصوص سوالات کلیدی ثبت تغییرات شرکت بیان شده است که فرمت قانونی صورتجلسات را می توانید از شرکت مدیران ثبت دریافت کرده یا از آنها بخواهید تا برای شما صورتجلسه را تنظیم کنند این صورتجلسه می بایست به امضا تمامی اعضا و سهامداران شرکت برسد. می توانید قبل از پست به اداره ثبت شرکتها، از طریق کارشناس ثبتی آن را بررسی کنید تا صحت آن را کامال کنترل نماید. مدیران ثبت یکی از شرکت های معتبر برای ثبت شرکت در تهران و دیگر شهرستان ها همچون ثبت شرکت در تبریز میباشد که میتوانید تمامی کارهای ثبتی و حقوقی خود را به این شرکت بسپارید.

هنگامی که مدارک و صورتجلسات از سوی کارشناسان اداره ثبت شرکت مورد تایید قرار گیرد، لازم است که هزینه های ثبت و انتشار روزنامه رسمی کشور را پرداخت نمایید. تعیین نوع صورتجلسه که می تواند از نوع مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده، مجمع عمومی عادی و یا صورتجلسه هیات مدیره و مجمع عمومی فوق العاده باشد، در هزینه های تنظیم و انتشار روزنامه موثر است.

جمع بندی

در نهایت باید بگوییم که یک سری مدارک برای این تغییرات لازم است که شما باید همه آن ها را ارائه دهید و روند تغییر شرکت را طی کنید. گاهی اوقات تغییر شرکت ممکن است باعث متضرر شدن شما شود و شما پس از تغییر شرکت در سال های اول آن میزان سود دهی را نسبت به قبل نداشته باشید و شرکت و محصول شما رو به افول برود. اما اگر شما همان اول و در زمان تغییر شرکت هدفتان را به صورت جدی پیش ببرید امکان موفق شدن و سود دهی از همان ابتدا برای شما فراهم می شود. تمامی ضرر ها و سود ها در شرکت پس از تغییر به سهام داران بستگی دارد.

شرکت مدیران ثبت با سالها تجربه و تیم مجرب خود میتوانند شما را در ثبت شرکت و همچنین تغییرات آن یاری نمایند.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه با شماره 04135573287 تماس حاصل فرمایید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا