هاست پرسرعت
تکنولوژی

سود فروش پلی استیشن 5 برای سونی رکورد زد

سود فروش پلی استیشن 5 برای سونی رکورد زد

سونی سال مالی خود را با ثبت یک رکورد جالب و در بالاترین سطح به پایان رساند. این شرکت در سال منتهی به ماه مارس رکورد سود عملیاتی 1.21 تریلیون ینی (8.9 میلیارد دلاری) را به ثبت رسانده که حتی از پیش‌بینی‌های خود کمپانی ژاپنی نیز بیشتر است. سونی پیش‌بینی کرده که مجمموع فروش این شرکن در سال مالی آینده که منتهی به مارس 2024 خواهد بود، حدود 11.5 تریلیون ین باشد که تقریباً مشابه همان پیش‌بینی سال جاری است.

بخش بزرگی از این موفقیت به لطف فروش فوق العاده پلی استیشن 5 حاصل شده است. سونی در سال مالی جاری خود رکورد فروش 19.1 میلیون کنسول را به ثبت رسانده که در مقایسه با فروش 11.5 میلیونی سال مالی قبل که البته با مشکلات زنجیره تامین مواجه بود، به شکل قابل ملاحظه‌ای بیشتر است. این شرکت امیدوار است که در سال مالی پیش رو بتواند 25 میلیون پلی استیشن 5 بفروشد و به این ترتیب به نظر می‌رسد کم کم به رکورد فروش 40 میلیونی نزدیک می‌شود.

در مقابل، بخش ارتباطات سیار سونی شاهد کاهش مجموع میزان فروش خود به 356.8 میلیارد ین (2.62 میلیارد دلار) بوده که 2.5 درصد کمتر از سال گذشته است. با این حال، این شرکت رقم دقیقی برای تعداد گوشی‌های فروخته شده‌اش ارائه نکرده است.

پلی استیشن 5

بخش بازی سونی هم در گزارش مالی اخیر این شرکت مجموع درآمد 3.64 تریلیون ینی (27.3 میلیارد دلاری) را به ثبت رسانده است.

یکی دیگر از بخش‌های سوده سونی، بخش تولید تراشه این شرکت بوده است. کمپانی ژاپنی از راه تجارت سنسورهای دوربین خود 212.2 میلیارد ین (1.56 میلیارد دلار) درآمد کسب کرده که 36 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. با این حال، سونی انتظار دارد که کسب و کار تراشه‌های تصویربرداری آن در سال مالی جاری به دلیل کاهش تقاضا، به ویژه از سوی سازندگان گوشی‌های هوشمند چینی، با کاهش 5.7 درصدی مواجه باشد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

حتما بخوانید : فرهنگ مصرف پلاستیک

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا