هاست پرسرعت
تکنولوژی

سونی اکسپریا 5 مارک 5 معرفی شد؛ یک گوشی کوچک با سخت افراز قوی

سونی اکسپریا 5 مارک 5 معرفی شد؛ یک گوشی کوچک با سخت افراز
قوی

سونی امروز از جدیدترین پرچمدار جمع و جور و کوچک خود با نام اکسپریا 5 مارک 5 (Xperia 5 V) رونمایی کرد. این گوشی هوشمند یک سیستم دوربین بازنگری شده را ارائه می‌کند که واحد تله فوتو از آن حذف شده، اما سنسور اصلی آن بسیار بزرگ‌تر نسل قبل است.

اکسپریا 5 مارک 5 هنوز هم از همان صفحه نمایش اولد 6.1 اینچی با وضوح فول اچ دی پلاس و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز استفاده می‌کند که نسبت تصویر 21 به 9 دارد و بلندگوهای استریوی جلویی آن را احاطه کرده‌اند.

سونی اکسپریا 5 مارک 5

سونی جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 را در دل اکسپریا 5 مارک 5 جای داده است و در کنار آن 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی نیز برای این گوشی در نظر گرفته که البته فضای ذخیره‌سازی را می‌توان از طریق کارت حافظه میکرو اس دی ارتقاء داد.

جک 3.5 میلی متری هدفون هم که این روزها بسیار نادر است و از بسیاری از گوشی‌های پرچمدار حذف شده، در اکسپریا 5 مارک 5 وجود دارد و دوست‌داران برند سونی همچنان برای یک سال دیگر می‌توانند از هدفون‌های سیمی قدیمی خود استفاده کنند.

سونی اکسپریا 5 مارک 5

با اینکه قسمت جلو و صفحه نمایش تغییر زیادی نسبت به قبل ندارد، اما با نگاهی به پشت بدنه می‌توانیم تفاوت‌های قابل توجهی را ببینیم. سونی تنظیمات دوربین سه‌گانه اکسپریا 5 مارک 4 را کنار گذاشته و این بار از یک ماژول دوگانه استفاده کرده است. البته، این تغییر برخلاف چیزی که به نظر می‌رسد، یک پسرفت نیست و از سنسور بسیار قوی‌تری نسبت به مدل سال گذشته بهره گرفته شده است. اکسپریا 5 مارک 5 دارای همان سنسور اصلی 1/1.35 اینچی 52 مگاپیکسلی مانند چیزی است که در اکسپریا 1 مارک 5 دیده‌ایم. این دوربین به طور پیش‌فرض عکس‌های 24 میلی‌متری 12 مگاپیکسلی را تولید می‌کند. به لطف افزایش اندازه سنسور و لنز روشن‌تر، اگر گزینه زوم 2 برابری (عملاً 48 میلی متر) را انتخاب کنید، همچنان نورگیری بهتری از آنچه که دوربین تله‌فوتوی اکسپریا 5 مارک 4 ارائه می‌دهد، خواهید داشت. بنابراین، عدم وجود دوربین تله فوتو اصلاً به چشم نمی‌آید.

سونی اکسپریا 5 مارک 5

دوربین دوم هم یک دوربین 12 مگاپیکسلی 1/2.5 اینچی فوق عریض با فاصله کانونی 16 میلی متری است و ظاهراً همان دوربینی است که در اکسپریا 1 مارک 5 و گوشی سال گذشته اکسپریا 5 مارک 4 هم استفاده شده بود. شایان ذکر است که این دوربین قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل را نیز دارد.

علاوه بر همه این‌ها، در قسمت جلوی بدنه و در حاشیه فوقانی صفحه نمایش، یک واحد 12 مگاپیکسلی 1/2.9 اینچی وظیفه ثبت عکس‌های سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی را بر عهده دارد.

سونی اکسپریا 5 مارک 5

به لطف صفحه نمایش 6.1 اینچی مورب و بلند، اکسپریا 5 مارک 5 اندازه جمع و جور خود را حفظ کرده است. این گوشی نسبت به مدل سال گذشته 11 گرم وزن اضافه کرده و کمی ضخیم‌تر هم شده است، اما با این حال قد آن کمی کوتاه‌تر است. وقتی از اکسپریا 1 مارک 5 به سراغ اکسپریا 5 مارک 5 می‌آییم، این گوشی واقعاً بسیار کوچک به نظر می‌رسد. این محصول در بازار رو به افول پرچمدارهای کوچک و جمع و جور قرار می‌گیرد و با گلکسی اس 23 سامسونگ و آیفون 15 و 15 پرو آینده اپل، رقابت خواهد کرد.

باتری اکسپریا 5 مارک 5 همان واحد 5000 میلی آمپر ساعتی قبلی است، اما انتظار داریم که این گوشی به لطف پردازنده ارتقا یافته اسنپدراگون 8 نسل 2، مدت زمان نگهداری شارژ طولانی‌تری داشته باشد. سونی ادعا می‌کند که اکسپریا 5 مارک 5 با شارژر 30 واتی خود (که به صورت جداگانه فروخته می‌شود) در 30 دقیقه می‌تواند از صفر تا 50 درصد شارژ شود.

اکسپریا 5 مارک 5 از اواخر ماه سپتامبر (اوایل مهر) با قیمت 999 یورو وارد بازار خواهد شد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا