هاست پرسرعت
تکنولوژی

شاخص های مهم ارز دیجیتال کدام هستند؟

شاخص های مهم ارز دیجیتال کدام هستند؟

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

پیش‌بینی روند قیمت‌ها، مهم‌ترین کاری است که به‌عنوان یک تریدر در بازار کریپتو باید بیاموزید. اما پیش‌بینی روند قیمت‌ها اصلا کار راحتی نیست؛ برای این کار باید از ابزارهایی مانند شاخص های مهم ارز دیجیتال استفاده کنید. این شاخص‌ها تصویر واضح‌تری از بازار را برای معامله‌گران ترسیم می‌کنند تا آن‌ها بتوانند در مواقع مختلف تصمیم‌های درست و سودآور اتخاذ کنند.

با‌توجه‌به اهمیت این موضوع برای تریدرها، در این مقاله چند مورد از مهم‌ترین شاخص‌های تاثیر گذار در کریپتو را معرفی می‌کنیم. خبر خوب این است که با مطالعه این مطلب و یادگیری شاخص‌های ارز دیجیتال می‌توانید به یک معامله‌گر رمز ارز حرفه‌ای تبدیل شوید.

شاخص SORP؛ یکی از مهم‌ترین شاخص های تاثیر گذار در کریپتو

یکی از بهترین شاخص‌های ارز دیجیتال که محبوبیت فراوانی در میان معامله‌گران حرفه‌ای دارد، شاخص SORP است. اصلی‌ترین کاربرد این شاخص برجسته‌کردن قسمت‌ها و نقاط بالقوه در بازار کریپتو در زمانی معین است. تریدرها می‌توانند با استفاده از شاخص sorp ببینند که در هر نقطه چند نفر در زیان یا سود هستند.

Sorp به‌عنوان یکی از شاخص های مهم ارز دیجیتال جایگاه ویژه‌ای در همه دوره‌های آموزش ارز دیجیتال دارد. این شاخص با اندازه‌گیری تفاوت قیمت خرید و فروش و وضعیت کلی سود یا زیان، بهترین نقاط معامله را به تریدرها نشان می‌دهد.

شاخص های مهم ارز دیجیتال کدام هستند؟

شاخص CVDD؛ شاخص خرید و فروش ارز دیجیتال

شاخص Cumulative Value Days Destroyed به معنای ارزش تجمعی تخریب‌شده، از داده‌ها و اطلاعات برای تعیین زمان وقوع هر تراکنش استفاده می‌کند تا در نهایت مشخص کند که هر فرد چند رمز ارز در والت خود دارد. پس از انجام تراکنش و انتقال کوین‌ها از یک شخص به فرد دیگر، ارزش دلاری و زمانی مرتبط با زمانی که معامله‌گر کوین‌ها ذخیره کرده است، از بین خواهد رفت. شاخص CVDD، مجموع تجمعی تخریب زمان – ارزش را نسبت به سن بازار در هنگام انجام تراکنش ردیابی می‌کند.

ارزش شاخص CVDD همواره در حال افزایش است. این افزایش ارزش، برای مواقعی که روند قیمتی بازار در حال سقوط است، بسیار مفید خواهد بود. شاخص CVDD کمی پیچیده است و برای یادگیری کامل آن باید در یک دوره ارز دیجیتال معتبر و حرفه‌ای ثبت‌نام کنید.

شاخص توتال؛ نشان‌دهنده ارزش کلی بازار

شاخص توتال (Total) ارزش کلی بازارهایی مانند بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها را نشان می‌دهد. روند صعودی نمودار شاخص توتال نشانی از قدرت گرفتن بازار و کاهش این نمودار نیز نشان‌دهنده ریزش احتمالی بازار است. برای تحلیل شاخص توتال باید از ابزارهایی مانند میانگین متحرک، بریک اوت، خطوط روند و پولبک استفاده کنید.

شما می‌توانید برای بررسی شاخص توتال توکن‌های مختلف از سایت معروف تریدینگ‌ویو استفاده کنید. در پاسخ به این سوال که «توکن چیست»، می‌توان گفت که در دنیای کریپتوکارنسی به ارزهای دیجیتالی که برای خود بلاکچین اختصاصی ندارند، توکن گفته می‌شود. برای مشاهده نمودار توتال، عبارت Total را در قسمت سرچ سایت Tradingview جست‌و‌جو کنید.

شاخص میانگین متحرک؛ یکی از شاخص های مهم ارز دیجیتال

آنالیز و بررسی نمودارهای مختلف برای معامله‌گران بازار کریپتوکارنسی مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند. شاخص میانگین متحرک (MV)، یکی از بهترین شاخص‌های تکنیکال ارز دیجیتال است که به تریدرها در تحلیل روند قیمت بازارها کمک فراوانی می‌کند. در بازار کریپتو به شاخص MV، شاخص‌های تاخیری نیز می‌گویند. محبوب‌ترین بازه‌های زمانی برای تحلیل میانگین متحرک، بازه‌های 20، 50 و 200 دوره‌ای است. تریدرهایی که دوره‌های کوتاه‌مدت را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند نیز معمولا از میانگین متحرک 5 و 10 دوره‌ای استفاده می‌کنند. شاخص MV خود انواع مختلفی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به میانگین متحرک ساده و نمایی اشاره کرد.

شاخص های مهم ارز دیجیتال کدام هستند؟

شاخص هش ریت؛ مناسب ارزیابی امنیت شبکه

از شاخص هش ریت برای ارزیابی قدرت و امنیت بلاکچین‌ها استفاده می‌شود. Hash Rate خصوصا برای افرادی که به‌تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند، معیاری مهم برای بررسی سلامت شبکه بیت کوین محسوب می‌شود. به بیان ساده، هش ریت یک شاخص کاربردی برای اندازه‌گیری قدرت و عملکرد یک دستگاه ماینر است. با‌وجود اینکه شاخص هش ریت برای بررسی قیمت‌ها معیار چندانی مناسبی نیست؛ اما به شما نشان می‌دهد که شبکه مد‌نظرتان از نظر امنیت چقدر پایدار و مناسب است.

شاخص RSI؛ ثبت تغییرات قیمت‌ها

شاخص قدرت نسبی (RSI) یکی از بهترین شاخص‌های تکنیکال ارز دیجیتال است. این شاخص حرکتی ابتدا تغییرات قیمت‌ها ثبت کرده و سپس به‌عنوان یک نوسان‌ساز بین اعداد 0 تا 100 فعالیت می‌کند. این معیار به‌خوبی نشان می‌دهد که یک ارز دیجیتال در موقعیت خرید قرار دارد یا فروش. در این شاخص، نقاط زیر 30 به‌عنوان موقعیت بیش از حد فروش و نقاط بالاتر از 70 به‌عنوان موقعیت‌های بیش از حد خرید محسوب‌ می‌شوند.

کلیه این شاخص‌ها کاربردهای متعددی در بازار کریپتوکارنسی دارند. در‌واقع بدون تحلیل و بررسی شاخص های مهم ارز دیجیتال، ورود به بازار و ترید رمز ارز کاری کاملا اشتباه است. بدون بررسی نمودارها و انجام تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، احتمال شکست در رسیدن به اهداف مد‌نظرتان وجود خواهد داشت. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم که پیش از آغاز فعالیت در بازار، حتما در یک دوره آموزش ارز دیجیتال معتبر شرکت کنید تا روش تحلیل این شاخص‌ها را بیاموزید.

داجکس؛ بهترین مرکز آموزش حرفه‌ای و عملی ترید ارز دیجیتال در کشور

در این مقاله با برخی از شاخص های مهم ارز دیجیتال در بازار کریپتو آشنا شدید. برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، حتما باید با این شاخص‌ها و تحلیل تکنیکال و فاندامنتال رمز ارز آشنا باشید. مجموعه معتبر داجکس، با سال‌ها تجربه در حوزه آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال، بهترین دوره‌های مقدماتی، پیشرفته و خصوصی (VIP) رمز ارز را برای مخاطبان خود طراحی کرده است.

شما می‌توانید برای ثبت‌نام در دوره‌های داجکس وارد سایت این مجموعه به نشانی dogex.ae شوید. دوره‌های داجکس توسط اساتید مجرب حوزه ارز دیجیتال تدریس می‌شوند و شما را به‌صورت عملی با نحوه خرید و فروش رمز ارزهای مختلف آشنا می‌کنند.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا