هاست پرسرعت
تکنولوژی

شرایط عالی برای تحصیل در استرالیا

شرایط عالی برای تحصیل در استرالیا

کشور استرالیا به طور متوسط در هر سال میلادی میزبان بیش از 500 هزار نفر دانشجوی بین‌المللی است که این رقم می‌تواند برای هر سال میلادی متغیر باشد. برای مثال در سال 2022 میلادی، کشور استرالیا میزبان نزدیک به 600 هزار نفر دانشجوی بین‌المللی بوده است. سیاست دولت استرالیا و اداره مهاجرت این کشور همانند کشور کانادا، جذب دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط از هر جای جهان آن هم با شرایط به نسبت راحت‌تر و در مقیاس و تعداد بالا به ازای هر سال میلادی می‌باشد. همچنین شرایط راحت برای اخذ ویزای کار و اقامت دائم برای بعد از اتمام تحصیل.

بنابراین هر شخصی که مایل به تحصیل در استرالیا بوده و می‌خواهد از روش مهاجرت تحصیلی که در حال حاضر بهترین روش مهاجرتی به این کشور بوده، به استرالیا مهاجرت کند، بداند که با داشتن یک سری شرایط ایده‌آل و مناسب از نظر تحصیلی، به راحتی واجد شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا خواهد بود. ما در این مطلب به شرایط و فرصت‌های عالی برای تحصیل در استرالیا که در حال حاضر حاکم بوده، خواهیم پرداخت.

شرایط عالی علمی و آموزشی کشور استرالیا

استرالیا جزء 3 مقصد تحصیلی برتر در جهان است و البته در اغلب موارد هم در رتبه سوم و حتی گاها دوم قرار می‌گیرد. 7 دانشگاه رتبه اول این کشور جزء 100 دانشگاه برتر جهان هستند که پس از آمریکا و انگلیس، استرالیا از این بابت نیز در رتبه سوم جهانی قرار دارد.

20 دانشگاه برتر این کشور نیز جزء 300 دانشگاه برتر جهان هستند. همچنین از نظر کیفیت زندگی دانشجویی، استرالیا نیز در جهان پرچم‌دار است. به ویژه دو شهر ملبورن و سیدنی که به ترتیب به عنوان پنجمین و نهمین شهر برتر دانشجویی در کل جهان انتخاب شده‌اند.

وجود شرایط مساعد و ایده‌آل تحصیلی برای اخذ پذیرش

شرایط عالی برای تحصیل در استرالیا

به طور خلاصه برای تحصیل در استرالیا به شرایط زیر نیاز دارید:

  • داشتن مدارک تحصیلی مقاطع تحصیلی ماقبل همراه با ریز نمرات، همچنین معدل بهتر است که حداقل 13 باشد. حال این معدل بسته به رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه مورد نظر می‌تواند متغیر باشد.
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر نزد دانشگاه‌های استرالیا (که در حال حاضر عمدتا 3 مدرک آیلتس، تافل و PTE). بهتر است که حداقل نمره مدرک آیلتس 6.5 باشد (یا معادل آن برای دیگر مدارک زبان مانند تافل حدقل 93، PTE حداقل 60 و…)
  • ارائه انگیزه‌نامه، کاور لتر، توصیه نامه برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، ارائه حداقل 2 مقاله ISI برای مقطع دکتری و هرگونه دستاوردهای تحصیلی دیگر برای قوت بیشتر پرونده
  • دیگر شرایط بدیهی مانند داشتن مدارک هویتی، پاسپورت معتبر، عدم داشتن سوء سابقه، سن مناسب برای اقدام، نداشتن گپ تحصیلی و… (اگر هم گپ تحصیلی دارید، بیشتر از 2 سال نباشد و اگر هم بیشتر بود، قابل توجیه باشد)

فرصت اخذ بورسیه‌های متعدد تحصیلی

کشور استرالیا برای تحصیل به کشوری معروف است که برای دانشجویان بین‌المللی و داخلی خود، انواع بورسیه‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد. کسانی که برای تحصیل، مهاجرت به استرالیا کرده‌اند خوب می‌دانند که استرالیا بورسیه‌های ویژه دانشجویان از کشورهای مبداء خاص، بورسیه‌های صرفا ویژه دانشجویان بین‌المللی، بورسیه‌های ویژه بانوان، بورسیه‌های برای رشته‌های خاص و همچنین از نظر منبع بورسیه، انواع بورسیه دولتی، بورسیه از سازمان‌های خصوصی و بورسیه‌های دانشگاهی را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

گروه مهاجرتی ادب با داشتن نمایندگی برترین دانشگاه‌های استرالیا و کانادا تا حد امکان برای دانشجویان، در هر مقطعی حتی با حداقل شرایط‌های ذکر شده در بند فوق نیز می‌تواند بورسیه تحصیلی اخذ نماید که برای اطلاعات بیشتر از این فرصت عالی با کارشناسان موسسه مهاجرتی ادب در تماس باشید.

عدم نیاز به ارائه مدرک زبان و مدرک تحصیلی از همان ابتدا

شرایط عالی برای تحصیل در استرالیا

اگرچه که استرالیا همانند دیگر مقاصد تحصیلی رده بالای جهان، نیازمند به مدرک معتبر تحصیلی با معدل قابل قبول و همچنین ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر با نمره قابل قبول بوده، اما شما هنگام اپلای ضرورتی برای ارائه‌ی آن‌ها از همان ابتدا نخواهید داشت. چرا که ممکن است بسیاری از متقاضیان درگیر آزادسازی اصل مدرک تحصیلی خود از سوی دانشگاه مبدا باشند. همچنین بسیاری از متقاضیان نیز درگیر اخذ مدرک زبان با نمره مناسب و قابل قبول جهت اپلای دانشگاه مد نظر باشند. به زبان ساده، شما می‌توانید بدون 2 مورد ذکر شده هم پذیرش تحصیلی بگیرید و تا زمان اخذ ویزای تحصیلی استرالیا از سفارت این کشور، برای آماده سازی این 2  مورد فرصت خواهید داشت.

اخذ مجوز کار و اقامت دائم استرالیا در زمانی کوتاه

هر دانشجویی که در یکی از موسسات معتبر و مورد تایید اداره مهاجرت این کشور به صورت حضوری و تمام وقت تحصیل کرده باشد، می‌تواند پس از اخذ مدرک تحصیلی از یکی از دانشگاه‌های این کشور، برای اخذ مجوز کاری به راحتی اقدام کرده و مطابق با قانون جدید، صرفا با 1 سال کار و اشتغال، می‌تواند برای اخذ اقامت دائم کشور استرالیا اقدام نماید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا