هاست پرسرعت
تکنولوژی

شیائومی 13 و 13 پرو معرفی شدند؛ اسنپدراگون 8 نسل 2 و دوربین‌های لایکا

شیائومی 13 و 13 پرو معرفی شدند؛ اسنپدراگون 8 نسل 2 و دوربین‌های لایکا

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

بالاخره بعد از انتظارهای فراوان شیائومی از جدیدترین نسل از گوشی‌های پرچمدار خود تحت عنوان شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو رونمایی کرد. هر دو گوشی بر پایه جدیدترین و بهترین تراشه پردازشی کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 تولید شده‌اند که مبتنی بر فرآیند تولید 4 نانومتری TSMC است. اما شاید مهم‌تر از آن، ارتقاء قابل توجهی باشد که در بخش دوربین سری شیائومی 13 شاهد هستیم و البته، سبک طراحی جدیدی که زیبایی دو چندانی را به گوشی‌های این سری بخشیده است. این گوشی‌ها فعلاً فقط در چین عرضه می‌شوند، اما انتظار داریم به زودی شاهد عرضه آ‌ن‌ها در سطح جهانی نیز باشیم. با دیجی رو همراه باشید.

شیائومی 13 پرو
(Xiaomi 13 Pro)

صفحه نمایش شیائومی 13 پرو نسبت به نسل قبل بدون تغییر باقی مانده است. شیائومی 12 پرو مجهز به یک صفحه نمایش 6.73 اینچی بود و ما در اینجا نیز همان پنل نمایشگر را با مشخصاتی کمابیش یکسان شاهد هستیم. از جمله این موارد می‌توان به نرخ تازه‌سازی متغیر 120 هرتز اشاره کرد که به واسطه LTPO بودن پنل نمایشگر حاصل شده است. همچنین، وضوح 1440 در 3200 پیکسل، پشتیبانی از +HDR10، پشتیبانی از دالبی ویژن، HLG و فناوری کاهش نور DC با فرکانس 1920 هرتز از دیگر ویژگی‌های نمایشگر شیائومی 13 پرو هستند.

شیائومی 13 پرو

تنها ارتقائی که در این بخش شاهد هستیم، افزایش روشنایی عادی و حداکثر روشنایی صفحه نمایش است. بر اساس تبلیغات شیائومی، صفحه نمایش 13 پرو می‌تواند کل سطح نمایشگر را با قدرت 1200 نیت روشن کند، در حالی که برای مثال، حداکثر روشنایی در هنگام پخش ویدیوهای HDR تا 1900 نیت هم می‌رسد.

همان‌طور که در ابتدا هم گفتیم، شیائومی در پرچمدارهای جدید خود از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده کرده که به تازگی از سوی کوالکام معرفی شده است. این پردازنده رده بالا با حافظه رم LPDDR5X و فضای ذخیره‌سازی نسل جدید UFS 4.0 همراه شده تا بهترین خروجی را در زمینه اجرای بازی داشته باشد.

شیائومی 13 پرو

در مورد دوربین‌ها هم باید گفت شیائومی 13 پرو بار دیگر از تنظیمات سه‌گانه 50 مگاپیکسلی در پشت بدنه خود استفاده می‌کند، اما پیشرفت‌های قابل توجهی در ویژگی‌های آن حاصل شده است. این گوشی سنسور معروف 1.6 میکرومتری سونی IMX989 را از شیائومی 12 اس اولترا به ارث برده که یک لنز مارک لایکا با دیافراگم f/1.9 و لرزشگیر اپتیکال Hyper OIS در جلوی آن قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید:

  • شیائومی 12 اس اولترا در تست بازی همه گوشی‌ها را شکست داد!

دوربین تله فوتو نیز در این نسخه ارتقا یافته است. هر چند که رزولوشن این دوربین همچنان 50 مگاپیکسل است اما با زوم 3 برابر بیشتر و عنصر لنز شناور لایکا همراه شده و گشودگی دیافراگم نسبتاً کوچک‌تری دارد (f/2.0). نکته جالب این است که فاصله فوکوس نزدیک آن تنها 10 سانتی متر است.

دوربین سوم یعنی دوربین فوق عریض هیچ فناوری جدیدی دریافت نکرده اما همچنان بسیار خوب و کارآمد است. این دوربین 50 مگاپیکسلی 14 میلی متری دارای لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 بوده و از عکاسی ماکرو نیز پشتیبانی می‌کند که این یعنی قابلیت فوکوس خودکار در دسترس می‌باشد.

شیائومی 13 پرو

ظرفیت باتری نسبت به نسل قبل کمی افزایش یافته و به 4820 میلی آمپر ساعت رسیده و با تراشه اختصاصی Surge G1 شیائومی جفت همراه شده که امکان شارژ بی‌سیم 120 وات و شارژ بی‌سیم 50 وات را مهیا می‌کند. همچنین، شارژ بی‌سیم معکوس 10 وات نیز وجود دارد که البته چیز جدیدی نیست.

از دیگر ویژگی‌های شیائومی 13 پرو می‌توان به بلندگوهای استریوی دالبی اتموس با ویژگی جدید ردیابی سر دالبی، فرستنده مادون قرمز و البته تأییدیه IP68 در زمینه مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار اشاره کرد که برای پرچمدارهای جریان اصلی شیائومی تازگی دارد.

این گوشی با پنل پشتی سرامیکی و در سه رنگ سفید، مشکی و سبز تولید شده و تنها یک رنگ آبی روشن برای نسخه چرمی آن در نظر گرفته است.

شیائومی 13
(Xiaomi 13)

صفحه نمایش شیائومی 13 اکنون کمی بزرگ‌تر شده و قطر آن به 6.36 اینچ رسیده است، اما اساساً همان مشخصات نسل قبل را دارد. این مشخصات شامل رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز (فاقد کنترل گرانولی برای تغییر خودکار نرخ تازه‌سازی چون پنل نمایشگر LTPO نیست)، دالبی ویژن، پشتیبانی از +HDR10 و HLG و سنسور دمای رنگ محیطی، هستند. روشنایی معمول و حداکثر روشنایی نمایشگر اولد این گوشی با شیائومی 13 پرو مطابقت داشته و به ترتیب برابر 1200 و 1900 نیت می‌باشد.

شیائومی 13

در این مدل نیز دوربین پشتی از لنزهای لایکا بر روی همه سنسورهایش استفاده می‌کند که یک نقطه قوت بزرگ محسوب می‌شود. سنسور اصلی یک سنسور 50 مگاپیکسلی 1/1.56 اینچی با پیکسل‌های 1.0 میکرومتری است که یک لنز 23 میلی متری با دیافراگم f/1.8 و قابلیت لرزشگیر اپتیکال Hyper OIS در جلوی آن قرار گرفته است. مهم‌تر از آن، اکنون یک دوربین تله فوتوی مناسب هم به ماژول پشتی اضافه شده که مشکل اصلی شیائومی 12 بود. این دوربین 10 مگاپیکسلی از لرزشگیر اپتیکال یا همان OIS پشتیبانی کرده و لنز لایکا با دیافراگم f/2.0 و زوم 3 برابری دارد. در نهایت، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی را داریم که دارای لنزی با دیافراگم f/2.2 است اما احتمالاً از فوکوس خودکار پشتیبانی نمی‌کند.

شیائومی 13

مشخصات باتری این مدل نسبت به شیائومی 12 تغییر خاصی نکرده و همچنان شاهد یک سلول 4500 میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع سیمی 67 وات، شارژ بی‌سیم 50 وات و شارژ بی‌سیم معکوس 10 وات هستیم.

از دیگر ویژگی‌های مدل استاندارد شیائومی 13 می‌توان به بلندگوهای استریوی دالبی اتموس با قابلیت ردیابی سر دالبی، فرستنده مادون قرکز و گواهینامه IP68 در زمینه مقاومت در برابر آب و گرد و غبار اشاره کرد.

شیائومی 13

بر خلاف مدل پرو، پنل پشتی نسخه استاندارد شیائومی 13 از جنس شیشه بوده و در رنگ‌های مشکی، سبز روشن، آبی روشن، خاکستری و سفید تولید شده است. رنگ‌های اضافی نیز برای این مدل در نظر گرفته شده که شامل قرمز، زرد، سبز و آبی هستند. با این حال، درست مانند مدل پرو، گزینه آبی روشن از جنس چرم در اینجا نیز حضور دارد. طراحی دوربین پشتی تفاوتی با شیائومی 13 پرو ندارد، اما لبه‌های براق و مسطح باعث شده تا این مدل شباهت زیادی به آیفون‌های اپل داشته باشید.

در انتها باز هم یادآوری می‌کنیم که پرچمدارهای جدید شیائومی فعلاً تنها در چین عرضه می‌شوند و برای دیدن آن‌ها در بازارهای دیگر ممکن است مجبور باشیم چند ماه دیگر منتظر بمانیم.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا