هاست پرسرعت
تکنولوژی

شیائومی 14 اولین استفاده کننده از اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد بود

شیائومی 14 اولین استفاده کننده از اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد
بود

بازار شایعات در مورد شیائومی 14 و تراشه پردازشی نسل جدید کوالکام به نام اسنپدراگون 8 نسل 3 این روزها بسیار داغ است. در حال حاضر اطلاعات متعددی در مورد جزئیات گوشی پرچمدار نسل بعدی شیائومی و پردازنده پرچمدار آتی کوالکام وجود دارد. تاکنون به صورت دقیق مشخص نشده بود که کدام گوشی هوشمند اولین استفاده کننده اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد بود، اما گزارشی که امروز منتشر شده ادعا می‌کند که تراشه نسل جدید اسنپدراگون همراه با سری شیائومی 14 عرضه خواهد شد. با دیجی رو همراه باشید.

کوالکام نسل بعدی تراشه پرچمدار خود را در ماه اکتبر و در جریان همایش اسنپدراگون 2023 معرفی خواهد کرد. پس از این رویداد، شیائومی قصد دارد MIUI 15 جدید مبتنی بر اندروید 14 را معرفی کند و همچنین اطلاعاتی در مورد سری شیائومی 14 ارائه نماید. در واقع، این برنامه‌ریزی مانند یک رویداد رونمایی بی‌سروصدا از پرچمدار بعدی شیائومی به نظر می‌رسد. با این حال، عرضه واقعی شیائومی 14 در ماه نوامبر انجام خواهد شد و گوشی‌های این سری به صورت پیش فرض سیستم عامل MIUI 15 را بر روی خود نصب شده خواهند داشت.

به نظر می‌رسد این گزارش با جدول زمانی عرضه هر دو شرکت مطابقت دارد. با توجه به عرضه آیفون جدید اپل در ماه سپتامبر، اکتبر برای معرفی تراشه جدید کوالکام کاملاً مناسب به نظر می‌رسد. پس از آن هم شیائومی 14 در ماه نوامبر عرضه خواهد شد. سپس چندین گوشی هوشمند از Vivo، Oppo، ZTE و سایر برندها عرضه خواهند شد.

شیائومی 14

سال گذشته، ویوو ایکس 90 پرو پلاس (+Vivo X90 Pro) اولین گوشی هوشمندی بود که با اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه شد و بعداً آیکو 11 و 11 پرو و سپس سری شیائومی 13 با این تراشه پردازشی روانه بازار شدند. حال،‌ به نظر می‌رسد امسال شیائومی توانسته زودتر از رقبا دست به کار شده و گوشی مبتنی بر اسنپدراگون 8 نسل 3 خود را آماده عرضه کند.

اسنپدراگون 8 نسل 3 دارای هشت هسته پردازشی شامل یک هسته قدرتی Cortex-X4، پنج هسته متوسط Cortex-A720 و دو هسته کم مصرف Cortex-A520 خواهد بود.

مشخصات و ویژگی‌های سری شیائومی 14 (مورد انتظار)

به نظر می‌رسد جانشین شیائومی 13 چندین ارتقاء و پیشرفت مهم را در بخش نرم افزار و سخت افزار خود ارائه خواهد کرد. بر اساس گزارش‌ها، این گوشی هوشمند دارای یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی 1/1.28 اینچی خواهد بود که کمی بزرگتر از سنسور سال گذشته است. این دوربین در کنار یک لنز تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابر و یک لنز با زاویه فوق عریض قرار می‌گیرد. علاوه بر این، انتظار می‌رود مدل پایه دارای باتری 4860 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی 90 وات و شارژ بی‌سیم 50 وات باشد. به نظر می‌رسد تغییراتی نیز در طراحی ظاهری ایجاد شده و حتی ماژول دوربین نیز در مقایسه با مدل سال گذشته چینش متفاوتی خواهد داشت.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا