هاست پرسرعت
تکنولوژی

فروش جهانی پلی استیشن 5 از 40 میلیون دستگاه عبور کرد

فروش جهانی پلی استیشن 5 از 40 میلیون دستگاه عبور کرد

سونی اخیراً اعلام کرده که از زمان عرضه پلی استیشن 5 در سال 2020، این کنسول توانسته به نقطه عطف فروش بیش از 40 میلیون دستگاه در سراسر جهان (تا 16 ژوئیه 2023) دست یابد. سونی 25 میلیونمین واحد پلی استیشن 5 خود را در سه ماهه مالی منتهی به 30 سپتامبر 2022 فروخت و این یعنی شرکت ژاپنی تنها کمی بیش از 9 ماه زمان نیاز داشت تا 15 میلیون کنسول دیگر به فروش برساند که آمار قابل توجهی است.

جیم رایان، رئیس و مدیر عامل شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی (SIE) در یک پست وبلاگی خبر رسیدن به این نقطه عطف جدید را اعلام کرد و گفت که این برند بسیار زودتر از چیزی که پیش‌بینی می‌شد و به دلیل همه گیر شدن بیماری کرونا با مشکلات زنجیره تامین مواجه شد و همین امر باعث گردید تا کنسول PS5 با کسری موجودی در انبارها روبرو شود. با این حال، رایان می‌گوید پلی استیشن 5 در حال حاضر به حد مطلوبی انبار شده و کمپانی سونی بالاخره توانسته به حجم بالای تقاضای بازار پاسخ دهد. رایان همچنین از جامعه گیمرهای طرفدار سونی به خاطر فروش 40 میلیونی این کنسول تشکر کرد.

پلی استیشن 5

علاوه بر این، مدیر عامل SIE گفت که در حال حاضر بیش از 2500 بازی برای PS5 در دسترس است و از جمله این بازی‌ها که در دو ماه گذشته توسط شرکای تجاری سونی منتشر شده‌اند می‌توان به Final Fantasy XVI ،Diablo IV و Street Fighter 6 اشاره کرد.

جیم رایان همچنین فهرستی از 40 بازی برتر پلی استیشن 5 به انتخاب جامعه کاربران پلی استیشن را به اشتراک گذاشته است که برای مشاهده لیست کامل می‌توانید به تصویر زیر مراجعه کنید:

پلی استیشن 5

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا