هاست پرسرعت
تکنولوژی

قابلیت ارسال عکس‌های HD بالاخره به واتساپ اضافه شد

قابلیت ارسال عکس‌های HD بالاخره به واتساپ اضافه شد

واتساپ در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام رسان در سراسر جهان است و بسیاری از افراد روزانه از این اپلیکیشن برای برقراری ارتباط و یا حتی رد و بدل کردن عکس و ویدیو با یکدیگر استفاده می‌کنند. با اینکه واتساپ برای ارسال عکس و تصویر کاملاً مناسب بوده و این قابلیت را به خوبی ارائه می‌کند، اما یکی از معایب اصلی آن، پردازشی است که بر روی تصاویر انجام می‌دهد. در واقع، وقتی یک عکس را از طریق واتساپ ارسال می‌کند، برنامه به صورت خودکار حجم، وضوح و کیفیت آن را طوری تنظیم می‌کند که ارسال و دریافت آن به سهولت انجام می‌شود. اما این کار معمولاً باعث افت کیفیت عکس‌ها می‌شود و کاربران از این موضوع ناراضی هستند.

خوشبختانه، واتساپ بعد از مدت‌ها بالاخره تصمیم گرفته این ایراد را برطرف کرده و امکان ارسال عکس‌ها را حداقل با وضوح بالا مهیا کند. درست است که خیلی دیر شده، اما در نهایت، قابلیت ارسال “عکس‌های HD” به واتساپ اضافه شده است.

واتساپ

از نظر توسعه دهندگان واتساپ، “HD” در اینجا به معنای وضوح کامل تصویر است. البته، گزینه پیش‌فرضی که برای کیفیت عکس‌ها در نظر گرفته شده، «Standard» است که کماکان با فشرده کردن و نصف کردن وضوح تصویر، باعث صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی و انتقال سریع‌تر فایل‌ها می‌شود. اگر از شیوه ذخیره‌سازی فایل‌های مختلف اطلاعات کافی داشته باشید، حتماً می‌دانید که شمار پیکسل‌های عکس یک چیز است و فشرده‌سازی هم یک چیز دیگر. با اینکه واتساپ امکان ارسال عکس‌ها با وضوح کامل را مهیا کرده، اما همچنان روی فشرده‌سازی آن‌ها تأکید دارد و حتی فاش نکرده که برای عکس‌های “HD” این فشرده‌سازی در چه حدی اعمال می‌شود. با این حال، حداقل عکس‌ها وضوح بالاتری خواهند داشت و می‌توانند بهتر و باکیفیت‌تر به نظر برسند.

یک آیکون HD جدید هم به واتساپ اضافه شده که با فشار دادن آن، می‌توانید بین دو حالت کیفیت استاندارد و HD هر کدام را که مایل بودید، انتخاب کنید. همچنین، شایان ذکر است که همه تصاویر،‌ صرف‌نظر از HD بودن یا نبودن، همچنان به صورت سرتاسری رمزگذاری خواهند شد.

قابلیت ارسال عکس‌های HD در حال حاضر برای همه کاربران واتساپ در سراسر جهان ارائه شده، اما انتظار می‌رود چند هفته طول بکشد تا برای همه قابل استفاده باشد. همچنین، گفته شده که در ادامه قرار است پشتیبانی از ویدیوهای “HD” نیز به این برنامه پیام رسان افزوده شود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا