هاست پرسرعت
تکنولوژی

لپ تاپ استوک بخریم یا نو؟

لپ تاپ استوک بخریم یا نو؟

با خرید لپ تاپ استوک در هزینه خود صرفه جویی کنید. خرید یک لپ تاپ جدید به جای استوک و یا کارکرده معمولا کاری است که بیشتر افراد انتخاب می کنند و می تواند یک سرمایه گذاری برای آینده باشد. با خرید مدل جدید شما از جدیدترین امکانات بهره مند می شوید و همچنین دغدغه خراب شدن باتری و یا آسیب های احتمالی دیگر که با خرید لپ تاپ استوک ممکن است با آن روبه رو شوید را نخواهید داشت.

تنها ایراد لپ تاپ نو هزینه بالای آن است که برخی افراد توانایی تهیه آن را ندارند و با توجه به شرایط اقتصادی کنونی اگر مدل استوک را انتخاب کنید به صرفه تر است. جدایی از قیمت لپ تاپ استوک که به صرفه تر است، مدل های استوک دارای ویژگی های دیگری نیز بوده که در ادامه این مقاله آنها را توضیح می دهیم و در مورد اینکه لپ تاپ استوک بخریم یا نو صحبت خواهیم کرد.

لپ تاپ استوک چیست؟

استوک به معنی موجودی در انبار است و عموما به کالاهای دیجیتالی که به فروش نرفته و یا به هر دلیلی توسط خریداران مرجوع داده شده‌اند، کالای استوک گفته می شود. در مورد لپ تاپ استوک نیز به همین صورت است و در کشورهای اروپایی لپ تاپ هایی که بعد از مدت کوتاهی استفاده دچار مشکل شده، کاربران آن مرجوع می دهند و سپس بعد از رفع مشکل با قیمت بسیار کمتری وارد بازار می شوند.

لپ تاپ استوک ممکن است بدون عیب باشد و کاربر بدون دلیل مثلا با معرفی مدل های جدیدتر و یا پشیمانی از خرید آن را به فروشگاه برگشت می دهد که این سری نیز به صورت استوک وارد بازار می شوند. قیمت لپ تاپ استوک در مقایسه با مدل های آکبند بسیار ارزان تر است و همچنین از کیفیت ساخت بالایی نیز برخوردار است، به همین دلیل در کشور ایران طرفداران زیادی دارد.

لپ تاپ استوک بخریم یا نو؟

تفاوت لپ تاپ استوک و دست دوم

در مورد لپ تاپ دست دوم یا کارکرده قضیه فرق می کند و ممکن است محصول سال ها توسط کاربر استفاده شده باشد. در واقع لپ تاپ دست دوم بعد از مدتی که توسط کاربر استفاده شده با همان مشخصات به فروش می رسد و ممکن است دارای خرابی هایی نیز باشد. معمولا در بازار ایران هر دو سری یعنی هم لپ تاپ استوک و هم کارکرده به صورت استوک توسط فروشندگان به فروش می رسند و با توجه به زمان استفاده و سلامت ظاهری در سه گروه A، B و C قرار می گیرند.

لپ تاپ استوک بخریم یا نو؟

در هنگام خرید لپ تاپ های دست دوم و استوک مخصوصا مدل های گیمینگ باید نهایت دقت را به کار ببرید و از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. در این مورد به دلیل فشار کاری زیادی که گیمرها به لپ تاپ وارد می کنند مدل دسته دوم و کارکرده پیشنهاد نمی شود. با خرید محصول معیوب در واقع نه تنها در بودجه خود صرفه جویی نکرده اید بلکه تمام پول خود را هدر داده اید، بنابراین لپ تاپ گیمینگ استوک به صرفه تر است.

چرا لپ تاپ استوک بخریم؟

لپ تاپ استوک با قیمت بسیار کمتری نسبت به مدل های نو عرضه می شود که از نظر بودجه به صرفه تر است. از طرفی نیز لپ تاپ های استوک به سفارش اروپا تولید می شوند و این یعنی از کیفیت سخت افزاری بالاتری نسبت به مدل هایی با سفارش آسیا برخوردار هستند و بدنه مقاوم تری نیز دارند.

به عنوان مثال قیمت لپ تاپ hp core i7 استوک از مدل آکبند بسیار ارزان تر است. بنابراین اگر هزینه برای شما در اولویت است و بودجه کافی برای خرید مدل را ندارید می توانید با خرید لپ تاپ استوک در هزینه صرفه جویی کنید و یک محصول با کیفیت اروپایی نیز داشته باشید.

لپ تاپ استوک در چه مدل هایی به صرفه تر است؟

بیشتر لپ تاپ های استوک موجود در بازار از برندهایی نظیر اچ پی، دل، لنوو و ایسوس هستند که HP جزو معروف ترین آنها است. این شرکت لپ تاپ هایی با نوع کاربری مختلف همچون دانشجویی، مهندسی، ورک استیشن، تجاری و حتی گیمینگ را با سفارش اروپا تولید می‌کند که مدل های استوک آنها به صورت عمده خریداری شده و وارد کشور می شود.

برخی افراد لپ تاپ را برای کارهای روزمره همچون تماشای فیلم و یا وب گردی می خواهند که یک مدل معمولی برای آنها کافی است. اما برای کاربران حرفه ای و یا گیمرها به لپ تاپ هایی با کانفیگ قویتری نیاز دارند و خرید لپ تاپ استوک اروپایی تجاری یا معمولی نمی تواند نیاز آنها را برطرف کند. البته کسانی که بودجه کافی ندارند و می خواهند کمتر هزینه کنند می توانند یک لپتاپ استوک با گرید ++A که در مقایسه با مدل آکبند بسیار ارزان تر است را انتخاب کنند.

مزایا و معایب لپ تاپ استوک

لپ تاپ های استوک ارزان قیمت هستند و اگر بخواهید برای خرید مدل نو با همان مشخصات باید هزینه بسیار بیشتری بپردازید. اما هزینه تنها هدف ما در انتخاب نیست و برای تصمیم بهتر در مورد اینکه لپ تاپ استوک بخریم یا نو ابتدا باید مزایا و معایب آنها را نیز برسی کنیم. در ادامه مزایا و معایب این سری را بررسی می کنیم و بهترین راه برای خرید لپ تاپ استوک ارزان قیمت و با کیفیت را به شما خواهیم گفت.

مزایای لپ تاپ استوک

  • قیمت پایین نسبت به لپ تاپ نو
  • کیفیت ساخت بالا
  • سخت افزار قدرتمند و با کیفیت بالا
  • گستردگی در تنوع در پورت و درگاه های ورودی و خروجی
  • تعمیر و تعویض قطعات راحت تر

معایب لپ تاپ استوک

  • نداشتن گارانتی معتبر
  • قدیمی بودن مدل
  • دارای طراحی ضخیم تر نسبت به لپ تاپ های نو
  • سخت افزار قدیمی
  • عمر باتری کمتر
  • ممکن است قطعات لپ تاپ تعویض شده باشد

لپ تاپ استوک را از کجا بخریم

با توضیحاتی که در مورد لپ تاپ استوک ارائه دادیم و همچنین بررسی مزایا و معایب آنها در مورد این سوال که لپ تاپ استوک بخریم یا نو؟ باید جواب مناسب را دریافت کرده باشید. با توجه به اینکه قیمت لپ تاپ استوک نسبت به مدل آکبند به صرفه تر است، می توانید با تهیه آن از بودجه خود صرفه جویی کنید. اما با خرید از فروشگاه های غیر مجاز ممکن است محصول عیب دار به دست شما برسد که در این صورت دچار خسارات جبران ناپذیری خواهید شد.

فروشگاه اینترنتی آترین کالا با ارائه انواع مدل لپ تاپ استوک از برندهای معتبر همچون اچ پی، ایسوس، لنوو، مایکروسافت و دل امکان خرید لپ تاپ استوک را برای کاربران فراهم کرده است. شما می توانید با مقایسه مشخصات و قیمت مدل های موجود محصول مورد نظر را انتخاب کنید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا