هاست پرسرعت
تکنولوژی

متا هم برای تیک آبی اینستاگرام و فیسبوک پول می‌گیرد!

متا هم برای تیک آبی اینستاگرام و فیسبوک پول می‌گیرد!

توییتر در دسامبر سال 2020 از سرویس اشتراکی خود با نام «توییتر آبی» (Twitter Blue) رونمایی کرد که واکنش‌های متفاوتی از سوی کاربران داشت. با وجود برخی بازخوردهای منفی، به نظر می‌رسد بقیه شرکت‌های فعال در زمینه شبکه‌های اجتماعی نیز قصد دارند از توییتر تقلید کنند که کمپانی متا یعنی شرکت مادر فیسبوک هم یکی از آن‌ها است. این شرکت به تازگی سرویس اشتراک جدیدی با نام Meta Verified را راه‌اندازی کرده که با دریافت حداکثر 15 دلار در ماه، یک علامت آبی را در حساب های اینستاگرام و فیسبوک کاربران نمایش می‌دهد!

قیمت این سرویس 11.99 دلار در ماه برای نسخه وب یا 14.99 دلار در iOS اپل است و به کاربران امکان می‌دهد هویت خود را با استفاده از کارت‌های شناسایی صادر شده توسط دولت تأیید کنند. متا همچنین اظهار داشته که این سرویس اشتراکی باعث بهتر دیده شدن اکانت کاربران شده، در برابر جعل هویت از آن‌ها محافظت می‌کند و دسترسی مستقیم به مرکز پشتیبانی مشتریان را نیز برای مشترکین فراهم می‌کند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، توضیح داده که سرویس اشتراکی جدید با هدف افزایش اصالت و امنیت در تمامی خدمات این شرکت ارائه شده است. سرویس اشتراکی جدید متا این هفته در نیوزلند و استرالیا عرضه خواهد شد و به زودی به کشورهای بیشتری گسترش خواهد یافت.

تیک آبی اینستاگرام و فیسبوک

متا در طی بیش از 15 سالی که از تاسیس شرکت می‌گذرد، برای اکثر خدمات خود هزینه‌ای از مشتریان دریافت نکرده است. با این حال، درآمدهای این شرکت در سال‌های اخیر پس از تصمیم اپل برای اعمال تغییرات شدید حریم خصوصی در iOS ضربه خورده است. این اقدام اپل توانایی شبکه‌های اجتماعی متا برای ردیابی فعالیت‌های اینترنتی کاربران را کاهش داده و از همین رو پیش‌بینی شده که در سال 2022 باعث افت بیش از 10 میلیارد دلاری درآمدهای تبلیغاتی این شرکت خواهد شد. بنابراین، در چنین شرایطی یک سرویس اشتراکی می‌تواند منبع درآمد خوبی بوده و بخشی از خسارت‌ها را جبران کند.

علامت تیک آبی قبلاً برای شخصیت‌های معروف مانند بازیگران، ورزشکاران و روزنامه‌نگاران در نظر گرفته شده بود. با این حال، هدف سرویس اشتراکی متا گسترش دسترسی به این سیستم تأیید هویت است. بنابراین، کاربران می‌توانند به حساب‌های معتبری که این تیک آبی را دریافت کرده‌اند، بیشتر اعتماد کنند.

رد سال‌های اخیر، جاه‌طلبی‌های متا در خصوص ایده متاورس با واکنش شدید بازار مواجه شده و از همین رو غول فضای مجازی مجبور شده تا هزینه‌های خود در پروژه‌های متاورس را کاهش دهد و گزارش شده که به زودی دور جدیدی از تعدیل نیرو و اخراج کارکنان را آغاز خواهد کرد. اما علیرغم همه این چالش‌ها، ارزش سهام متا در هفته‌های اخیر دوباره رشد کرده و نشان می‌دهد که این شرکت بسیار انعطاف‌پذیر است و می‌تواند با سرعت خوبی خود را با شرایط پیش آمده وفق دهد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا