هاست پرسرعت
تکنولوژی

مجازی سازی محیط کار با زیرو کلاینت

مجازی سازی محیط کار با زیرو کلاینت

بر کسی پوشیده نیست که کاهش هزینه ها یکی از راه های افزایش سود است. وقتی صحبت از فناوری به میان می‌آید، اکثر کسب‌وکارها این کار را با آوردن فضای کاری خود به فضای ابری، استخدام ارائه‌دهندگان خدمات پرداختی و حذف نرم‌افزارهای غیرضروری انجام می‌دهند. راه دیگر برای کاهش هزینه ها، تعویض دسکتاپ های حجیم و قدیمی و پر سرو صدا با زیرو کلاینت است. با بهره‌گیری از مجازی‌سازی محیط کار با زیروکلاینت، سازمان‌ها قادرند پیشرفت های قابل توجهی در سطح امنیت، دسترسی و مدیریت محیط کاری خود را تجربه نمایند.

زیرو کلاینت

زیرو کلاینت ها دستگاه هایی هستند که نیازی به پیکربندی ندارند، چیزی روی آنها ذخیره نشده است و نسبت به تین کلاینت ها زمان کمتری برای راه اندازی نیاز دارند. آنها تنها چند ثانیه سرعت بوت آپ دارند و در برابر ویروس ها مصون هستند و به طور کلی زمان از کار افتادن کلی دستگاه را کاهش می دهد. دستگاه زیرو کلاینت به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارد و بروز رسانی آن در بازه های زمانی طولانی تری انجام می شود. مگر اینکه تغییر یا بهبود قابل توجهی در پروتکل VDI یا به روز رسانی گاه به گاه مربوط به BIOS وجود داشته باشد. نحوه کار زیرو کلاینت به این ترتیب است که هیچ حافظه محلی یا سیستم عاملی روی دستگاه نصب نشده است. تمام نرم افزار، ذخیره سازی و قدرت پردازش تا زمانی که شما به آن نیاز داشته باشید روی یک سرور قرار می گیرد. این تنظیمات آن را برای کاهش هزینه ها ایده آل می کند.

برای مثال زیرو کلاینت های HP برای محیط های VMware طراحی شده اند و از فناوری جدید PCoIP پشتیبانی می کنند. PCoIP یک فناوری برای ارائه عملکرد گرافیکی بسیار خوب به کاربران شما است. از آنجایی که Zero Client سیستم عامل ندارند، در برابر ویروس ها مصون بوده و مدیریت آنها تا حد زیادی تسهیل می شود. به طور خلاصه، زیرو کلاینت HP شما را قادر می سازد تا با قیمتی مقرون به صرفه به عملکرد و قابلیت اطمینان عالی دست پیدا کنید.

آخرین محصول در این حوزه، زیرو کلاینت HP t310، نسل جدید زیروکلاینت HP است. این محصول دارای طراحی جدیدی است و شرکت سازنده ادعا می کند که این زیرو کلاینت عملکرد بالا و امنیت قوی را ارائه می دهد. همچنین شامل یک الگوی نصب داخلی VESA (استانداردی برای تراز کردن پیچ در تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر) است که فضای کاری کارآمدتری را برای کاربران نهایی ایجاد می‌کند. این زیروکلاینت دارای 6 پورت USB، یک DisplayPort و یک پورت DVIاست.

مجازی سازی محیط کار با زیرو کلاینت

شرکت HP ادعا می کند که t310 Zero Client برای VMware با فضاهای کاری مختلف به راحتی قابل استقرار است و ابزارهای مدیریت Teradici را می توان برای به روز رسانی و نظارت بر دستگاه استفاده کرد.

مجازی سازی محیط کار به وسیله زیرو کلاینت

مجازی‌سازی محیط کاری با زیروکلاینت یا (VDI) یک فناوری است که به سازمان‌ها و شرکت‌ها امکان می‌دهد تا محیط کاری مجازی را برای کارکنان خود فراهم کنند. در این روش، سیستم عامل و برنامه‌های کاربردی روی سرورهای مرکزی نصب و اجرا می‌شوند و تنها تصویر ورودی و خروجی به کاربران ارسال می‌شود. با استفاده از زیرو کلاینت، کاربران قادر خواهند بود تا از هر دستگاهی که به شبکه متصل شده باشد (مانند لپتاپ، تبلت یا تلفن همراه) به محیط کاری خود دسترسی داشته باشند. این به کاربران امکان می‌دهد تا از هر کجا و هر زمانی به محیط کاری خود دسترسی داشته باشند، به شرطی که به اینترنت متصل باشند. با استفاده از مجازی‌سازی فضای کاری با زیرو کلاینت، سازمان‌ها می‌توانند بهبود امنیت، مدیریت و عملکرد را تجربه کنند. از آنجا که اطلاعات و برنامه‌ها بر روی سرورهای مرکزی ذخیره می‌شوند، امنیت اطلاعات بهبود می‌یابد و ریسک از دست رفتن اطلاعات در صورت سرقت یا از دست دادن دستگاه کاهش می‌یابد. همچنین، این فناوری به مدیران امکان می‌دهد تا سیستم‌ها را به راحتی مدیریت و به روزرسانی کنند و همچنین از منابع سخت‌افزاری بهینه استفاده کنند.

فواید مجازی سازی دسکتاپ با زیرو کلاینت

با استفاده از مجازی‌سازی محیط کاری با زیروکلاینت، سازمان‌ها می‌توانند به مزایای زیر دست یابند:

  • کاهش مصرف انرژی

از آنجایی که در دسکتاپ‌های معمولی پردازش به صورت محلی انجام می‌شود، آن ها گرمای زیادی تولید می‌کنند و به انرژی بیشتری نیاز دارند که منجر به هزینه‌های بالای انرژی و سرمایش در پایان هر ماه می‌شود. در مقابل، زیروکلاینت تنها 4 تا 6.5 وات برق مصرف می کنند که تقریباً 1/50 نیاز کیس های معمولی است. علاوه بر این، آنها به خنک کننده یا فن نیاز ندارند و به عبارتی فن لس هستند. که به شما امکان می دهد از صرفه جویی قابل توجهی در هزینه لذت ببرید.

  • به حداقل رساندن خطرات امنیتی

زیروکلاینت ها همچنین به شما کمک می کنند تا از حملات پرهزینه بدافزار و حوادث نقض داده ها جلوگیری کنید. زیرو کلاینت ها این مشکلات را با محدود کردن دسترسی مستقیم کاربران به سیستم عامل کاهش می دهند. این کار کارمندان را از کپی کردن داده‌های حساس و محرمانه و نصب نرم افزارهای مخرب یا غیره باز می دارد. اگر زیرو کلاینت شما آسیب دیده یا خراب شده باشد، لازم نیست نگران اطلاعات خود باشید، زیرا در ابتدا در یک سرور غیرقابل نفوذ ذخیره شده است.

مجازی سازی محیط کار با زیرو کلاینت

  • مدیریت دقیق و متمرکز

یکی دیگر از مزایای زیروکلاینت ها این است که می توان آنها را از طریق سرور مدیریت کرد. فرض کنید یک به روز رسانی نرم افزار جدید منتشر شده است. به جای دانلود دستی در هر رایانه، می‌توانید به سادگی به‌روزرسانی را روی سرور خود نصب کرده و آن را برای همه زیرو کلاینت‌ها منتشر کنید. به غیر از ارتقاء، می توانید پشتیبان گیری، تنظیمات امنیتی و نصب ویندوز و…را هم به طور متمرکز از طریق سرور انجام دهید. این کار، راه اندازی و پیکر بندی را سریع تر می کند، درصد خرابی را کاهش و بهره وری کارکنان را افزایش می دهد.

خرید زیرو کلاینت از فروشگاه معتبر

هنگامی که به دنبال راه حل های کاهش هزینه هستید، هرگز نباید از زیرو کلاینت ها غافل شوید. کاهش هزینه‌های سخت‌افزاری، قبض‌های برق و خطرات امنیتی بسیار خوب هستند که نمی‌توان از آنها گذشت. اما اگر هنوز در مورد خرید زیرو کلاینت سوال و یا تردید دارید، باید با کارشناسان مجرب یک مجموعه معتبر مشورت نمایید. آن ها نیازهای فنی شما را شناسایی و ارزیابی کرده و در صورت تشخیص کارآمدی زیروکلاینت برای شما، دستگاهی متناسب با نیاز و هزینه مد نظر شما پیشنهاد می دهند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا