هاست پرسرعت
تکنولوژی

مروری بر هر آنچه که تاکنون از وان پلاس 11 می‌دانیم

مروری بر هر آنچه که تاکنون از وان پلاس 11 می‌دانیم

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

وان پلاس برندی است که در ابتدا کار خود را با تعداد محدودی گوشی آغاز کرد و قصد داشت تا مخاطبان خاص خود را داشته باشد. این شرکت که در ابتدای تأسیس خود هر سال تنها یک گوشی هوشمند رده بالا و خوش قیمت را تولید و روانه بازار می‌کرد، اکنون سری‌های مختلفی از گوشی‌ها را می‌سازد که اغلب آن‌ها گوشی‌هایی متوسط قلمداد شده و از فلسلفه اولیه این برند کاملاً دور هستند.

با این حال، وان پلاس 11 در راه است و این برند قول داده که با این گوشی دوباره به شکوه گذشته خود باز خواهد گشت. بنابراین، بیایید در ادامه این مقاله همه چیزهایی را که تاکنون در مورد جانشین وان پلاس 10 پرو (سال گذشته مدل استاندارد وان پلاس 10 عرضه نشد!) می‌دانیم، با هم بررسی کنیم.

طراحی وان پلاس 11

از نظر طراحی، وان پلاس 11 نسبت به نسل گذشته تغییر چندانی نکرده است. این گوشی همچنان دارای یک پنل پشتی خمیده است که همان دوربین سه‌گانه به همراه فلاش LED را در جزیره دوربین خود دارد. جزیره دوربین در وان پلاس 11 باز هم به شکلی طراحی شده که از کناره به چارچوب گوشی چسبیده باشد، اما با این حال، این برند ترجیح داده که این بار به جای یک جزیره مربعی، از یک جزیره دوربین گرد استفاده کند.

وان پلاس 11

پنل جلویی وان پلاس 11 برخلاف چندین نسل اخیر از پرچمدارهای وان پلاس که همگی از صفحه نمایش خمیده استفاده می‌کنند، به شکل تخت و صاف طراحی شده است. حاشیه‌های اطراف نمایشگر فوق العاده باریک هستند و نوار لغزنده هشدار به همراه دکمه پاور در لبه سمت راست تعبیه شده است. درقسمت فوقانی صفحه نمایش و سمت چپ آن هم یک حفره کوچک برای تعبیه دوربین جلو وجود خواهد داشت.

مشخصات وان پلاس 11

در مورد مشخصات سخت افزاری وان پلاس 11 گفته می‌شود که این گوشی به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی امولد E4 با رزولوشن 2K (3216 در 1440 پیکسل) و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز مجهز است. انتخاب پنل امولد E4 به جای گزینه‌های پیشرفته‌تر می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که این برند در تلاش است تا قیمت گوشی خود را کاهش دهد.

در داخل بدنه، تراشه پرچمدار کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 به عنوان قلب تپنده دستگاه انتخاب شده که شامل پردازنده گرافیکی ادرنو 740 بوده و نسبت به تراشه‌ اسنپدراگون 8 نسل 1 در وان پلاس 10 پرو، پیشرفت‌های قابل توجهی را نشان داده است. برای بهبود هر چه بیشتر عملکرد در بازی‌ها، وان پلاس تأیید کرده که گوشی خود را با فناوری Super Graphics Engine خود همراه کرده تا نرخ فریم و کیفیت تصاویر خروجی را افزایش دهد.

وان پلاس 11

در این فناوری از یک پردازنده رندر تخصصی، الگوریتم‌های نرم افزاری، موتورهای توسعه بازی و سایر هم افزایی‌های نرم افزاری و سخت افزاری برای بهبود کیفیت اجرای بازی‌ها استفاده می‌شود. به گفته وان پلاس، گوشی آتی این شرکت بدون در نظر گرفتن نرخ فریمی که بازی پشتیبانی می‌کند، قابلیت بهینه‌سازی آن برای اجرا در نرخ 120 فریم در ثانیه را خواهد داشت. گفته می‌شود که وان پلاس 11 پس از یک ساعت بازی League of Legends Mobile، توانسته میانگین نرخ 119.8 فریم در ثانیه و حداکثر دمای 43 درجه سانتیگراد را ثبت کند.

پرچمدار جدید وان پلاس دارای رم LPDDR5X و حافظه داخلی UFS 4.0 خواهد بود و در سه پیکربندی مختلف در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت: 12/256 گیگابایت، 16/256 گیگابایت و 16/512 گیگابایت. این گوشی هوشمند دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 100 وات بوده و شارژر و قاب محافظ را در جعبه خود خواهد داشت.

وان پلاس 11

کمپانی نام آشنای هاسلبلاد (Hasselblad) که در طراحی دوربین وان پلاس 11 مشارکت داشته، تغییراتی را در ماژول سه‌گانه پشتی این گوشی ایجاد کرده است. دوربین اصلی از سنسور 50 مگاپیکسلی سونی IMX890 استفاده خواهد کرد و در کنار آن یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو 32 مگاپیکسلی نیز وجود خواهند داشت. دوربین سلفی هم دارای رزولوشن 16 مگاپیکسلی خواهد بود.

وان پلاس 11 در دو رنگ سبز و مشکی عرضه خواهد شد. وزن آن 205 گرم بوده و سیستم عامل ColorOS 13.0 مبتنی بر اندروید 13 را از پیش نصب شده خواهد داشت. این گوشی از شیشه مقاوم گوریلا گلس ویکتوس برای محافظت از نمایشگر خود استفاده کرده و توانسته گواهینامه IP54 را در زمینه مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار به دست آورد. در انتها باید به موتور حسگر ارتعاش بیونیک توسعه‌یافته توسط AAC Technology اشاره کنیم که وان پلاس ادعا می‌کند با حجمی بیش از 600 میلی متر مکعب قوی‌ترین و بزرگ‌ترین موتور لرزشی استفاده شده در یک گوشی اندرویدی است.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا