هاست پرسرعت
تکنولوژی

مزایا و معایب شارژر وایرلس؛ آیا شارژ وایرلس برای گوشی شما مضر است؟

مزایا و معایب شارژر وایرلس؛ آیا شارژ وایرلس برای گوشی شما
مضر است؟

امروزه، شارژ کردن دستگاه‌های الکترونیکی، بخشی از زندگی روزمره همه ما را به خود اختصاص داده است؛ اما، کابل‌های نامناسب و تقلا برای یافتن شارژر، مواردی هستند که این کار را برای ما سخت می‌کنند.

شارژر بی‌سیم یا وایرلس (Wireless) می‌تواند به رفع همه این موارد کمک کند. این شارژر‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که دیگر نیازی ندارند تا به کابل وصل شوند و به‌این‌ترتیب، عملیات شارژ کردن برای شما به‌سادگی قرار دادن دستگاه روی پایه شارژر خواهد بود. این نوع شارژرها هم برای گوشی‌های اندروید و هم آی‌او‌اس قابل استفاده هستند.

با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی و در آینده‌ای نه‌چندان دور، ممکن است شارژ بی‌سیم فقط با قرار گرفتن دستگاه در نزدیکی شارژر امکان پذیر باشد؛ بنابراین، بهتر است که خود را با پیشرفت‌های تکنولوژی همگام کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

درصورتی که بودجه کافی برای خرید شارژ بی‌سیم را در اختیار ندارید، می‌توانید نسبت به دریافت وام آنلاین خرید کالا اقدام کرده و یک شارژر خوب و باکیفیت برای خود تهیه کنید.

در این مقاله، علاوه‌بر مزایای شارژرهای وایرلس، برخی از معایب آن‌ها را نیز برخواهیم شمرد تا به‌این‌ترتیب، به شما کمک کنیم تا بتوانید تشخیص دهید که آیا این نوع شارژرها مناسب شما هستند یا خیر.

شارژر بی‌سیم چگونه کار می‌کند؟

یک پایه شارژر بی‌سیم، بدون نیاز به وصل کردن دستگاه به کابل شارژر وتنها با استفاده از القای الکترومغناطیسی (کوپلینگ القایی)، انرژی را به دستگاه الکترونیکی شما منتقل می‌کند. همه گوشی‌های هوشمندی که از شارژر وایرلس پشتیبانی می‌کنند، همچنان می‌توانند به روش مرسوم و با استفاده از کابل نیز شارژ شوند.

چه گوشی‌هایی دارای شارژر وایرلس هستند؟

تعدادی از گوشی‌های اندروید و آیفون‌های سری 8 و بالاتر از شارژر وایرلس پشتیبانی می‌کنند.

انتظار می‌رود که اکثر مدل‌های جدید اپل دارای قابلیت شارژ بی‌سیم باشند؛ همچنین، برخی گوشی‌های اندروید که از فناوری شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کنند، عبارتند از Samsung Galaxy Range، Sony Xperia، LG Optimus G Pro، Nokia Lumia و Motorola Moto.

شما می‌توانید با دریافت وام خرید اقساطی نسبت به خریداری هریک از گوشی‌های فوق، اقدام کرده و بخشی از مبلغ وام خرید را نیز برای تهیه یک شارژر وایرلس خوب کنار بگذارید.

مزایای استفاده از شارژر وایرلس

فناوری شارژ وایرلس، مزایای بسیار زیادی ارائه می‌دهد که در ادامه مقاله، برخی از آن‌ها را برخواهیم شمرد.

کاهش تعداد کابل‌های مورد نیاز

بزرگ‌ترین مزیت شارژر بی‌سیم، همان‌طور که از نام آن پیداست، بدون سیم بودن آن است.

شما بالاخره می‌توانید از شر کابل‌های در هم تنیده روی میز و کنار تخت خود، خلاص شوید. برخی تولیدکننده‌های مبلمان، حتی در حال گنجاندن شارژر بی‌سیم در قسمتی از ساختار مبلمان هستند تا به‌این‌ترتیب، امکان شارژ کردن دستگاه‌های الکترونیکی را بیش از پیش برای شما ساده و آسان کنند.

شارژر وایرلس تنها به یک کابل نیاز دارد که آن هم به پایه شارژر وصل شده است؛ بنابراین، دیگر نیازی به چندین کابل جداگانه برای وصل شدن به دستگاه‌های مختلف نخواهد بود.

به‌علاوه، شارژر وایرلس با همه دستگاه‌ها سازگار است؛ بنابراین، شارژر بی‌سیم هم برای گوشی‌های آیفون و هم برای تلفن‌های هوشمند اندروید، قابل استفاده است و شما قادر به آن هستید که با یک پایه یا پد شارژر، همه دستگاه‌های خود را شارژ کنید.

استفاده آسان

شما می‌توانید تنها با قرار دادن گوشی هوشمند خود روی پایه شارژر، آن را شارژ کنید. این تمام کاری است که باید انجام دهید!

قابلیت استفاده در مکان‌های مختلف

برخی هتل‌ها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، تعدادی پایه شارژر وایرلس در قسمت پیشخوان قرار داده‌اند تا مشتریان بتوانند به‌راحتی از امکان شارژ کردن موبایل خود، بهره‌مند شوند.

خاموش شدن خودکار

پس از شارژ کامل دستگاه، شارژر وایرلس به‌صورت اتوماتیک، خاموش می‌شود؛ درنتیجه، علاوه‌بر کاهش مصرف انرژی، از داغ شدن باتری نیز جلوگیری می‌کند.

فرسودگی کمتر کابل‌ها

شما همچنان می‌توانید در مواقع نیاز از شارژرهای کابلی برای شارژ کردن تلفن همراه خود استفاده کنید؛ اما، استفاده کمتر از آن‌ها باعث می‌شود تا کابل‌ها دیرتر فرسوده شوند.

مزایا و معایب شارژر وایرلس؛ آیا شارژ وایرلس برای گوشی شما مضر است؟

معایب شارژر وایرلس

شارژرهای وایرلس، علاوه‌بر مزایای ذکرشده، معایبی نیز دارند که در ادامه مقاله، به‌بررسی چند مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت.

شارژ آهسته

در مقایسه با شارژرهای کابلی، مدت‌زمان بیشتری طول می‌کشد تا یک شارژر بی‌سیم، دستگاه شما را به‌طور کامل شارژ کند. به خاطر داشته باشید که نحوه قرار دادن گوشی هوشمند یا هر دستگاه الکترونیکی دیگری روی پایه می‌تواند بر مدت‌زمان شارژ شدن آن تأثیر بگذارد.

شایان ذکر است که در ایده‌آل‌ترین حالت نیز 20درصد از نیرویی که از شارژر به تلفن همراه شما انتقال می‌یابد، هدر می‌رود؛ بنابراین، از نظر صرفه‌جویی در انرژی، چندان مقرون‌به‌صرفه نیست.

عدم امکان استفاده از گوشی در حین شارژ

دستگاه شما باید در حین شارژ شدن روی پایه شارژر، باقی بماند؛ به این معنی که دیگر در حین شارژ نمی‌توانید گوشی خود را برداشته و از آن استفاده کنید.

قیمت بالاتر

شارژرهای بی‌سیم، به‌ویژه در مقایسه با شارژرهای کابلی، فناوری نسبتاً جدیدی به حساب می‌آیند و قیمت گزافی نیز دارند.

هرچند که شما می‌توانید نسبت به دریافت وام فوری خرید کالا اقدام کرده و بودجه مورد نیاز برای خریداری شارژر وایرلس را از این طریق، تامین نمایید.

ارائه امکانات بیشتر

پایه‌ یا پدهای بزرگ‌تر، قادر به آن هستند که چندین دستگاه را به‌طور همزمان شارژ کنند که می‌تواند موجب کاهش هزینه‌ها شود.

جمع‌بندی

با ادامه پیشرفت‌های تکنولوژی، فناوری شارژ وایرلس، احتمالاً خیلی زود به یک امر عادی، مبدل خواهد گشت. تا آن زمان، جوانب مثبت و منفی را بسنجید و شارژرهای وایرلس بهترین برندهای لوازم جانبی موبایل را بررسی کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا برای این فناوری جدید آماده هستید یا خیر.

درصورتی که تصمیم به تهیه یک شارژر وایرلس گرفتید؛ اما، از بودجه کافی برخوردار نبودید، می‌توانید نسبت به دریافت وام خرید اقساطی اقدام کرده و بودجه مورد نیاز خود را از این راه، تامین نمایید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا