هاست پرسرعت
تکنولوژی

موتو G73 و موتو G53 معرفی شدند؛ میان‌رده‌های جدید موتورولا با تغییرات زیاد

موتو G73 و موتو G53 معرفی شدند؛ میان‌رده‌های جدید موتورولا با تغییرات زیاد

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار گوشی‌های جدید سری موتو G معرفی شدند. کمپانی موتورولا به تازگی چهار گوشی از سری G (و یک گوشی در سری E) را روانه بازار کرده که ما در اینجا قصد داریم به مرور مشخصات دو مورد از آن‌ها بپردازیم. این بدان معناست در این مطلب نگاهی به دو مدل موتو G73 و موتو G53 خواهیم داشت.

در گوشی‌های نسل جدید موتورولا نسبت به نسل گذشته یعنی موتو G72 و موتو G52 خیلی چیزها تغییر کرده و برای مثال، هر دو مدل جدید از اتصال 5G پشتیبانی می‌کنند. با این حال، برخی از این تغییرات ممکن است چندان مطابق میل شما نباشد. در ادامه با دیجی رو همراه باشید تا به همه این موارد نگاه دقیق‌تری بیندازیم.

موتو جی 73
(Moto G73)

موتو G73

موتورولا موتو G73 با تراشه دیمنسیتی 930 از محصولات مدیاتک عرضه شده است. این تراشه پردازشی هسته‌های پردازشگر مرکزی یا CPU خود را در کلاک پایین‌تری نسبت به دیمنسیتی 920 اجرا می‌کند و واحد پردازش گرافیکی (GPU) آن هم به کلی متفاوت است (طراحی Imagination به جای Mali). با این حال، این تراشه یک مودم 5G زیر 6 گیگاهرتز را نیز به همراه دارد که یک ارتقای بزرگ نسبت به موتو G72 محسوب می‌شود (G72 از تراشه قدیمی‌تر هلیو G99 استفاده می‌کرد).

این گوشی سیستم عامل اندروید 13 را در قالب رابط کاربری My UX اجرا می‌کند و در حال حاضر تنها در یک پیکربندی عرضه شده که دارای 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی می‌باشد. البته، فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقاء است و در این مورد در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

موتورولا صفحه نمایش P-OLED مدل سال گذشته را با صفحه نمایش 6.5 اینچی IPS LCD، با فرکانس 120 هرتز و با همان رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل (نسبت تصویر 20 به 9) تعویض کرده است. با این حال، همانند قبل، یک حفره برای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در روی نمایشگر وجود دارد.

موتو G73

اوضاع در پشت بدنه نیز متفاوت است. دوربین 108 مگاپیکسلی دیگر وجود ندارد و به جای آن از یک سنسور 50 مگاپیکسلی با پیکسل‌های نسبتاً بزرگ 1.0 میکرومتری (2.0 میکرومتر با ادغام 4 در 1 پیکسل) استفاده شده است. پیکسل‌های سنسور قدیمی بسیار کوچک‌تر بودند و در حالت عادی اندازه 0.64 میکرومتری داشتند (1.28 میکرومتر در حالت ادغام پیکسلی).

مطمئناً بزرگ‌تر شدن پیکسل‌ها یک ارتقاء قابل توجه است، هر چند که ما دوست داشتیم در این نسل بتوانیم از دوربینی با قابلیت فیلمبرداری 4K استفاده کنیم اما این آرزو در موتو 73 محقق نشده است. ماژول یعدی در پشت بدنه یک ماژول فوق عریض 8 مگاپیکسلی با میدان دید 118 درجه و فوکوس خودکار است که در عین حال به گوشی امکان می‌دهد عکس‌های ماکرو را نیز ثبت کند.

موتو G73 به یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی و فناوری شارژ 30 وات اختصاصی موتورولا به نام TurboPower 30 مجهز شده و خوشبختانه شارژر در داخل جعبه موجود است. شارژ باتری از طریق درگاه USB-C 2.0 انجام می‌شود و جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیز در کنار آن آماده استفاده است. صحبت از خروجی صدا شد و باید اشاره کنیم که بلندگوهای استریو با پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس می‌توانند تجربه صوتی خوبی را به ارمغان بیاورد.

موتو G73

همان‌طور که در ابتدا هم اشاره کردیم، G73 از شبکه‌های فایو جی زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. این محصول یک گوشی دو سیم کارته با شیار هیبریدی است، به این معنی که می‌توانید یک کارت میکرو اس دی را به جای سیم کارت دوم وارد کرده و مورد استفاده قرار دهید. علاوه بر همه این‌ها، موتو G73 از وای-فای 5 (ac)، بلوتوث نسخه 5.3، اتصال NFC و سیستم‌های موقعیت‌یابی متداول نیز پشتیبانی می‌کند.

این گوشی در رنگ‌های آبی و سفید تولید شده و بدنه‌ای از جنس پلاستیک دارد، با این حال طراحی آن ضد آب است. ضخامت بدنه تنها 8.3 میلی متر و وزن آن نیز 181 گرم می‌باشد.

موتو جی 53
(Moto G53)

موتو G53

موتورولا موتو G53 نیز نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت‌هایی داشته و از اتصال 5G پشتیبانی می‌کند. البته، این اتصال این بار به لطف تراشه اسنپدراگون 480 پلاس (به جای اسنپدراگون 680 نسل قبل) محقق شده است. این گوشی را می توان با 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 64 یا 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقاء خریداری کرد.

نمایشگر این گوشی جدید هیچ شباهتی به G52 ندارد و موتورولا از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی LCD با وضوح 720 در 1600 پیکسل (نسبت تصویر 20 به 9) و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز استفاده کرده است. دیدن چنین نمایشگر ضعیفی در یک گوشی میان‌رده اتفاق عجیب و ناامید کننده‌ای است. بد نیست اشاره کنیم که موتو G52 از یک نمایشگر امولد 6.6 اینچی 1080p (90 هرتز) بهره می‌برد. با این حال، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی همان دوربینی است که در موتو G73 هم استفاده شده است.

موتو G53

با وجود یکسان بودن دوربین سلفی، اوضاع در پشت بدنه متفاوت بوده و این گوشی هیچ شباهتی به G73 ندارد. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی از سنسور کوچک‌تری با پیکسل‌های 0.64 میکرومتری (1.28 میکرومتر در حالت ادغام پیکسلی) استفاده می‌کند و همان‌طور که می‌توان انتظار داشت، قابلیت فیلمبرداری دوربین روی رزولوشن 1080p (با نرخ 30 فریم در ثانیه و نه 60 فریم در ثانیه مانند G73) محدود شده است. علاوه بر این، دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض (با زاویه دید 118 درجه) نیز فاقد فوکوس خودکار می‌باشد.

موتو G53 توسط یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 10 وات تغذیه می‌شود. البته، مدل‌هایی که در آمریکای لاتین فروخته خواهند شد به فناوری شارژ 18 وات مجهز خواهند بود. این سرعت شارژ پایین بسیار عجیب است، به خصوص اینکه موتو G23 ضعیف‌تر از این گوشی بوده اما در عین حال از فناوری 30 وات TurboPower بهره می‌برد. در ضمن، باید اشاره کنیم که هر دو گوشی موتو G53 و موتو G73 دارای اسکنر اثر انگشت بوده و علاوه بر آن از فناوری تشخیص چهره نیز پشتیبانی می‌کنند.

موتو G53

این گوشی نیز مانند برادر رده بالاتر خود دارای بدنه‌ای پلاستیکی با طراحی ضد آب است، اما در سه رنگ آبی، نقره‌ای و صورتی وارد بازار خواهد شد. یک پورت USB-C 2.0 و یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون در پایین بدنه آن وجود دارد و بلندگوهای استریو با فناوری دالبی اتموس نیز برای ارائه تجربه صوتی لذت‌بخش در دسترس هستند. موتو G53 هم مانند G73 یک گوشی دو سیم کارته با شیار سیم کارت هیبریدی است و می‌توان از کارت‌های حافظه میکرو اس دی تا ظرفیت 1 ترابایت به جای سیم کارت دوم استفاده کرد.

قیمت و زمان عرضه

موتورولا موتو G73 و موتو G53 در روزهای آینده در اروپا عرضه شده و پس از آن در آمریکای لاتین و آسیا نیز وارد بازار خواهند شد. همان‌طور که گفتیم موتو G73 تنها در یک پیکربندی (8/256 گیگابایت) در دسترس خواهد بود و قیمتی هم که برای آن تعیین شده 300 یورو می‌باشد. موتو G53 که سخت افزار ضعیف‌تری دارد، با قیمت 250 یورویی عرضه خواهد شد که این قیمت مربوط به پیکربندی 4/128 گیگابایتی آن است و فعلاً تنها گزینه‌ای است که در سایت رسمی موتورولا لیست شده است.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا