هاست پرسرعت
تکنولوژی

نوکیا C22 و نوکیا C32 معرفی شدند؛ مقرون به صرفه‌های جدید با طعم اندروید 13

نوکیا C22 و نوکیا C32 معرفی شدند؛ مقرون به صرفه‌های جدید با طعم اندروید 13

اچ‌ام‌دی گلوبال روز گذشته از تعدادی گوشی هوشمند جدید با برند نوکیا رونمایی کرد. مدل نوکیا G22 یکی از این گوشی‌ها است که با تمرکز بر تعمیرپذیری آسان و دوام بالا طراحی شده و پیش از این در مطلبی جداگانه به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات آن پرداخته‌ایم. حال قصد داریم به مرور مشخصات دو گوشی جدید دیگر که در سری مقرون به صرفه C معرفی شده‌اند، بپردازیم: نوکیا سی 32 (Nokia C32) و نوکیا سی 22 (Nokia C22). با ما در دیجی رو همراه باشید.

نوکیا C32 اولین گوشی از سری C است که به دوربین دوربین 50 مگاپیکسلی مجهز شده و همچنین مطابق با استانداردهای سطح بالا و پوشش شیشه‌ای در جلو و پشت بدنه ساخته شده است. هر دو گوشی نوکیا C32 نوکیا C22 دارای تأییدیه IP52 برای محافظت در برابر گرد و غبار و پاشش آب هستند.

در جلوی بدنه، هر دو مدل از صفحه نمایش ال سی دی 6.5 اینچی با وضوح اچ دی پلاس و شیشه خمیده 2.5 بعدی استفاده می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک دو گوشی، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ 10 وات است که به ادعای شرکت سازنده با استفاده معمولی می‌تواند تا سه روز دوام داشته باشد. مدیران نوکیا می‌گویند برای افزایش عمر باتری و مدیریت بهتر در صرفه‌جویی انرژی، از فناوری هوش مصنوعی کمک گرفته‌اند.

نوکیا C32

نوکیا C32 دارای اسکنر اثر انگشت در کناره بدنه، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با حالت شب، حالت پرتره و HDR خودکار و همچنین یک دوربین ماکرو اختصاصی 2 مگاپیکسلی است. در قسمت جلو هم یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی وجود دارد که حتی با وجود ماسک نیز قادر به تشخیص چهره کاربر و باز کردن قفل گوشی می‌باشد.

تراشه‌ای که برای نیرو بخشیدن به نوکیا C32 انتخاب شده، یونیساک SC9863A است و در کنار آن 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم و 64 یا 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی در دسترس خریداران می‌باشد. شایان ذکر است که به واسطه وجود شیار کارت میکرو اس دی می‌توان فضای ذخیره‌سازی داخلی را ارتقاء داد.

نوکیا C32 سیستم عامل اندروید 13 (نسخه Go) را به صورت پیش فرض اجرا می‌کند و شرکت سازنده متعهد شده که به روزرسانی‌های امنیتی سه ماهه را به مدت دو سال برای آن عرضه کند. این گوشی در رنگ‌های زغالی، سبز و صورتی به فروش گذاشته شده و قیمت آن از 129 یورو شروع می‌شود.

نوکیا C22

به سراغ نوکیا C22 می‌رویم. در این مدل، پنل شیشه پشتی جای خود را به یک پنل پلاستیکی داده و اسکنر اثر انگشت هم در همین قسمت تعبیه شده است. علاوه بر این، در پشت بدنه می‌توان دوربین دوگانه را مشاهده کرده که متشکل از سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی است و فلاش LED هم در زیر لنزها قرار گرفته است. با وجود اختلاف کیفیت دوربین پشتی، در جلوی بدنه از همان دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نوکیا C32 استفاده شده که می‌تواند با وجود ماسک نیز تشخیص چهره را انجام دهد.

نوکیا C22 از سیستم عامل اندروید 13 (نسخه Go) بهره گرفته و به همان پردازنده 28 نانومتری یونیساک SC9863A مجهز شده است. علاوه بر این، 2 یا 3 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده که البته فضای ذخیره‌سازی به وسیله کارت میکرو اس دی قابل ارتقاء است.

این گوشی در رنگ مشکی و شنی تولید شده و قیمت آن از حدود 109 یورو شروع می‌شود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا