هاست پرسرعت
تکنولوژی

نینتندو سوئیچ 2 در گیمزکام به توسعه دهندگان نشان داده شد!

نینتندو سوئیچ 2 در گیمزکام به توسعه دهندگان نشان داده
شد!

برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند که رویداد نینتندو دایرکت (Nintendo Direct) برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده و انتظار می‌رود نینتندو در این رویداد از چندین عنوان شخص اول، از جمله Super Mario RPG، Detective Pikachu Returns و WarioWare: Move It رونمایی کند. با این حال، این گزارش‌ها هنوز به طور رسمی تایید نشده‌اند. با دیجی رو همراه باشید.

چیزی که به نظر نمی‌رسد در نینتندو دایرکت حضور داشته باشد، سوئیچ 2 است. این دستگاه که دنباله‌ای برای کنسول قابل حمل و بسیار موفق نینتندو سوئیچ است، در آینده روانه بازار خواهد شد اما هنوز هیچ خبری از رونمایی آن منتشر نشده است. با این حال، به نظر می‌رسد کارها در پشت پرده در حال انجام هستند، زیرا شایعاتی مبنی بر نمایش نمونه اولیه کنسول نینتندو سوئیچ 2 برای توسعه دهندگان شرکت کننده در رویداد اخیر گیمزکام (Gamescom) به گوش می‌رسد.

ظاهراً توسعه دهندگان در گیمزکام توانسته‌اند شاهد اجرای یک نسخه از Zelda: Breath of the Wild بر روی سخت افزار جدید و قدرتمندتر نینتندو باشند. سخت افزاری که البته در حال حاضر کاملاً ناشناخته بوده و حتی نام آن نیز نهایی نشده است.

نینتندو سوئیچ اصلی از ابتدای عرضه خود تاکنون، چندین نسخه و مدل مختلف داشته است. اما همه آن‌ها از تراشه پردازشی انویدیا تگرا ایکس 1 (Nvidia Tegra X1) استفاده می‌کنند که در سال 2015 عرضه شده بود. البته، در برخی از مدل‌]ای اخیر نینتندو سوئیچ از نسخه پلاس تگرا ایکس 1 استفاده شده که مربوط به سال 2019 بوده و به جای 20 نانومتر تحت فرایند 16 نانومتری تولید شده، اما عملکرد دقیقاً یکسانی دارد (فقط طول عمر باتری بهبود یافته است).

نینتندو سوئیچ

انویدیا تگرا ایکس 1 یک تراشه قدیمی با چهار هسته Cortex-A57 با فرکانس 1.02 گیگاهرتز و چهار هسته A53، به علاوه یک پردازنده گرافیکی مبتنی بر Maxwell (از نسل GTX 900) است. همچنین، نینتندو سوئیچ در کنار این تراشه پردازشی از 4 گیگابایت حافظه رم LPDDR4 که اکنون دیگر قدیمی شده، بهره می‌برد. اساساً، امروزه تمامی پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند مدرن امروزی می‌توانند پردازنده نینتندو سوئیچ را شکست دهند و از همین رو کمپانی ژاپنی باید چاره‌ای برای ارتقاء سخت افزاری کنسول خود بیندیشد.

اما سؤال اینجاست که آیا نینتندو بار دیگر از تراشه‌های ساخت انویدیا استفاده خواهد کرد یا شریک تجاری دیگری پیدا کرده است؟ پاسخ این سؤال در حال حاضر به صورت یک راز باقی مانده است.

نینتندو سوئیچ 2 احتمالاً در اواخر سال 2024 عرضه خواهد شد و اولین رونمایی رسمی نیز به احتمال زیاد چندین ماه قبل از آن اتفاق خواهد افتاد. اگر به یاد داشته باشید، سوئیچ اصلی نیز برای اولین بار (با نام رمز “NX”) در مارس 2015 به نمایش درآمد، معرفی کامل آن در اکتبر 2016 انجام شد و کنسول در نهایت در مارس 2017 عرضه شد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا