هاست پرسرعت
تکنولوژی

همه چیز درباره درمان سردرد با طب سوزنی

همه چیز درباره درمان سردرد با طب سوزنی

یکی از طب‌های سنتی قدیمی که در زمانه امروز و در دنیای مدرن طرفداران زیادی دارد، طب سوزنی است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) از سال ۱۹۷۹ طب سوزنی را به عنوان یک درمان امیدوار کننده تأیید کرده است. در این نوشته به سراغ درمان سردرد با طب سوزنی می‌رویم. با ما همراه باشید.

طب سوزنی چگونه کار می‌کند؟

پزشکان متخصص سوزن درمانی یا طب سوزنی معتقدند که در بدن انرژی‌ای به نام چی در جریان است. زمانی که این انرژی در بدن شما مسدود شود مشکلاتی برایتان پیش می‌آید. مثلاً دچار سردرد یا تنش‌های عصبی مثل اضطراب خواهید شد.

بنابراین پزشک طب سوزنی سعی می‌کند با وارد کردن سوزن به نقاط خاصی از بدن شما، این تعادل انرژی را به آن برگرداند. پزشکی مدرن نیز از این روش دفاع می‌کند چراکه معتقد است وارد کردن این سوزن‌ها، در صورتی که با دقت و مهارت کامل باشند، باعث آزاد شدن هورمون مسکن طبیعی یعنی اندورفین در بدن بیمار می‌شود.

این آزاد شدن اندورفین و بهبود گردش خون در سر، از دلایل درمان سردرد با طب سوزنی بر شمرده می‌شود.

فواید طب سوزنی برای درمان سردرد

  • همان‌طور که گفتیم این طب به آزاد شدن اندورفین در خون کمک می‌کند.
  • طب سوزنی گردش خون مویرگی در سر را بهبود می‌بخشد.
  • این روش باعث می‌شود عضلات شما آرام شوند و اسپاسم یا گرفتگی آن‌ها برطرف شود.
  • هزینه طب سوزنی برای درمان سردرد نسبت به روش‌های دیگر بسیار کم‌تر است.
  • عوارض کم طب سوزنی در درمان سردرد از جمله مزایای دیگر آن است.

درمان سردرد تنشی با طب سوزنی

یکی دیگر از کاربرد‌های طب سوزنی در درمان سردرد تنشی است. این نوع سردرد در افرادی که فشار یا تنش زیادی را تجربه می‌کنند یا مبتلا به افسردگی هستند، مشاهده می‌شود.

در سردرد تنشی ممکن است درد فقط در پیشانی و دور چشم‌ها وجود داشته باشد و به این دلیل به راحتی با انواع مشکلات چشمی اشتباه گرفته شود. برای شناختن تفاوت این دو می‌توانید به علت وقوع این درد فکر کنید. آیا فقط زمانی که تحت تنش هستید این سردرد را تجربه می‌کنید؟ یا این یک مشکل همیشگی‌ است؟

به هر روی شما می‌توانید درمان سردرد با طب سوزنی را حتی برای مواردی که از نوع تنشی هستند هم امتحان کنید.

درمان سردرد میگرنی با طب سوزنی

کاربرد دیگر سوزن درمانی در بهبود و کنترل سردردهای میگرنی است. این سردردها ممکن است به علت وراثت یا ژنتیک در افراد شکل بگیرد و بین ۴ ساعت تا سه روز ادامه بیابد. یکی از کارکرد‌های درمانی طب سوزنی درمان سردرد میگرنی است.

همه چیز درباره درمان سردرد با طب سوزنی

برای درمان سردرد با طب سوزنی چند جلسه باید مراجعه کنیم؟

اگر سردرد شما از نوع میگرن یا سردرد‌های خوشه‌ای است، می‌توانید از طب سوزنی به عنوان یک طب مکمل استفاده کنید. یعنی به سراغ دارودرمانی و روش‌های دیگر درمان سردرد بروید و در نهایت از طب سوزنی برای سریع‌تر کردن روند درمان خود استفاده کنید.

مطالعات بالینی در مورد درمان سردرد با طب سوزنی اشاره می‌کنند که برای این درمان بیمار دوبار در هفته و به مدت دو هفته نیاز به طب سوزنی دارد. پس از این مدت می‌تواند بر اساس نیاز خود و تشخیص پزشک به ایشان مراجعه کند.

همه چیز درباره درمان سردرد با طب سوزنی

طب سوزنی در درمان چه بیماری‌هایی موثر است؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که طب سوزنی چه بیماریهایی را درمان میکند؟ گستره استفاده از طب سوزنی در درمان بیماری‌ها بسیار زیاد است. اما در بخش دردهای عصبی می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • میگرن
  • کمر و گردن درد ناشی از بیرون زدگی دیسک
  • فلج‌ ناشی از سکته مغزی
  • افسردگی و اضطراب
  • علائم ام اس
  • فلج بلز

چگونه بهترین پزشک را برای درمان سردرد با طب سوزنی پیدا کنیم؟

اگر شما هم به دنبال یک پزشک با تجربه برای انجام طب سوزنی می‌گردید، به شما دکتر سید جعفر محقق را پیشنهاد می‌کنیم. ایشان که پایه‌گذار مرکز طب سوزنی سوزنیران نیز هست، با بیش از نه سال سابقه در تلاش برای بهبود بیماری‌های هموطنان خود به کمک روش طب سوزنی است.

در مرکز سوزنیران علاوه بر درمان سردرد با طب سوزنی، انواع بیماری‌های دیگر نیز به کمک این روش بهبود می‌یابند و هم‌چنین جدید‌ترین دستگاه‌های میکرونیدلینگ و لیزر هم وجود دارند تا شما بتوانید هدف خود از زیبایی یا درمان را به کمک این مرکز تأمین کنید.

برای گرفتن نوبت ویزیت از دکتر محقق می‌توانید با شماره تلفن ۲۶۴۱۴۳۹۹ تماس گرفته یا به سایت این مرکز به آدرس www.irsoozan.ir  مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این نوشته به بررسی روند درمان سردرد با طب سوزنی پرداختیم و سعی کردیم به شما نشان دهیم طب سوزنی چیست و چگونه در درمان سردرد کاربرد دارد. برای اطلاعات بیشتر نیز به شما مرکز سوزنیران و دکتر سید جعفر محقق را معرفی کردیم که یکی از بهترین پزشکان طب سوزنی در ایران هستند.

اگر شما نیز تجربه‌ای در زمینه درمان سردرد با طب سوزنی دارید آن را با ما در میان بگذارید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا