هاست پرسرعت
تکنولوژی

هواوی میت ایکس 3 با بدنه ظریف‌تر و سخت افزار قوی‌تر معرفی شد

هواوی میت ایکس 3 با بدنه ظریف‌تر و سخت افزار قوی‌تر معرفی شد

بالاخره جدیدترین گوشی تاشو هواوی با نام کامل هواوی میت ایکس 3 (Huawei Mate X3) معرفی شد و از بسیاری جهات یک محصول برجسته و عالی است. این گوشی بسیار سبک‌تر از نسل قبلی خود است و تنها 239 گرم وزن دارد که حتی 24 هم از گلکسی زد فولد 4 هم کمتر است. اما نکته مثبت ماجرا در اینجاست که این کاهش وزن هیج تبعات منفی‌ای نداشته و هواوی به خوبی توانسته از طراحی محصول خود برآمده و ویژگی‌هایی مانند صفحه نمایش بزرگ، باتری پرظرفیت و دوربین زوم پریسکوپی را در آن حفظ کند. همچنین، بسیار خوشحال‌تر خواهید شد اگر بدانید، میت ایکس 3 بدنه بسیار ظریفی هم دارد و ضخامت آن در حالت بسته تنها 5.3 میلی‌متر است.

هواوی میت ایکس 3

این گوشی تاشو کتابی مانند سایر مدل‌های مشابه دارای دو صفحه نمایش داخلی و بیرونی است. صفحه نمایش بیرونی قطر 6.4 اینچی داشته و وضوح تصویری 2504 در 1080 پیکسل را با نسبت ابعاد 20.9 به 9 ارائه می‌کند. در قسمت داخلی هم صفحه نمایش اصلی و بزرگ گوشی قرار دارد که یک پنل 7.85 اینچی با وضوح 2496 در 2224 و نسبت ابعاد 8 به 7.1 است.

هواوی میت ایکس 3

هواوی میت ایکس 3 نیز همانند گلکسی زد فولد 4 گواهینامه IPX8 را کسب کرده و در برابر نفوذ آب مقاوم است. در واقع، این اولین گوشی تاشو ساخت شرکتی غیر از سامسونگ است که چنین ویژگی‌ای را ارائه می‌کند. هواوی همچنین قابلیت ارتباط ماهواره‌ای دو طرفه را هم به میت ایکس 3 اضافه کرده است.

هواوی میت ایکس 3

سیستم لولای جدیدی که برای میت ایکس 3 طراحی شده بسیار کارآمدتر از قبل است و هنگام بسته شدن گوشی تقریباً هیچ فاصله‌ای بین آن باقی نمی‌ماند. صحبت هواوی ادعا کرده که نمایشگر داخلی هیچ چروک و خط تایی ندارد که البته برای قضاوت درست باید تا زمان ورود گوشی به بازار منتظر بمانیم. لولای میت ایکس 3 علاوه بر کارکرد اصلی خود، به عنوان پایه نگهدارنده نیز عمل می‌کند و به کمک آن می‌توان گوشی را در چندین حالت مختلف روی صسطح قرار داده و اقدام به تماس تصویری یا عکاسی سلفی کرد. یک حالت تقسیم صفحه برای تماس‌های ویدیویی و تماشای ویدی، و یک حالت جدید میز خواب هم در نظر گرفته شده که می‌تواند در طول شب وضعیت آب و هوا و زمان را نشان دهد.

هواوی میت ایکس 3

هواوی میت ایکس 3 در قسمت پشت بدنه خود دارای سه لنز دوربین است و دو دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هم دارد که هر کدام در یک طرف بدنه قرار گرفته است. دوربین سه‌گانه پشتی شامل سنسورهای اصلی 50 مگاپیکسل از نوع عریض (گشودگی دیافراگم f/1.8)،‌ فوق عریض 13 مگاپیکسل (گشودگی دیافراگم f/2.2) و تله فوتوی 12 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 5 برابر (گشودگی دیافراگم f/3.4) می‌باشد.

هواوی میت ایکس 3

گوشی تاشو نسل جدید هواوی سیستم عامل داخلی این شرکت یعنی هارمونی او اس 3.1 را به صورت پیش فرض اجرا می‌کند و برای پردازش اطلاعات به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 متکی است. البته، از آنجا که هواوی از خرید مودم‌های 5G منع شده و مورد تحریم آمریکا قرار گرفته است، میت ایکس 3 حداکثر از شبکه‌های 4G پشتیبانی می‌کند.

انرژی مورد نیاز هواوی میت ایکس 3 توسط یک باتری 4800 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی 66 وات و بی‌سیم 50 وات تأمین می‌شود. این گوشی فعلاً در چین عرضه شده و هنوز در مورد عرضه جهانی آن حرفی به میان نیامده است. قیمتی هم که برای نسخه‌های 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی این گوشی هوشمند تاشو تعیین شده به ترتیب معادل 1999، 2050 و 2340 دلار می‌باشد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا