هاست پرسرعت
تکنولوژی

هواوی پی 60 پرو هم دارای ویژگی «جزیره پویا» خواهد بود؟!

هواوی پی 60 پرو هم دارای ویژگی «جزیره پویا» خواهد بود؟!

هفته گذشته بود که خبر رسید ریلمی سی 55 (Realme C55) اولین گوشی اندرویدی خواهد بود که ویژگی‌ای شبیه به «جزیره پویا» با نام «مینی کپسول» (Mini Capsule) را معرفی می‌کند. البته، برخلاف جزیره پویا که قابلیت تغییر شکل، چند وظیفه‌ای و نمایش اعلان‌ها را در گوشی‌های آیفون 14 پرو و پرو مکس اضافه کرده، مینی کپسول تمرکز خود را روی نمایش وضعیت شارژ، هشدار کم شدن شارژ باتری، نمایش میزان مصرف داده و مسافت گام‌های طی شده در طول روز معطوف خواهد کرد.

اکنون، به نظر می رسد که هواوی پی 60 پرو هم که شایعه شده در 23 مارس (3 فروردين 1402) معرفی خواهد شد، ممکن است از سیستمی شبیه جزیره پویا بهره‌مند باشد. تصویری که توسط یکی از منابع افشاگر در شبکه اجتماعی چینی ویبو Weibo منتشر شده، سبک طراحی پرچمدار آینده هواوی را نشان می‌دهد که در بالای صفحه نمایش آن ناحیه‌ای به شکل کپسول وجود دارد و ظاهراً در داخل آن دوربین سلفی و سنسور تشخیص عمق وجود خواهد داشت.

با این وجود نمی‌توان هواوی پی 60 پرو را دومین گوشی اندرویدی دارای جزیره پویا دانست؛ چرا که شرکت هواوی به دلیل تحریم‌های آمریکا چند سالی است که از اندروید فاصله گرفته و سیستم عامل اختصاصی خود موسوم به هارمونی او اس را توسعه داده است. گوشی پی 60 پرو هم طبیعتاً از جدیدترین نسخه این سیستم عامل داخلی یعنی HarmonyOS 3.1 استفاده خواهد کرد و جزو گوشی‌های اندرویدی محسوب نمی‌شود.

هواوی پی 60 پرو

بر اساس شایعات، این گوشی دارای صفحه نمایش خمیده 6.6 اینچی امولد با وضوح 1440p (QHD+) و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز بوده و از تراشه پردازشی اسنپدراگون 8 نسل 2 نیرو خواهد گرفت که البته پشتیبانی فایو جی در آن غیرفعال شده است (باز هم به دلیل تحریم‌های آمریکا).

در پشت بدنه، هواوی پی 60 پرو به یک سنسور 50 مگاپیکسلی سونی IMX888 مجهز بوده و در کنار آن از سنسورهای کمکی فوق عریض 50 مگاپیکسلی سونی IMX858 و سنسور تله فوتوی 64 مگاپیکسلی OmniVision OV64B استفاده شده که مورد آخر زوم اپتیکال 3.5 برابری را ارائه می‌دهد. این گوشی همچنین دارای سنسور مدت پرواز سه‌بعدی خواهد بود که برای تشخیص عمق کاربرد دارد. علاوه بر همه این‌ها از فناوری XMAGE که یکی از فناوری‌های داخلی هواوی در زمینه عکاسی است، پشتیبانی خواهد شد. در انتها باید اشاره کنیم که یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین انرژی هواوی پی 60 پرو را بر عهده داشته و از شارژ سیمی 100 وات و بی‌سیم 50 وات پشتیبانی خواهد کرد.

در تاریخ 23 مارس (3 فروردين 1402)، علاوه بر پی 60 پرو، مدل استاندارد هواوی پی 60 و همچنین گوشی تاشو جدید میت ایکس 3 نیز معرفی خواهد شد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا