هاست پرسرعت
تکنولوژی

«وان پلاس نورد سی ای 3 لایت» با دوربین 108 مگاپیکسل و شارژ 67 وات معرفی شد

«وان پلاس نورد سی ای 3 لایت» با دوربین 108 مگاپیکسل و شارژ 67 وات معرفی شد

وان پلاس امروز از جدیدترین محصول خود در سری گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه نورد رونمایی کرد. این مدل جدید که وان پلاس نورد سی ای 3 لایت (Nord CE 3 Lite 5G) نام دارد به نحوی طراحی شده که تجربه‌ای فراتر از قیمت خود ارائه کرده و ارزش خرید بالایی داشته باشد. این گوشی ادامه‌ای مستقیم برای نورد سی ای 2 لایت محسوب می‌شود که در آوریل 2022 عرضه شده بود، اما کماکان از همان پردازنده نسخه قبلی یعنی کوالکام اسنپدراگون 695 استفاده می‌کند. با این وجود، با افزایش سرعت شارژ، بهبود کیفیت نمایشگر، ارتقاء عملکرد صدا و دوربین، می‌تواند نظر خریداران را به خود جلب کند. با دیجی رو همراه باشید.

وان پلاس نورد سی ای 3 لایت
(OnePlus Nord CE 3 Lite)

دوربین 108 مگاپیکسلی در وان پلاس نورد سی ای 3 لایت یکی از نقاط قوت اصلی آن محسوب شده و از سنسور 1/1.67 اینچی ایزوسل HM6 سامسونگ استفاده می‌کند. این دوربین دارای پیکسل‌های 0.64 میکرومتری است که می‌توان با ادغام 9 در 1 پیکسل‌ها به خروجی 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل مؤثر 1.92 میکرومتر دست یافت. چنین مشخصاتی در مقایسه با دوربین 64 مگاپیکسلی مدل سال گذشته که پیکسل‌های 0.7 میکرومتری داشت، نوید یک ارتقاء قابل توجه را می‌دهد.

وان پلاس نورد سی ای 3 لایت

دوربین 108 مگاپیکسلی نورد سی ای 3 لایت همچنین امکان بزرگنمایی 3 برابری بدون افت کیفیت و حداکثر 6 برابری به همراه زوم دیجیتال را فراهم می کند. با توجه به ارزان قیمت این گوشی و اینکه هر دو پسوند CE و Lite به صورت همزمان برای آن در نظر گرفته شده، نباید تعجب کرد که دوربین 108 مگاپیکسلی تنها دوربین واقعی و مؤثر در پشت بدنه است و دو ماژول دیگر که هر دو 2 مگاپیکسلی بوده و برای عکاسی ماکرو و تشخیص عمق کاربرد دارند، تنها نقش سنسورهای کمکی را دارند.

همان‌طور که گفتیم نورد سی ای 3 لایت از همان پردازنده اسنپدراگون 695 استفاده می‌کند که در مدل 2022 هم دیده بودیم. این تراشه 6 نانومتری عملکرد مناسبی را برای این کلاس کاری ارائه می‌دهد، اما با این حال به هیچ وجه با تراشه‌های سری 7 اسنپدراگون یا تراشه‌های جدید مدیاتک دیمنسیتی قابل مقایسه نیست. یکی از بزرگ‌ترین محدودیت‌های اسنپدراگون 695، فیلمبرداری در حداکثر وضوح 1080p با نرخ 30 فریم در ثانیه است که برای یک دوربین 108 مگاپیکسلی مناسب نیست.

وان پلاس نورد سی ای 3 لایت

حداقل امسال وان پلاس میزان حافظه رم پایه را به 8 گیگابایت افزایش داده و در کنار آن، سیستم عامل OxygenOS 13.1 (مبتنی بر اندروید 13) می‌تواند 8 گیگابایت از فضای ذخیره‌سازی داخلی را به عنوان حافظه رم مجازی به کار بگیرد. گزینه‌های فضای ذخیره‌سازی هم 128 یا 256 گیگابایت از نوع UFS 2.2 است. به علاوه یک شیار کارت میکرو اس دی هم در نظر گرفته شده که البته با سیم کارت دوم مشترک است و به واسطه آن می‌توان فضای ذخیره‌سازی را تا 1 ترابایت دیگر افزایش داد.

علاوه بر دوربین، وان پلاس در نورد سی ای 3 لایت صفحه نمایش را هم به کلی تغییر داده و این بار از یک نمایشگر 6.72 اینچی LCD با وضوح فول اچ‌دی پلاس (نسبت تصویر 20 به 9 و عمق رنگ 8 بیتی) با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتز استفاده کرده است. روشنایی این نمایشگر در حالت معمولی 550 نیت و در بالاترین حالت 680 نیت است. علاوه بر این، صفحه نمایش نورد سی ای 3 لایت توسط شیشه مقاوم گوریلا گلس محافظت می‌شود که البته نسخه دقیق آن اعلام نشده است.

وان پلاس نورد سی ای 3 لایت

در مورد طراحی ظاهری هم باید گفت ضخامت گوشی تا حدودی کمتر شده و اکنون 8.3 میلی متر ضخامت دارد (ضخامت نسخه قبلی 8.5 میلی متر بود). با این حال، وزن گوشی تغییر خاصی نکرده و همچنان بر روی همان 195 گرم باقی مانده است. در ضمن، وان پلاس نورد سی ای 3 لایت در زمان عرضه در دو رنگ زرد فسفری و خاکستری در دسترس خریداران خواهد بود.

خوشبختانه کاهش 0.2 میلی متری ضخامت بدنه تأثیری روی باتری نداشته و همچنان شاهد تعبیه یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی هستیم. در واقع، باتری نورد سی ای 3 لایت، بعد از دوربین بزرگترین ارتقاء است و اکنون از فناوری شارژ 67 وات SuperVOOC پشتیبانی می‌کند. این بدان معنی است که تنها با اتصال 30 دقیقه‌ای شارژر می‌توان باتری خالی را به 80 درصد شارژ رساند (نسخه قبلی با شارژر 33 واتی خود در همین مدت زمان تنها 50 درصد شارژ می‌شد). همچنین، مدل جدید دارای شارژر SuperVOOC Endurance Edition است که از شارژ بیش از حد جلوگیری کرده و باعث افزایش عمر باتری می‌شود. در واقع، به گفته وان پلاس باتری نورد سی ای 3 لایت در برابر 4 سال شارژ شدن روزانه دوام آورده و هیچ آسیبی نخواهد دید.

وان پلاس نورد سی ای 3 لایت

وان پلاس با ارائه برخی ویژگی‌ها و اقلام همراه گوشی سعی کرده تا نورد سی ای 3 لایت را به محصولی با ارزش خرید بالا تبدیل کند. پیش‌تر به وجود شیار کارت حافظه میکرو اس دی اشاره کردیم، اما در کنار آن نورد سی ای 3 لایت به بلندگوهای استریو (با حالت افزایش صدای 200 درصدی Ultra Volume Mode) و جک 3.5 میلی متری برای اتصال هدفون‌های سیمی مجهز شده است. این گوشی همراه با شارژر و کابل USB-C (از USB 2.0 پشتیبانی می‌کند) عرضه شده و محافظ صفحه نمایش نیز از قبل بر روی آن نصب شده است.

وان پلاس نورد سی ای 3 لایت از 25 آوریل (5 ارديبهشت) وارد بازارهای اروپایی خواهد شد و در ابتدا تنها نسخه 8/128 گیگابایتی آن با قیمت 330 یورو در دسترس خواهد بود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا