هاست پرسرعت
تکنولوژی

ورق آلیاژی؛ معرفی و قیمت ورق A283 و ST37

ورق آلیاژی؛ معرفی و قیمت ورق A283 و ST37

برای معرفی و تخمین قیمت ورق A283 و ST37 باید در ابتدا قبل از خرید این محصول با ویژگی‌ها و خواص فیزیکی، شیمیایی آن آشنا شوید چرا که هر یک از انواع ورق های آلیاژی و غیرآلیاژی دارای خواص مکانیکی و شیمیایی خاصی هستند که به دلیل وجود این وجه تمایز در ترکیبات ساختاری این دسته از محصولات، استفاده از آن در صنایع مختلف متفاوت است.

همچنین باید برای خرید ورق آلیاژی به معتبر ترین فروشندگان فعال در این حوزه مراجعه کنید چرا که خرید مستقیم و بدون واسطه سبب پرداخت هزینه‌هایی کمتر خواهد شد. آهن پرو از دسته فروشگاه‌های مستقیم و بدون واسطه در زمینه فروش آهن آلات ساختمانی است که تمامی تولیدات خود را طبق استاندارد‌های جهانی به تولید می‌رساند و تضمین کیفیت را به مشتریان خود می‌دهند.

معرفی نوع ساختار ورق A283 و ST37

مسلما دانستن تفاوت A283 و ST37به شما کمک می‌کند تا با آشنایی بیشتر نسبت به خرید ورق های پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی اقدام کنید. اهمیت دانستن تفاوت بین ورق st37 و A283 در این است که ورق A283 از دسته ورق های آلیاژی هستند و ورق ST37 نمونه ای از انواع ورق های غیر آلیاژی است که خاصیت جوشکاری، انعطاف، برشکاری در هر یک از ورق ‌ها از یکدیگر متمایز هستند و همین ترکیبات ساختاری سبب ایجاد ویژگی‌های خاص در نوع و کاربرد ورق آلیاژی و غیر آلیاژی شده است.

ورق آلیاژی A283 طبق استاندارد ASTM تولید شده است که در دسته فولاد ساده کربنی نیز قرار گرفته اند. در واقع این ورق آلیاژی در سه دسته متفاوت کم کربن، کربن متوسط و پر کربن قرار گرفته اند که هر یک دارای خواص و ویژگی‌هایی متمایز از یکدیگر هستند. به دلیل نوع ساختار خیلی خوبی که ورق A283 دارد از آن در صنایعی همچون پتروشیمی، نفت و گاز استفاده می‌کنند. همچنین ورق A283 با چهار گرید مختلف A، B، C، D به تولید می‌رسد که ورق A283 گرید C از دسته پر فروش ترین محصولات در سال‌های اخیر شناخته شده‌اند.

ورق ST37 از دسته ورق های غیر آلیاژی است که با نام ورق سیاه شناخته شده است. در واقع نوع ساختار ورق ST37 به این صورت است که از میزان خیلی کمی از کربن برای ساخت و تولید آن استفاده می‌کنند که درصد پایین کربن در این ورق غیر آلیاژی سبب ایجاد انعطاف پذیری بالا و جوش پذیری خیلی خوبی در این محصول شده است.

ورق ST37 به عنوان نزدیک‌ترین فولاد به آهن است که به آن ورق آهنی نیز می‌گویند. در واقع آهن نرم و بدون خواص است اما با افزودن کمی کربن و آلیاژی های دیگر خواص خیلی خوبی به خود می‌گیرد و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار داده می‌شوند. با توجه به اینکه آهن هیچ آلیاژی در ساختار خود ندارد، محصولات آلیاژی جایگزین آ‌هن شده اند که فولاد ST37 در مقطع میلگرد، ورق و تسمه به تولید می‌رسد. ST نمایانگر مقاومت استحکام کششی فولاد است و عدد کنار آن نیز کیفیت ورق را نشان می‌دهد.

در واقع برای خرید ورق آلیاژی A283 و یا خرید ورق ST37 باید با نوع و ترکیبات مکانیکی هر یک از انواع ورق ها آشنایی داشته باشید چرا‌که کیفیت نوع ساختاری این محصولات اهمیت زیادی دارد. فروشگاه اینترنتی آهن پرو از دسته فروشگاه‌های معتبر در زمینه فروش آهن آلات ساختمانی است که کارشناسان فروش سایت به صورت حرفه‌ای بهترین ورق مناسب سبک کاری که می‌خواهید را به شما پیشنهاد می‌دهند.

ورق آلیاژی معرفی و قیمت ورق A283 و ST37

خواص مکانیکی a283

ورق A283 با توجه به اینکه با گرید های متفاوتی به تولید می‌رسند، دارای خواص مکانیکی متفاوتی هم هستند که به دلیل داشتن این تفاوت در ساختار خود، کاربرد‌های مختلفی هم در صنعت دارند. با توجه به رده‌های مختلفی که ورق A283 دارد، استحکام کششی و استحکام تسلیم در هر یک متفاوت است به این صورت که ورق A283 گرید C استحکام کششی و تسلیم بیشتری نسبت به A283 گرید B دارد.

خواص مکانیکی فولاد st37

ورق ST37 دارای استحکام تسلیم 235 mpa و استحکام کششی 510-360 است که این رنج برای مقاطع فولادی بسیار مناسب است که از آن برای ساخت مقاطع فولادی تیرآهن، نبشی، ورق و ناودانی، پروفیل استفاده می‌کنند. ورق ST37 از تنش تسلیم و استحکام کششی بالایی برخوردار است.

همانطور که می‌دانید نوسانات قیمت در بازار آهن آلات بسیار زیاد است که در واقع انواع ورق ها در صنایع حساس به کار برده می‌شوند که کیفیت بالا، حرف اول را برای این دسته از محصولات می‌زند. جهت خرید و اطلاع از قیمت ورق A283 و ST37 می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی آهن پرو نسبت به خرید حضوری و یا غیر حضوری، به صورت مستقیم و بدون واسطه اقدام به خرید محصولات با قیمت مناسب نمائید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا