هاست پرسرعت
تکنولوژی

پیچ و مهره آهنی

پیچ و مهره آهنی

پیچ و مهره ها در طیف گسترده ای از مواد از فولاد معمولی گرفته تا تیتانیوم، پلاستیک و سایر مواد عجیب و غریب تولید می شوند. بسیاری از مواد پیچ و مهره به درجات مختلف برای توصیف مخلوط‌های آلیاژی خاص، فرآیندهای سخت شدن و غیره جدا می‌شوند. علاوه بر این، برخی از مواد با انواع پوشش‌ها یا آبکاری‌ها برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی یا تغییر ظاهر بست در دسترس هستند.

به دلیل تفاوت بین مواد در استحکام، شکنندگی، مقاومت در برابر خوردگی، خواص خوردگی گالوانیکی و البته هزینه، مواد پیچ و مهره می‌تواند هنگام انتخاب بست مهم باشد.

پیچ و مهره استیل

پیچ و مهره استیل آلیاژی از فولاد کم کربن و کروم برای ویژگی های خوردگی افزایش یافته است. استنلس استیل نسبت به قیمت بسیار مقاوم در برابر خوردگی است. از آنجایی که خاصیت ضد خوردگی ذاتی فلز است، در صورت خراشیدن در هنگام نصب یا استفاده، این مقاومت را از دست نخواهد داد.

پیچ و مهره کربن استیل

آهن رایج ترین ماده سازنده پیچ و مهره است. پیچ و مهره آهنی به صورت ساده و همچنین با سطوح مختلف مانند روکش روی، گالوانیزه و آبکاری کروم در دسترس هستند.

پیچ و مهره آهنی معمولاً در 4 درجه موجود هستند: درجه 2، درجه 5، درجه 8 و فولاد آلیاژی. بسیاری از گریدهای دیگر نیز وجود دارند اما به مراتب کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. درجه 2، 5، و 8 معمولاً با روکش کمی آبی یا زرد روی اندود می شوند یا گالوانیزه می شوند تا در برابر خوردگی مقاومت کنند.

تعیین درجه پیچ و مهره

گرید پیچ و مهره ها معمولاً روی سر مشخص می شوند تا نشان دهند که پیچ و مهره چه درجه ای هستند. برای فهرستی از رایج‌ترین علامت‌گذاری‌های درجه، نمودار شناسایی درجه مواد و ویژگی‌های ما را ببینید. توجه داشته باشید که علاوه بر علامت گذاری، بسیاری از پیچ ها دارای نشان سازنده نیز هستند.

علامت گذاری پیچ درجه 2

درجه 2 فولاد درجه سخت افزار استاندارد است. این رایج ترین گرید بست فولادی است و کم هزینه ترین است. به جز علامت احتمالی سازنده، پیچ های درجه 2 بدون علامت سر هستند.

علامت گذاری پیچ درجه 5

پیچ های درجه 5 برای افزایش استحکام سخت می شوند و رایج ترین پیچ های موجود در کاربردهای خودرو هستند. پیچ های درجه 5 دارای 3 خط شعاعی با فاصله مساوی روی سر هستند.

علامت گذاری پیچ درجه 8

پیچ های درجه 8 بیشتر از پیچ های درجه 5 سخت شده اند. بنابراین آنها قوی تر هستند و در برنامه های کاربردی مانند سیستم تعلیق خودرو استفاده می شوند. پیچ های درجه 8 دارای 6 خط شعاعی با فاصله مساوی روی سر هستند.

پیچ و مهره فولادی

پیچ و مهره های فولادی آلیاژی از آلیاژ فولادی با استحکام بالا ساخته می شوند و بیشتر تحت عملیات حرارتی قرار می گیرند. پیچ و مهره های فولادی آلیاژی معمولاً آبکاری نمی شوند و در نتیجه یک روکش سیاه مات ایجاد می شود. پیچ و مهره های فولادی آلیاژی بسیار قوی اما بسیار شکننده هستند.

پیچ و مهره آهنی

خرید پیچ و مهره

صنایع پیچ و مهره پایا تولیدکننده انواع پیچ و مهره در گرید و سایز های گوناگون میباشد. جهت خرید پیچ و مهره و استعلام قیمت با شماره تماس زیر ارتباط برقرار کنید.

پیچ و مهره برنز

برنز سیلیکونی که اغلب به آن برنز گفته می شود، آلیاژی است که بیشتر از مس و قلع با مقدار کمی سیلیکون ساخته می شود. برنز عمدتاً در محیط های دریایی استفاده می شود. در ساخت و ساز قایق های چوبی و بستن مجدد آن به دلیل مقاومت در برابر خوردگی برتر نسبت به ضد زنگ و به دلیل استحکام بالاتر برنجی ترجیح داده می شود. برنز از نظر رنگ شبیه مس است و همچنین گاهی اوقات در نجاری ظریف دیده می شود که برای ظاهر آن از آن استفاده می شود. عیب اصلی برنز هزینه بالای آن است.

آلومینیوم

آلومینیوم فلزی سبک، نرم و مقاوم در برابر خوردگی است. مانند فولاد ضد زنگ، مقاومت در برابر خوردگی آلومینیوم ذاتی مواد است. بنابراین، خط و خش بر مقاومت در برابر خوردگی تأثیر نمی گذارد.

پیچ و مهره ها از انواع آلیاژهای آلومینیوم ساخته می شوند و عناصری مانند منگنز، سیلیکون، آهن، منیزیم، روی، مس و سیلیکون برای افزایش استحکام و نقطه ذوب اضافه می شوند.

پرچ ها اغلب از آلیاژهای آلومینیوم در سری 5000 ساخته می شوند که از منیزیم به عنوان عنصر آلیاژی اولیه استفاده می کنند.

پیچ و مهره آهنی

آبکاری روی پیچ و مهره

بسیاری از اتصال دهنده های فولادی برای مقاومت در برابر خوردگی بهتر با روی آبکاری می شوند. بست هایی که روکش روی شده اند ظاهری براق، نقره ای یا طلایی دارند که به ترتیب روی شفاف یا زرد نامیده می شود. آنها نسبتاً در برابر خوردگی مقاوم هستند اما اگر پوشش از بین برود یا در معرض محیط های دریایی قرار بگیرند زنگ می زنند.

پیچ و مهره گالوانیزه گرم

گالوانیزه یکی دیگر از پوشش هایی است که شامل اعمال یک لایه روی پیچ و مهره است. گالوانیزه گرم ضخیم ترین پوشش ممکن را روی فلز قرار می دهد و در نتیجه مقاومت در برابر خوردگی بالاتری دارد. به دلیل ضخامت پوشش، پیچ های گالوانیزه گرم با سایر مهره ها سازگاری ندارند. مهره های گالوانیزه کمی بزرگتر از مهره های دیگر برای قرار دادن این پوشش ضربه می خورند.

اتصال دهنده های گالوانیزه گرم اغلب در فضای باز به ویژه در محیط های ساحلی استفاده می شوند.

پیچ و مهره کروم

پیچ و مهره برای ظاهر کروم اندود شده و جلا داده شده اند. آبکاری کروم مقاومت در برابر خوردگی مشابهی با روکش روی دارد. اشکال اصلی کروم جلا قیمت بالای آن است. در صورت نیاز به مقاومت بیشتر در برابر خوردگی، فولاد ضد زنگ ممکن است روکش کروم شود و در صورت نفوذ کروم از خوردگی جلوگیری می کند.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا