هاست پرسرعت
تکنولوژی

چرا باید از قفل هوشمند استفاده کرد؟

چرا باید از قفل هوشمند استفاده کرد؟

هوشمندسازی خانه و ساختمان صرفاً به نصب درب و پنجره‌هایی ایمن و اجرای سیستم گرمایش و سرمایش مدرن خلاصه نمی‌شود. مسأله امنیت باید بیشتر از هر مورد دیگری مورد توجه قرار گیرد. امروزه در بیشتر ساختمان‌های مدرن از دستگیره‌ها و قفل‌های هوشمند به منظور ایمن‌سازی ساختمان استفاده می‌شود.

هوشمندسازی خانه و ساختمان صرفاً به نصب درب و پنجره‌هایی ایمن و اجرای سیستم گرمایش و سرمایش مدرن خلاصه نمی‌شود. مسأله امنیت باید بیشتر از هر مورد دیگری مورد توجه قرار گیرد. امروزه در بیشتر ساختمان‌های مدرن از دستگیره‌ها و قفل‌های هوشمند به منظور ایمن‌سازی ساختمان استفاده می‌شود. قابلیت‌هایی که در قفل‌های هوشمند راه‌اندازی شده است امکان حفاظت از خانه و ساختمان را به چندین برابر می‌رساند. برای برج‌ها و آپارتمان‌ها خرید قفل هوشمند باید حتماً در دستور کار قرار گیرد.

حالا چرا باید قفل هوشمند نصب کنیم؛ مگر قفل‌های سنتی نمی‌توانند ایمن باشند و از خانه و ساختمان در برابر سارقان ایمن باشند؟ در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا قفل هوشمند نسبت قفل‌های سنتی طرفداران بیشتری دارد.

چرا باید از قفل هوشمند استفاده کرد؟

قفل هوشمند چیست و دارای چه قابلیت‌هایی است؟

قفل‌های هوشمند و یا دیجیتالی نسل جدید و توسعه یافته قفل‌های سنتی هستند و برای امنیت بیشتر و جلوگیری از ورود سارقان به منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای برخی مکان‌ها نصب قفل دیجیتال به طور صد در صدی نسبت به قفل‌های سنتی امنیت بیشتری را برای ساختمان فراهم می‌نماید.

قفل‌های هوشمند را می‌توانید با وارد کردن رمز ورود، اثر انگشت، کارت باز کنید. برند‌های متفاوتی در جهان به تولید قفل‌های هوشمند پرداخته‌اند و صرفاً برای مسائل امنیتی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

این مدل قفل‌ها با باتری و یا جریان برق کار می‌کنند و شما می‌توانید در هنگام نصب رمز ورودی را اختصاص دهید تا خود و اعضای خانواده صرفاً از رمز آگاهی داشته باشید.

اما برای سازمان‌ها و ارگان‌ها معمولاً هر واحد دارای رمز به خصوصی هستند و یا مقام‌های بالادست صرفاً از رمز با خبر هستند و درب را با ریموت برای کارکنان باز می‌کنند. شما می‌توانید به گونه‌ای رمز تعیین کنید که کسی از آن آگاهی نداشته باشد و ورود و خروج اعضای خانه را کنترل کنید.

برای مکان‌هایی مثل دفترخانه ثبت اسناد و یا مکان‌هایی که پول یا مدارکی در آن نگهداری می‌شود، نصب و خرید قفل هوشمند توصیه می‌شود.

ویژگی‌های قفل هوشمند

· با اثر انگشت می‌توان درب را باز نمود و برای هر یک از اشخاصی که قرار است به آن مکان وارد شوند می‌توان ورود با اثر انگشت هر فرد را ترتیب اثر داد.

· با ورود رمز می‌توان وارد خانه شد.

· امکان ورود به صورت ترکیبی از وارد کردن رمز و اثر انگشت وجود خواهد داشت. به عبارت دیگر برای باز شدن درب باید رمز را وارد نموده و سپس با اثر انگشت درب را باز کنید. این ویژگی از ایمن‌ترین شکل‌های ورود به ساختمان محسوب می‌شود.

· امکان نصب اپلیکیشن بر روی گوشی‌های هوشمند و حتی آیفون فراهم بوده و با لمس چند دکمه می‌توانید درب را از فاصله‌ای دور باز کنید. برای خانه‌هایی که در آن سالمند آلزایمری نگهداری می‌شود، این ویژگی می‌تواند برای کنترل و نگهداری فرد بسیار ایمن به نظر برسد.

· با استفاده از ریموت نیز می‌توان درب را باز کرد.

· امکان نصب قفل دیجیتال بر روی درب پارکینگ و یا حتی درب ورودی ساختمان وجود دارد و به این ترتیب امنیت در آپارتمان‌ها به بالاترین شکل خود می‌رسد.

· برای برخی مکان‌ها مثل باشگاه‌های ورزشی و استخر‌ها قفل‌های کارتی نصب می‌گردد. در چنین مکان‌هایی که عبور و تردد زیاد است، امکان به سرقت رفتن گوشی و وسایل بسیار بالا بوده و به همین دلیل از قفل‌های هوشمند استفاده می‌شود.

· برخی مدل‌های قفل هوشمند را می‌توان با دستبند‌های الکترونیک باز کرد. به این صورت که بعد از قرار دادن وسایل خود در داخل کمد، دستبندی به شما داده می‌شود و با مالش دستبند به سنسور‌ها می‌توانید درب را قفل کنید و دوباره با نزدیک کردن دستبند به ستسور‌ها می‌توانید درب را باز کنید.

· امکان قفل اتوماتیک برای برخی قفل‌های هوشمند فراهم می‌باشد. به این صورت که پس از خروج شخص بعد از چند ثانیه، درب بسته خواهد شد. سنسور‌های تعبیه شده در قفل‌های الکترونیکی ورود و خروج را تشخیص داده و درب را به طور اتوماتیک باز و بسته خواهند کرد. برای این ویژگی حتی نیازی به استفاده از ریموت کنترل نیست.

چرا باید از قفل هوشمند استفاده کرد؟

بهترین مدل‌های قفل هوشمند

برند سامسونگ را که قطعاً همه شما می‌شناسید. یکی از برند‌های مشهور در تولید لوازم خانگی در جهان بوده که به تولید قفل‌های هوشمند و دیجیتالی می‌پردازد. این برند تنوع گسترده‌ای را در مدل‌هایی که ارائه می‌دهد لحاظ نموده است و دارای تنوع گسترده‌ای در قیمت می‌باشد.

برند‌هایی همچون:

· فیلیپس

· کاداس

· فیلتا

· آلوک

· میلر

· یوکا

از مشهورترین برند‌هایی هستند که به تولید قفل‌های دیجیتال می‌پردازند، می‌توان به موارد بالا اشاره نمود.

برخی مدل‌ها دارای محدودیت در انتخاب اثر انگشت هستند و از 2 اثر انگشت تا 100 اثر انگشت را پشتیبانی می‌نمایند. در صورت وقوع آتش سوزی امکان باز کردن درب به صورت اضطراری وجود دارد می‌توانید به صورت کاملاً هوشمند درب را باز کنید. در برخی مدل‌ها درب به طور خودکار باز می‌شود. به قفل‌هایی که دارای این ویژگی هستند، ضد حریق گفته می‌شوند. در صورت وقوع آتش سوزی، صدمه‌ای به قفل وارد نمی‌گردد.

برند سامسونگ مدل SHP-DP739 دارای قابلیت‌های منحصر به فردی بوده و حتی امکان برقراری قفل کودک را نیز فراهم آورده است. معمولاً کودکان با وسایل دیجیتال زیاد بازی می‌کنند. زیرا برایشان جذاب است. شما می‌توانید قفل کودک را فعال‌سازی کنید تا در اثر ضربات متعدد و ورود رمز‌های متنوع آسیبی به سیستم وارد نگردد.

در صورتی که رمز عبور فاش گردید و یا به سرقت رفت، با ارسال کد امنیتی می‌توان رمز را تعویض نمود.

معایب قفل‌های دیجیتال نسبت به قفل‌های سنتی

در حالت کلی نمی‌توان معایبی را برای قفل‌های هوشمند یا دیجیتالی در نظر گرفت. ولی می‌توان به قیمت بالایی که برای این قفل‌ها در نظر گرفته شده است، اشاره نمود. قیمت قفل‌های هوشمند بسیار بیشتر از قفل‌های سنتی بوده و دلیل آن نیز به علت طراحی و ساخت مدار‌هایی است که در داخل قفل تعبیه گردیده و همین عامل موجب قیمت بالای آن گردیده است. در عوض شما امنیت بیشتری خواهید داشت و امکان سرقت یا دزدی را به حداقل می‌رساند.

همچنین برای اشخاصی که سنین بالایی دارند و یا سالمندانی با ضعف حافظه در خانه خویش زندگی می‌کنند، شاید کار کردن با گوشی و وسایل هوشمند برای این افراد سخت به نظر برسد. معمولاً این گونه افراد با قفل‌های معمولی و کلید بهتر می‌توانند کار کنند و کار کردن با گوشی‌های هوشمند و ریموت ممکن است برای آن‌ها سخت به نظر برسد. اما با آگاهی بیشتر می‌توان به آن‌ها یادآوری کرد که در صورت نصب و خرید قفل دیجیتال در معرض امنیت بیشتری خواهند بود.

شرکت جهان اسمارت فعال در زمینه نصب و راه‌اندازی قفل‌های دیجیتال

شرکت هوشمند‌سازی خانه و ساختمان جهان اسمارت با تکیه بر تجربه متخصصین فعال در این حوزه، کادر فنی مجرب، داشتن مجموعه کاملی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ساختمان هوشمند با ارائه محصولات و خدمات خود بر اساس کیفیت بالا، صرفه‌جویی در هزینه، گارانتی و خدمات قوی، به ارائه خدمات می‌پردازد.

جهان اسمارت با ارائه طرحی اصولی و دقیق با در نظر گرفتن تمامی نیاز‌های پروژه و با داشتن کادر مدیریتی مجرب و آموزش دیده، سیستم برق استاندارد و بی‌نقصی را برای ساختمان ایجاد می‌کند. در نهایت به لطف اجرای یکپارچه کلیه سیستم‌های برقی و هوشمند، علاوه بر نظم و زیبایی مثال زدنی زیرساخت‌ها و آرامش خاطر برای کارفرما باعث کاهش هزینه‌های پروژه نیز می‌شود. جهت مشاوره در خصوص خرید قفل‌های دیجیتال، چگونگی نصب و راه‌اندازی، آگاهی از مدل‌ها و قیمت قفل‌های دیجیتال می‌توانید با کارشناسان مجموعه جهان اسمارت تماس حاصل نمایید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا