هاست پرسرعت
تکنولوژی

چرا باید لیبل چاپ کنیم؟

چرا باید لیبل چاپ کنیم؟

برچسب کوچکی که روی محصولات مختلف می چسبد و طرح یا نوشته هایی روی خود دارد چرا از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است؟ برای ما چه فایده ای دارد و چطور می توانیم از آن استفاده کنیم؟ چطور کسب و کار کوچک یا شخصی خودمان را با یک لیبل ساده متحول کنیم؟

لیبل چیست و چرا انقدر مهم است؟

به هر برگه ای که یک سمت آن خاصیت چسبندگی دارد لیبل یا برچسب می گویند. این برگه یک سمت آن چسبنده است و سمت دیگر آن قابلیت نوشتن یا چاپ دارد. شما هر محصولی که برای عرضه دارید باید برای نوشتن لوگو، نام برند خود، نوشتن اطلاعات ضروری محصول و… از لیبل استفاده کنید.

بسیاری از کسب و کارهای کوچک و یا خانگی که محصول خاصی تولید می کنند معمولا محصول خود را در بسته بندی ساده و بی‌نام و نشانی برای مشتریان خود ارسال می کنند و به این فکر می کنند که در آینده که کسب و کار آن ها گرفت و به درامدزایی خوبی رسیدند برای محصولات خود بسته بندی اختصاصی و خاص استفاده کنند تا بیشتر در ذهن مشتری های خود بمانند و منحصر بفرد شوند! غافل از اینکه اگر از روز اول خود را منحصر بفرد نکنید در بازار پر رقابت امروزه اصلا شناخته نخواهید شد و امکان اینکه قبل از رشد و ترقی از گردونه رقابت حذف شوید بسیار بالاست.

با این حال اگر بخواهید از روز اول برای هر محصول خود مخصوصا اگر محصولات شما سایزهای متفاوتی داشته باشند بسته بندی اختصاصی طراحی کنید بسیار پر هزینه و غیر معقول است. برای اینکه بتوانید منابع مالی خود را در شروع کار مدیریت کنید بایستی مخارج شما بسیار حساب شده باشد و بدانید چگونه با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را بدست بیاورید. درست در این نقطه است که لیبل ها می درخشند.

چاپ لیبل

در اینجاست که می توانید به راحتی برای محصولات خود از بسته بندی های ساده و آماده استفاده کنید و با چسباندن یک لیبل ساده و بسیار ارزان، بسته بندی خود را منحصر بفرد کنید. لیبل شما می تواند روی خود محصول، روی بسته بندی محصول و حتی روی بسته بندی پک محصول چسبانده شود و در هر مرحله ای به دیده شدن برند شما کمک کند. مشتری باید بداند محصولی که بار اول خریداری کرد چه نام یا برندی داشت تا بتواند در صورت راضی بودن از کیفیت آن برای دفعات بعدی نیز محصول شما را خریداری کند.

علاوه بر مواردی که قرار است روی لیبل چاپ شوند و باید طبق اصولی طراحی به دقتی انتخاب و اجرا شوند، جنس خود لیبل نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. لیبل های مختلف با توجه به نوع طراحی و سطحی که روی آن چسبانده می شوند انتخاب می شوند.

انواع برچسب و لیبل

لیبل کاغذی: لیبل کاغذی ارزان ترین و پر استفاده ترین لیبل موجود در صنایع مختلف بوده و به دلیل همین قیمت بسیار مناسب آن در تیراژ بالایی توسط صنایع مختلف استفاده می شود. چاپ این نوع لیبل ها روی کاغذ پشت چسب دار انجام می شود ولی به دلیل جنس کاغذی آن ها مقاومت و ماندگاری مناسبی در برابر رطوبت و پارگی ندارند.

لیبل سلفونی: لیبل های سلفونی همان لیبل های کاغذی هستند که برای افزایش مقاومت در برابر رطوبت و پارگی روی آن ها سلفون چسبانده می شود و به همین دلیل به آن ها لیبل سلفونی می گویند. لیبل های سلفونی در سه نوع لیبل براق، لیبل مات و لیبل مخملی موجودند که با توجه به سبک طراحی و رنگ بندی آن می توان یکی از آن ها را انتخاب کرد.

لیبل پی وی سی: چاپ لیبل های پی وی سی روی برگه های پلاستیک مانند pvc انجام می شود، برگه ای کاملا ضد آب و با ماندگاری بسیار بالاتر نسبت به کاغذهای معمولی. این لیبل ها در دو دسته شفاف و سفید تولید می شوند که با توجه به نوع طراحی و محصولی که قرار است روی آن چسبانده شود انتخاب می شود. لیبل پی وی سی شفاف که به آن لیبل شیشه ای نیز می گویند رنگ پس زمینه ندارد و هر بخش از طراحی که سفید باشد در این نوع لیبل شفاف خواهد بود و رنگ محصولی که روی آن چسبانده شود را به نمایش خواهد گذاشت. لذا حتما در انتخاب این نوع لیبل باید به سطح مورد نظر که قرار است روی آن چسبانده شود دقت کرد.

لیبل متالایز: لیبل های متالایز که در رنگ های طلایی و نقره ای چاپ می شوند ظاهری متفاوت نسبت به تمام لیبل های دیگر دارند. این لیبل ها روی دو نوع برگه متفاوت پی وی سی و کاغذی چاپ می شوند، لیبل های متالایز پی وی سی جزو لوکس ترین لیبل های موجود در بازار هستند و علاوه بر ظاهر بسیار زیبا و درخشان، کاملا ضد آب و مقاوم می باشند. لیبل های متالایز کاغذی مقاومت بالایی در برابر رطوبت ندارند ولی با حفظ ظاهر زیبای لیبل های متالایز، قیمت بسیار مناسبی دارند که آن ها را بسیار مناسبی مواردی میکند که نیازی به لیبل ضدآب ندارند اما میخواهند لیبل لوکس و زیبایی داشته باشند.

چرا باید لیبل چاپ کنیم؟

لیبل گچی: لیبل های گچی علاوه بر کاربرد آنها برای نمایش برند و اطلاعات محصول، کاربرد دیگری نیز دارند. این لیبل ها که با نام لیبل خرد شونده نیز شناخته می شوند به آسانی پاره می شوند و پس از چسبیدن به سطح مورد نظر سالم کندن آن ها تقریبا غیر ممکن است و به همین دلیل کاربردهایی مانند لیبل گارانتی و یا لیبل پلمب بسته بندی دارند. این لیبل ها در صورتی که روی سطحی کاملا صیقلی چسبانده شوند و پس از چسباندن زمانی روی سطح بمانند بسیار عملکردی عالی خواهند داشت. همچنین برای افزایش امنیت این لیبل ها می تواند از تیغ امنیتی استفاده کرد که برش های کوچکی در سطح لیبل ایجاد می کنند که در صورت تلاش جهت کندن بسیار ظریف لیبل نیز در آن نقاط پاره شوند.

لیبل کرافت: کاغذ کرافت کاغذ بسیار خاص و زیبایی است، این کاغذ رنگ کاهی یا زرد رنگ خاصی دارد که جلوه ای متفاوت به نسبت سایر لیبل ها به آن بخشیده است. لیبل های کرافت هم روی کاغذهای کرافت پشت چسبدار چاپ می شوند که از نظر مقاومتی مشابه لیبل های کاغذی بوده با این تفاوت که دارای رنگی کاهی رنگ می باشند. این رنگ ویژه لیبل های کرافت این نوع برچسب ها را بسیار مناسب محصولات ارگانیک و خاص کرده است. همچنین چسبندگی این نوع لیبل ها روی انواع مقوا و کارتن بسیار عالی و مناسب است.

لیبل هولوگرام: لیبل های سه بعدی هولوگرام مصارفی برای گارانتی محصولات دارد. این لیبل در دو نوع ساده و امنیتی وجود دارد که در نوع امنیتی یا وید پس از چسبیدن به سطح مورد نظر در صورتی که کنده شود رد خود را روی سطح زیرین خود بجا می گذارد.

برش های مختلف برچسب

پس از اینکه جنس لیبل متناسب با محصول خود را انتخاب کردید، بایستی شکل و اندازه لیبلی که میخواهید روی سطح مورد نظر بچسبانید را انتخاب کنید. شکل لیبل علاوه بر داشتن تناسب با سطح مورد نظر به سلیقه و نوع طرح شما نیز بستگی دارد، سایز لیبل نیز باید متناسب با سایز محلی که میخواهد چسبیده شود، میزان اطلاعات موجود روی لیبل و خوانایی لیبل انتخاب شود. در انتها با مشخص نمودن سایز و شکل برچسب مورد نظر خود می توانید نوع برشی که لیبل شما باید داشته باشد را انتخاب کنید.

لیبل ها به دو صورت برش مستقیم (یا کامل) و برش نیم تیغ (با دستگاه کاتر پلاتر) برش میخورند و برای چسباندن روی محصولات آماده می شوند:

چرا باید لیبل چاپ کنیم؟

برش نیم تیغ  (کاتر پلاتر): هر لیبل از دو لایه تشکیل شده است، لایه اصلی یا رویی که چاپ روی آن انجام میشود و لایه زیرین که نگهدارنده لیبل بوده و معمولا زرد رنگ است و پس از کندن لیبل از روی آن، دور انداخته می شود. در برش نیم تیغ فقط لایه رویی یا اصلی برچسب بریده می شود و لایه پشتی آن سالم می ماند یعنی هر دو لایه لیبل برش نمیخورند و لیبل ها روی نگهدارنده خود بصورت برگه ای برای شما ارسال خواهند شد تا بتوان برچسب ها را به راحتی جدا کرد. این شیوه برش بسیار دقیق است و خطایی کمتر از میلی متر دارد و تمامی اشکال را در تمامی ابعاد می توان توسط آن برش داد.

برش مستقیم یا کامل: در برش کامل لیبل، هر دو لایه رویی و زیرین باهم برش میخورد و لیبل ها بصورت تکی تکی جدا می شوند. با استفاده از این شیوه برش، تنها می تواند اشکال ساده مربع و مستطیل بالای 4 سانتی متر را برش داد. در نتیجه اگر برچسب شما کوچکتر از 4 سانتی متر است یا شکلی غیر از مربع و مستطیل دارد برش آن به صورت مستقیم قابل انجام نخواهد بود و بایستی از شیوه برش نیم تیغ استفاده کرد. برش ساده یا مستقیم هیچ مزیت کیفی ای نسبت به برش نیم تیغ ندارد و در تمامی پارمترها ضعیف تر از آن است، با این حال قیمت بسیار مناسب این برش به همراه سرعت بالای آن باعث می شود که استفاده بسیار زیادی در صنعت چاپ داشته باشد.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا