هاست پرسرعت
تکنولوژی

چگونه از تحلیل فاندامنتال برای کسب سود در فارکس استفاده کنیم؟

چگونه از تحلیل فاندامنتال برای کسب سود در فارکس استفاده کنیم؟

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

بازار فارکس یک بازار عالی برای تحلیل بنیادی است. از آنجایی که ارزها بلوک‌های اساسی همه فعالیت‌های اقتصادی هستند، همه تحولات در بخش‌های مختلف یک اقتصاد پیامدهایی بر روند بازار ارز دارد.

در حالی که به نظر می‌رسد این انبوه داده‌ها از افرادی را که آموزش فارکس استفاده نکرده‌اند را پیچیده می‌کند، در واقع همه عوامل اساسی موثر بر اقتصاد جهانی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و می‌توان مسیری را از کلی‌ترین و اساسی‌ترین مفاهیم مانند نرخ بهره، وام مسکن و اوراق سپرده به پیچیده‌ترین آنها مانند تراز پرداخت‌ها و تولیدات صنعتی کشور دانست.

سوال و جواب برای تحلیل بازار فارکس

حال قبل از اینکه به سراغ کاربردهای عملی برویم، استفاده از تحلیل فاندامنتال را در گفتگو بین یک سرمایه گذار موفق و یک مبتدی بررسی می‌کنیم که به اختصار بصورت سوال و جواب برای شما آماده کرده‌ایم.

سوالات ابتدایی در موضوع فارکس

  • سوال: من می‌خواهم با تجارت ارز پول در بیاورم و می‌خواهم روش خود را بر اساس تحلیل بنیادی قرار دهم. چطور می‌توانم آن را انجام بدهم؟

جواب: با دنبال کردن اخبار اقتصادی و آمار بانک مرکزی می‌توانید این کار را انجام دهید. اما ابتدا باید دورانی که در آن قرار دارید را درک کنید. هر دوره دارای پویایی‌های متفاوتی است که تحولات اقتصادی آن را جهت می‌دهد.

  • سوال: چه نوع پویایی؟ منظورتان از درک دوره چیست؟

جواب: ویژگی‌های دوره‌ها پیچیده است، اما برای اهداف ما، فرض کنید شما، سرمایه‌گذار، حداقل باید بدانید که اقتصاد در چه مرحله‌ای از چرخه رونق در حال حرکت است.

  • سوال: پس چگونه می‌توانم این کار را انجام دهم؟

جواب: شما باید آمار استقراض ارائه شده توسط بانک‌های مرکزی را دنبال کنید. با ورود موسسات مالی و در طول مرحله نزولی چرخه، استانداردهای وام دهی خود را سخت‌تر می‌کنند، سپس با ورود و در مرحله صعودی، آنها را آزاد می‌کنند. این شرکت‌ها نمی‌خواهند در زمان ورشکستگی وام بدهند و می‌خواهند تا جایی که ممکن است در حالی که دیگران سود خوبی به دست می‌آورند وام بدهند، بنابراین سود بهره و سود سهام برای سهامداران ایجاد می‌کنند.

  • سوال: با آگاهی از مراحل چرخه چه چیزی به دست می‌آورم؟

جواب: همه چیز برابر است، در مرحله نزولی چرخه اقتصادی، ذخایر ارزی در برابر ارزهای بیشتر کشورها کاهش می‌یابد و در مرحله افزایش، ذخایر ارزی تمایل به کاهش ارزش دارند. این امر به این دلیل است که رشد اقتصادی از طریق وام تامین می‌شود و به دلیل ماهیت ساختار مالی جهانی، بیشتر وام‌ها از طریق ذخایر ارزی تامین می‌شود.

  • سوال: پس شما می‌گویید که من می‌توانم به سادگی با تشخیص چرخه صعودی-نزولی و تنظیم سبد ارزی خود برای واکنش به این اطلاعات سود ببرم؟

جواب: بله. چرخه‌های صعود-نزول رویدادهای بسیار قدرتمند و سطح بالایی هستند که هر چیز دیگری را مجبور می‌کند از رهبری خود پیروی کند.

  • سوال: وقتی چرخه صعودی-نزولی را تشخیص دادم، چگونه می‌توانم از اخبار فارکس منتشر شده سود ببرم؟

جواب: اطلاعاتی که آنها ارائه می‌کنند می‌توانند برای تصور تصویری بزرگ از مرحله چرخه استفاده شوند. این تصویر می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید در اقتصاد چه می‌گذرد.

طریقه کسب سود از فارکس

  • سوال: چگونه با درک این موضوع سود خواهم برد؟

جواب: دلیل اصلی جذابیت یک اقتصاد برای سرمایه جهانی (معروف به آنچه تصویر کلان اقتصاد است) به دلیل ارزش پول آن در برابر سایر ارزها است. با درک تصویر کلان، می‌توانید تشخیص دهید که چه کسانی از آن سود بیشتری می‌برند. و پس از آن، وقتی تراکنش‌های خود را با تراکنش‌هایی که روندهای اصلی را هدایت می‌کنند هماهنگ می‌کنید، می‌توانید سودهای کلانی به دست آورید.

  • سوال: چگونه می‌توانم بفهمم چه کسی از تصویر بزرگ سود می‌برد؟

جواب: آنقدرها هم سخت نیست. دو نوع بازیگر در همه بازارها وجود دارد: سفته بازان (بازیگران مالی)، یعنی سرمایه گذاران، پردازشگران صندوق و سایر بازیگران تجاری. در برخی موارد، استانداردهای وام دهی ضعیف هستند و پول به وفور جریان دارد، سفته بازان به راحتی از کسانی که در فعالیت‌های واقعی اقتصادی فعالیت می‌کنند پیشی می‌گیرند و به محرک‌های اصلی روند قیمت تبدیل می‌شوند.

  • سوال: پس چگونه از آن سود ببرم؟

جواب: شما به سادگی می‌توانید روند ارز را دنبال کنید. حتی اگر تجزیه و تحلیل شما رفتار بازار را تأیید نکند، تا زمانی که بدانید چرا بازار به همان شکلی که هست حرکت می‌کند، می‌توانید با آن سازگار شوید و با سود بازگردید.

  • سوال: اگر قرار است فقط از تحلیل فاندامنتال برای دنبال کردن روند استفاده کنم، چرا تحلیل فاندامنتال را کاملا نادیده نگیرم و فقط روند را دنبال کنم؟

جواب: زیرا شما فقط تا زمانی می‌توانید روند را دنبال کنید که اصول بنیادین اجازه دهد. فعالیت‌های سوداگرانه تمایل به ایجاد حباب دارد و ترکیدن حباب‌ها گاهی اوقات می‌تواند بسیار سریع اتفاق بیفتد و می‌تواند بسیار ویرانگر باشد. با این حال، بادکنک‌ها تنها در صورتی می‌توانند رشد کنند که فرصت مناسب و کافی در یک مکان وجود داشته باشد و بد نیست در مراحل اولیه به آنها بپیوندید.

  • سوال: به عبارت دیگر، تجزیه و تحلیل بنیادی برای سرمایه گذاری روی روندهای بلندمدت تعریف شده توسط تصویر بزرگ و همچنین برای جلوگیری از ترکیدن یا ترکیدن حباب مفید است؟

جواب: بله، البته. حتی بدون دلایل بنیادی دقیق، زمانی که منحنی قیمت به شکل سهمی در می‌آید، یک سرمایه گذار می‌تواند از حباب جلوگیری کند.

سوالاتی که ممکن است شما نیز داشته باشید

  • سوال: لطفاً می‌توانید به من نشان دهید که چگونه تصویر بزرگ ایجاد شد؟

جواب: شما باید با نرخ‌های بهره شروع کنید و به نحوه هدایت آنها به اقتصاد توسط بانک‌های بزرگ و سایر موسسات مالی نگاه کنید. سپس باید ببینید که آیا پیشرفت‌های فناوری جدید، محصولات مالی، ادغام کشورها و مواردی از این دست وجود دارد، آنها می‌توانند سوختی برای رشد سالم در سطح جهانی برای یک دوره زمانی ایجاد کنند؟ سپس باید فضای سیاسی را در نظر بگیرید. آیا عدم تعادل سیاسی در کشورها که باعث رشد جهانی می‌شود وجود دارد؟

  • سوال: چگونه می‌توانم از این برای موفقیت در معاملات فارکس استفاده کنم؟

جواب: این اولین مرحله از تحلیل بنیادی است. در اینجا شما پویایی اقتصاد جهانی را تعیین می‌کنید. سلامت اقتصاد جهانی می‌تواند نسبت به نوسانات ظاهرا نامرتبط بازار فارکس، استقراض با نرخ بهره پایین و سرمایه‌گذاری با بازده بالا، جریان‌های سرمایه برون مرزی و مواردی از این قبیل تحمل مناسبی داشته باشد. همچنین مهم است که در مورد جمع آوری داده‌های اقتصادی با فرکانس بالا (مانند سفارشات کالاهای بادوام، مطالبات هفتگی بیمه بیکاری) محافظه کارانه یا نسبتاً خوش بینانه تصمیم بگیرید.

  • سوال: بنابراین من باید قبل از تصمیم گیری در مورد استراتژی فارکس، اقتصاد جهانی را در بالاترین سطح تجزیه و تحلیل کنم.

جواب: بله.

طریقه تحقیق و بررسی بازار فارکس

  • سوال: پس چگونه تصمیم بگیرم که کدام ارز را بخرم و کدام را بفروشم؟

جواب: این مرحله دوم تحلیل بنیادی است، اما من تمام تلاشم را می‌کنم تا همه چیز را برای شما ساده نگه دارم. برای اینکه تصمیم بگیرید در بلندمدت یا کوتاه مدت روی کدام ارز سرمایه گذاری کنید، باید سلامت اقتصاد را با در نظر گرفتن شاخص‌هایی که به زودی در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، بررسی کنید.

سپس رویکرد محرک‌های اصلی حرکات بازار فارکس را به اصول اساسی آن کشور ارزیابی خواهید کرد. اگر سیاست‌های اقتصادی کشور معتبر و سالم است و بازار از آن استقبال می‌کند، آن ارز را بخرید، اما مراقب حباب‌ها باشید. اگر سیاست‌های اقتصادی کشور معتبر و صحیح باشد، با این حال، اگر اکثر بازیگران قوی بازار از این سیاست‌ها حمایت نمی‌کنند، پس نباید ارز را بخرید.

اما اگر بسیار مراقب ریسکی باشید که می‌کنید، می‌توانید آن را بفروشید. اگر سیاست‌های اقتصادی کشور احمقانه است، اما بازار از آن حمایت می‌کند، نباید آن ارز را طولانی یا کوتاه کرد.

  • سوال: آیا نمی‌توانم دیدگاه بازار را بر اساس تحلیل بنیادی خودم کاملاً نادیده بگیرم؟

جواب: البته که می‌توانید. اما خیلی بهتر است که دلایل حباب‌ها و دلایل توهم بازار را درک کنید و قبل از اینکه صرفاً بر اساس تصور نادرست بازار وارد معامله شوید، منتظر بمانید تا این دلایل ناپدید شوند. تحلیل بنیادی همیشه درست است. عدم تعادل و ناهنجاری‌هایی که او توصیف می‌کند همیشه با اقدامات سیاستی یا تحولات بازار توجیه می‌شود. با این حال، ممکن است همیشه نتوان پیش‌بینی کرد که این تأیید چگونه انجام می‌شود. اگر تصمیم به نادیده گرفتن رفتار احساسی بازار دارید، می‌توانید مدت زیادی صبر کنید زیرا تایید مورد انتظار ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا اتفاق بیفتد.

(توجه داشته باشید که ما در اینجا از واژه سفته باز برای اشاره به بازیگرانی استفاده می‌کنیم که در معاملات خود احساساتی و سرسخت هستند و در عین حال واقعیت‌های اقتصادی را انکار می‌کنند. حرکات سوداگرانه می‌تواند شامل بازیگران غیرمالی مانند شرکت‌های ساختمانی، صادرکنندگان و در واقع هر فردی باشد.)

و درآخر

امیدواریم با این سوال و جواب‌ها به اهداف خود رسیده باشید و مسیر مشخصی را دنبال کنید. سایت زدبورس آماده جواب دادن به سوالات شما هست. همچنین می‌توانید در این سایت اطلاعات زیادی را در این زمینه به کسب کنید و از جدیدترین سیگنال فارکس مطلع شوید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا