هاست پرسرعت
تکنولوژی

چگونه رمز عبور وای-فای را بین دو گوشی اندرویدی به اشتراک بگذاریم؟

چگونه رمز عبور وای-فای را بین دو گوشی اندرویدی به اشتراک بگذاریم؟

برخی اوقات ممکن است بخواهید رمز عبور وای-فای منزل خود را با مهمان به اشتراک بگذارید، اما مشکل اینجاست که اغلب هیچ کدام از ما رمز عبور شبکه وای-فای خودمان را به یاد نمی‌آوریم! خوشبختانه به جای آزمون و خطاهای زیاد، روش‌های ساده‌تری هم برای به اشتراک گذاشتن رمز عبور طولانی وای-فای در گوشی‌های اندرویدی وجود دارد.

دستگاه‌های دارای اندروید 10 و بالاتر دارای ابزارهای داخلی لازم برای به اشتراک گذاری اطلاعات شبکه با دستگاه‌های دیگر هستند. می‌توانید رمز عبور وای-فای خود را با استفاده از یک کد QR یا قابلیت Nearby Share به اشتراک بگذارید. در این مقاله ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توان از هر کدام از این روش‌ها استفاده کرد.

مراحل زیر در گوشی سامسونگ گلکسی انجام شده، اما روش کار روی تمام اندرویدی یکسان است و تنها ممکن است برخی از گزینه‌های منو کمی متفاوت باشند. با ما در دیجی رو همراه باشید.

1. یک کد QR برای به اشتراک گذاشتن رمز عبور وای-فای خود ایجاد کنید

می‌توانید از یک کد QR برای اشتراک‌گذاری جزئیات شبکه خود با دستگاه‌های دیگر استفاده کرده و به این ترتیب هیچ نیازی به وارد کردن رمز عبور نخواهید داشت. توجه داشته باشید که اشتراک‌گذاری کد QR رمز عبور شما را پنهان نمی‌کند، بلکه فقط نیاز به به خاطر سپردن رمز عبور یا وارد کردن دستی جزئیات در دستگاه دیگر را برطرف می‌کند.

برای ایجاد یک کد QR اشتراک‌گذاری وای-فای باید به صورت زیر عمل کنید:

  1. ابتدا وارد تنظیمات (Settings) گوشی خود شوید برای این کار می‌توانید صفحه را از بالا به پایین کشیده و در پانل تنظیمات سریع، انگشت خود را به پایین بکشید و روی آیکون تنظیمات که به شکل یک چرخ‌دنده است، ضربه بزنید.
  2. برای مشاهده گزینه‌های اتصال خود، روی Connection ضربه بزنید.
  3. Wi-Fi را انتخاب کنید.
  4. مطمئن شوید به شبکه‌ای که می‌خواهید به اشتراک بگذارید متصل هستید. سپس روی Settings (آیکون چرخ‌دنده) در کنار نام شبکه ضربه بزنید.
  5. برای دسترسی به ویژگی اشتراک‌گذاری شبکه، روی نماد QR code ضربه بزنید.
  6. یک کد QR روی صفحه نمایش شما ظاهر می‌شود. البته، ممکن است از شما خواسته شود، رمز گوشی خود را وارد کنید یا با اسکن اثر انگشت احراز هویت کنید تا کد QR نمایش داده شود. به اشتراک گذاری رمز عبور وای-فای
  7. پس از ظاهر شدن کد QR، چندین گزینه برای اشتراک‌گذاری آن در اختیار دارید. دستگاه مهمان می‌تواند از اسکنر کد QR داخلی یا برنامه‌های مختص این کار برای اسکن کردن کد QR و مشاهده جزئیات شبکه استفاده کند.
  8. برای استفاده از اسکنر داخلی در دستگاه مقصد، به مسیر Settings > Connection > Wi-Fi بروید.
  9. در گوشه بالای سمت راست، روی نماد QR code ضربه بزنید تا اسکنر اجرا شود.
  10. حال کافیست تا کد QR روی صفحه نمایش گوشی خود را در دستگاه مقصد اسکن کرده و منتظر بمانید تا دستگاه شبکه را شناسایی کند.

جزئیات شبکه که از طریق کد QR منتقل می‌شوند، شامل نام شبکه و رمز عبور است. در دستگاه مقصد روی گزینه Connect ضربه بزنید تا بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور وای-فای، به آن متصل شوید.

توجه داشته باشید که دستگاه‌های اندرویدی قدیمی ممکن است دارای اسکنر کد QR داخلی نباشند. در عوض، می‌توانید از یک برنامه شخص ثالث مانند QR & Barcode Scanner برای این کار استفاده کنید.

2. رمز عبور وای-فای را از طریق Nearby Share به اشتراک بگذارید

اگر نمی‌خواهید کد QR را اسکن کنید، می‌توانید از قابلیت Nearby Share برای اشتراک‌گذاری رمز عبور وای-فای خود استفاده کنید. با اینکه این روش نیز همچنان مستلزم ایجاد یک کد QR اشتراکی شبکه است، اما نیازی به اسکن کردن کد QR ندارد.

Nearby Share یک ویژگی داخلی اندروید است که به شما امکان می‌دهد فایل‌ها و برنامه‌ها را با دستگاه‌های دیگر به صورت بی‌سیم به اشتراک بگذارید. همچنین به شما امکان می‌دهد جزئیات شبکه را با سایر دستگاه‌های اندرویدی نزدیک خود به اشتراک بگذارید. اگر قبلاً از این ویژگی استفاده نکرده‌اید، ابتدا باید Nearby Share را فعال و راه‌اندازی کنید. در ادامه نحوه انجام این کار را مرور می‌کنیم:

  1. در دستگاه اندرویدی خود، روی Settings ضربه بزنید.
  2. به پایین اسکرول کنید و روی Google ضربه بزنید.
  3. سپس روی Devices & Sharing ضربه بزنید و Nearby Share را انتخاب کنید.
  4. حال، سوئیچ کنار گزینه Use Nearby Share را در حالت روشن قرار دهید.
  5. بلوتوث (Bluetooth) و موقعیت مکانی (Location) را در گوشی خود فعال کنید.
  6. پس از انجام کارهای فوق، با دنبال کردن مراحل روش اول، یک کد QR اشتراک گذاری شبکه ایجاد کنید.
  7. در صفحه کد QR، روی Nearby Share ضربه بزنید و دستگاه مقصد را نزدیک گوشی خود نگه دارید.
  8. پس از پیدا شدن دستگاه مقصد، روی نام آن ضربه بزنید و در صورتی که از شما خواسته شد، اتصال را تأیید کنید. به اشتراک گذاری رمز عبور وای-فای
  9. پس از دریافت اطلاعات شبکه، روی Save network ضربه بزنید. کار تمام شد و دستگاه اندرویدی مقصد به طور خودکار به شبکه متصل می‌شود و هیچ نیازی به اسکن کردن دستی کد QR وجود ندارد.
  10. برای بستن Nearby Share روی Done ضربه بزنید.

به راحتی رمز وای-فای خود را با هر دستگاه اندرویدی دیگری به اشتراک بگذارید

استفاده از رمزهای عبور پیچیده و سخت برای افزایش امنیت شبکه وای-فای بسیار ضروری است. اما مشکل اینجاست که به خاطر سپردن این رمزها معمولاً بسیار سخت است و از همین رو اغلب ما در مواقع نیاز نمی‌توانیم یک دستگاه اندرویدی دیگر را به شبکه وای-فای خود وصل کنیم. خوشبختانه، سیستم عامل اندروید با ابزارهای داخلی خود این امکان را فراهم کرده تا بدون دانستن رمز عبور، بتوانیم شبکه فعلی روی گوشی را با هر دستگاه اندرویدی دیگری به اشتراک بگذاریم. ما در این مقاله هر دو روش این کار را به شما آموزش دادیم تا به سادگی بتوانید گوشی دوستان یا مهمانان خود را نیز به شبکه خانگی‌تان وصل کرده و با اینترنت پرسرعت از آن‌ها پذیرایی کنید!

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا