هاست پرسرعت
تکنولوژی

چگونه مانع از گرم شدن بیش از حد پلی استیشن 5 شویم؟

چگونه مانع از گرم شدن بیش از حد پلی استیشن 5 شویم؟

آیا کنسول PS5 شما هم خیلی گرم می‌شود و مدام با پیام هشداری در روی صفحه نمایش مواجه می‌شوید که از شما می‌خواهد پلی استیشن 5 خود را خاموش کنید و صبر کنید تا دما پایین بیاید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، پس با مشکل داغ شدن بیش از حد پلی استیشن 5 خود مواجه شده‌اید. اما برای جلوگیری از این مشکل چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

اگر پلی استیشن 5 شما به صورت مداوم بیش از حد گرم شود و هیچ اقدامی برای رفع آن انجام ندهید، می‌تواند آسیب جدی به کنسول شما وارد کند. برای جلوگیری از این اتفاق، ما در این راهنما قصد داریم توصیه‌ها و نکات لازم را مطرح کنیم تا شما بتوانید دقیقاً متوجه شوید چگونه مشکلات گرمای بیش از حد پلی استیشن 5 خود را برطرف کنید.

چگونه پلی استیشن 5 خود را خنک نگه می‌دارد؟

پلی استیشن 5 در خنک نگه داشتن قطعات داخلی خود بسیار کارآمد است و اجزای مختلفی را در خود جای داده است که در این زمینه به آن کمک می‌کند. یکی از این قطعات یک فن داخلی 120 میلی متری است. این فن در نگاه اول ممکن است بسیار بزرگ به نظر برسد، اما اندازه بزرگ فن به آن اجازه می‌دهد با سرعت کمتری بچرخد و در عین حال کنسول شما را به طور موثرتری خنک نگه دارد. بنابراین، بدون اینکه سر و صدای زیادی به پا کند می‌تواند همواره خنک باقی مانده و به کار خود ادامه دهد.

پلی استیشن 5 همچنین دارای یک هیت سینک داخلی است. هیت سینک گرمای تولید شده توسط کنسول را جذب می‌کند و این گرما از طریق فن دفع می‌شود. علاوه بر این، سونی از فلز مایع نیز به عنوان رابط خنک کننده CPU جهت اطمینان از خنک‌سازی مؤثر و حفظ دمای پایین برای طولانی مدت استفاده کرده است.

پلی استیشن 5

با این حال، حتی با وجود تمام این قطعاتی که برای خنک نگه داشتن پلی استیشن 5 شما طراحی شده‌اند، همچنان ممکن است خطر داغ شدن بیش از حد آن را تهدید کند. اما درک درست از نحوه عملکرد اجزایی که کنسول شما را خنک نگه می‌دارند، می‌تواند به شما در جلوگیری از داغ شدن آن کمک کند.

چگونه می‌توانم از داغ شدن بیش از حد پلی استیشن 5 خود جلوگیری کنم؟

پیشگیری اغلب بهتر از درمان است. بنابراین انجام اقداماتی مناسب برای اطمینان حاصل کردن از اینکه پلی استیشن 5 شما در یک محیط امن نگهداری می‌شود تا در وهله اول از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری شود، ساده ترین راه حل است. وب سایت PlayStation.Blog توصیه می‌کند که دور تا دور کنسول خالی باشد و از هر طرف حداقل 10 سانتی متر با دیوار یا هر مانع دیگری فاصله داشته باشد. قرار دادن کنسول بازی در یک فضای تنگ و کوچک می‌تواند اولین عامل برای گرم شدن بیش از حد آن باشد. بنابراین مطمئن شوید که پلی استیشن 5 شما در فضایی با تهویه مناسب قرار دارد و از تعبیه آن در محیط‌های بسته‌ای مانند کمد و کابینت خودداری کنید.

با اینکه قرار دادن پلی استیشن 5 روی فرش ممکن است راحت باشد، اما این مورد نیز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. اگر پلی استیشن 5 خود را روی فرش یا هر سطح پرزدار دیگری قرار دهید، این کار می‌تواند اساساً کنسول شما را عایق کرده و آن را گرم کند. همچنین، به مرور زمان کمی گرد و غبار و کرک نیز وارد دستگاه شده و می‌تواند فن را مسدود کند. بنابراین، سعی کنید کنسول خود را روی یک سطح چوبی یا سنگی قرار دهید تا از روی ارتفاع و فاصله داشته باشد.

تمیز نگه داشتن کنسول نیز راهی عالی برای اطمینان از عاری بودن آن از گرد و غبار یا هر چیزی است که می‌تواند در سیستم خنک کننده آن اختلال ایجاد کند. پس اگر پیش از این پلی استیشن 5 خود را تمیز نکرده‌اید، حتماً این کار را در اولویت قرار داده و به صورت اصولی اقدام به تمیز کردن آن کنید.

پلی استیشن 5 طوری طراحی شده که بتواند دمای خود را به صورت خودکار تنظیم کند، اما اگر بیش از حد کار کند ممکن است بیش از حد گرم شود. بنابراین، اگر زیاد از کنسول خود کار می‌کشید و هر بار پنج ساعت یا بیشتر بازی می‌کنید، یک فن خارجی خوب برای پلی استیشن 5 خود بخرید.

پلی استیشن 5

چگونه بفهمم که پلی استیشن 5 من بیش از حد داغ شده است؟

پلی استیشن 5 شما در مراحل اولیه گرم شدن بیش از حد، علائمی را از خود نشان می‌دهد که با توجه به آن‌ها می‌توانید به وجود مشکل پی ببرید. اگر یاد بگیرید که این علائم را بشناسید، می‌توانید قبل از ظاهر شدن پیام خطای ترسناک کنسول، آن را برطرف کنید. در واقع، پیام خطای «پلی استیشن 5 شما خیلی داغ است» آخرین مرحله گرم شدن بیش از حد پلی استیشن 5 است و این پیام زمانی ظاهر می‌شود که کنسول شما به حدی داغ شده باشد که می‌تواند آسیب جبران ناپذیری به اجزای داخلی وارد کند. از همین رو، برای جلوگیری از آسیب‌های جدی، پلی استیشن 5 شما هر زمان که به سطح خطرناک دمایی برسد، به صورت خودکار خاموش می‌شود.

هنگامی که پلی استیشن 5 شما بیش از حد گرم می‌شود، ممکن است متوجه موارد زیر شوید:

  • صدای فن ممکن است به شدت بلند شود، زیرا در تلاش است تا گرمای اضافی را دفع کند.
  • ممکن است متوجه برخی مشکلات گرافیکی مانند لکه‌های سفید یا سیاه شوید و یا صفحه نمایش یک لحظه به رنگ سبز یا صورتی دربیاید.
  • ممکن است عملکرد کنسول در اجرای بازی‌ها افت کرده و مشکلاتی مانند کاهش نرخ فریم مواجه شوید.
  • ممکن است به طور غیرمنتظره از بازی خارج شوید و یا کنسول به یکباره خاموش شود.

بنابراین،‌ یادگیری اینکه پلی استیشن 5 شما چه علائمی را قبل از رسیدن به نقطه خطرناک از خود نشان می‌دهد، بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند تا از سوختن برخی قطعات حساس جلوگیری کنید.


بیشتر بخوانید:

  • چگونه می‌توان سرعت اینترنت پلی استیشن 5 را افزایش داد؟

اگر پلی استیشن 5 من بیش از حد داغ شد، چه کنم؟

تشخیص علائم یا نشانه‌های داغ شدن بیش از حد پلی استیشن 5 بسیار مهم است، اما در صورتی که کنسول شما به هر دلیلی به سطح بالایی از گرما رسید و به صورت خودکار خاموش شد، چه باید کرد؟

  1. اولین کاری که در صورت داغ شدن بیش از حد کنسول باید انجام دهید این است که بازی خود را ذخیره کنید، سیستم را خاموش کنید و منتظر بمانید تا قبل از شروع مجدد بازی، کاملاً خنک شود. بازی کردن مداوم برای پنج ساعت یا بیشتر می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد سیستم شود، بنابراین مدتی صبر کنید تا پلی استیشن 5 دوباره خنک شود و این کار قبل از شروع مجدد بازی می‌تواند برای رفع مشکل کافی باشد. اما اگر مشکل همچنان پابرجا بود، باید بررسی‌های بیشتری برای یافتن دلیل داغ شدن بیش از حد کنسول انجام دهید.
  2. مطمئن شوید که فن به خوبی هوای گرم داخل را بیرون می‌کشد. فن برای دفع گرما از سیستم طراحی شده است. بنابراین، اگر متوجه شدید فن هوای سرد را بیرون می‌زند، به این معنی است که هوای گرم در داخل کنسول محبوس شده و باعث گرم شدن بیش از حد آن می‌شود.
  3. سلامت فن را بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی می‌چرخد. گاهی اوقات گرد و غبار و خاک ممکن است به داخل دستگاه مکیده شده و مانع چرخش درست فن شود. اگر اینطور است، تمیز کردن آن می‌تواند مشکل شما را حل کند و فن را به حالت عادی بازگرداند.
  4. اگر یک فضای ذخیره‌سازی SSD در داخل پلی استیشن 5 خود نصب کرده‌اید، مطمئن شوید که یک هیت سینک به آن متصل است. برخی از SSD‌ها دارای هیت سینک هستند. اما اگر مدلی که شما تهیه کرده‌اید فاقد هیت سینک است، حتماً یک نمونه مناسب برای آن تهیه و نصب کنید.

پلی استیشن 5

تا زمانی که کنسول شما تمیز و عاری از گرد و غبار باشد و در فضایی با تهویه مناسب نگهداری شود، نباید دچار مشکل گرمای بیش از حد مکرر شوید. اگر این لیست را مرور کرده و همه نکات گفته شده را رعایت کرده باشید اما همچنان با داغ شدن بیش از حد پلی استیشن 5 خود مشکل دارید، ممکن است سیستم شما دچار عیب سخت افزاری شده باشد.

در این مورد، تماس با پشتیبانی فروشگاه و یا مراجعه به یک مرکز سرویس معتبر می‌تواند بهترین کار بوده و دلیل گرم شدن بیش از حد کنسول را مشخص کند.

با این نکات از داغ شدن بیش از حد پلی استیشن 5 خود جلوگیری کنید

خاموش شدن پلی استیشن 5 در حین انجام یک بازی هیجان‌انگیز به دلیل داغ شدن بیش از حد، می‌تواند بسیار کلافه‌کننده و آزار دهنده باشد. اما تا زمانی که کنسول خود را در شرایط مناسب نگه دارید، می‌توانید تا حد زیادی از وقوع این اتفاق جلوگیری کنید.

اگر به طور مرتب کنسول خود را تمیز می‌کنید و آن را در شرایط خوبی نگه می‌دارید، اما همچنان به طور مکرر داغ می‌شود، حتماً قبل از اینکه آسیبی جدی به کنسول محبوبتان وارد شود، با پشتیبانی یا مرکز تعمیر تخصصی تماس بگیرید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

حتما بخوانید : لپ تاپ گیمینگ

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا