هاست پرسرعت
تکنولوژی

چگونه گوشی هوشمند را از گرمای سوزان تابستان حفظ کنیم؟

چگونه گوشی هوشمند را از گرمای سوزان تابستان حفظ
کنیم؟

گوشی‌های هوشمند این روزها به یک همراه واقعی برای ما انسان‌ها تبدیل شده‌اند و در هر شرایطی و در هر جا در کنار ما هستند. اما باید توجه داشت که این ابزار هم ضعف‌هایی دارد و اینگونه نیست که نابود نشدنی باشد! به عنوان مثال، بسیاری از گوشی‌ها در معرض آسیب‌های ناشی از گرم شدن بیش از حد قرار می‌گیرند و خیلی زودتر از آنکه عمر طبیعی‌شان به پایان برسد، از کار می‌افتند. با این حال، با رعایت برخی اقدامات احتیاطی مناسب، می‌توانید گوشی هوشمند خود را از خطرات دمای بالا در امان نگه دارید.

همان‌طور که می‌دانید این روزها دمای هوا به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است به طوری که ماه ژوئیه 2023 به عنوان گرم‌ترین ماه در تاریخ به ثبت رسید! با توجه به همین مسئله، در این مقاله از دیجی رو قصد داریم آنچه را که باید در مورد محافظت از گوشی خود در برابر گرمای شدید در طول ماه‌های گرم بدانید، برای شما گردآوری کرده و اطلاعات‌تان در این مورد افزایش دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

  1. محدوده دمای ایمن گوشی هوشمند خود را بشناسید

به گفته اکثر سازندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند، استفاده از گوشی‌ها در دمای 35 درجه سانتیگراد عموماً ایمن است. به عنوان مثال، اپل توصیه می‌کند از آیفون و آیپد در محدوده دمایی بین 0 تا 35 درجه سانتیگراد استفاده کنید.

با این حال، این محدوده دمایی در هنگامی که از گوشی خود استفاده نمی‌کنید و آن را در جایی رها کرده‌اید، می‌تواند وسیع‌تر باشد. به این معنی که در دمای بین 20- تا 45 درجه سانتیگراد باشد، می‌توانید گوشی هوشمند خود را با خیال راحت رها کرده و نگران خراب شدن آن نباشید.

بنابراین، مهم است که محدوده دمای ایمن دستگاه خود را بدانید و نسبت به دماهایی که می‌توانند مضر باشند، آگاهی داشته باشید. اگر دمای بیرون از اعداد توصیه شده بیشتر است، دستگاه خود را خاموش کنید و تا زمانی که در فضای خنک‌تری قرار نگرفته‌اید، آن را روشن نکنید.

  1. گوشی هوشمند خود را در داخل ماشین گرم رها نکنید

محافظت از گوشی در تابستان

ممکن است فکر کنید که در هنگام رفتن به ساحل و یا سایر محیط‌های عمومی گرم، گذاشتن گوشی در داخل ماشین می‌تواند آن را از خطرات حفظ کند، اما باید گفته این ایده همیشه هم بهترین نیست. با توجه به پیشرفت‌های مهندسی خودرو، دمای یک ماشین پارک شده می‌تواند چندین درجه بالاتر از دمای محیطی باشد که در آن قرار دارد.

بنابراین، در چنین مواردی، سعی کنید گوشی هوشمند خود را همراه خود داشته باشید تا از آسیب احتمالی گرمای ناشی از ماشین جلوگیری کنید. اگر نگران دمای محیط هستید، بهتر است آن را در حالت هواپیما گذاشته و یا به طور کامل خاموش کنید.

  1. مراقب هشدارهای مربوط به دما باشید

محافظت از گوشی در تابستان

بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی در صورت گرم شدن بیش از حد به شما اطلاع می‌دهند. به طور مثال، اپل پیشنهاد می‌کند که اگر آیفون شما صفحه هشدار دما را نشان داد، آن را خاموش کرده و به فضای خنک‌تری منتقل کنید.

یا طبق گفته‌های سامسونگ، گوشی‌های گلکسی هنگامی که به خنک‌سازی فوری نیاز داشته باشند، یک صفحه هشدار ویژه را نمایش می‌دهند. بنابراین، سعی کنید هنگام نمایش اینگونه هشدارها از دستگاه خود استفاده نکنید یا آن را شارژ نکنید و چند دقیقه به آن فرصت دهید تا به دمای بهتری برسد.

  1. یک کیف یا قاب خنک کننده بخرید

در بسیاری از موارد، قاب گوشی می‌تواند گرما را به دام انداخته و گوشی را بیش از حد داغ کند. بنابراین، ممکن است لازم باشد آن را جدا کنید تا گوشی خنک شود. بسته به سلیقه‌تان در مورد گوشی‌های هوشمند، ممکن است مانند کاربران آیفون بپیوندید بخواهید به طور کامل قاب گوشی را کنار بگذارید و یا مدام آن را داخل قاب نگه دارید تا آسیب نبیند. در واقع، اگر زیاد در معرض تصادف نیستید یا یک گوشی جدید دارید که مقاومت خوبی در برابر سقوط دارد، در این صورت استفاده از گوشی بدون قاب می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.

با این حال، برخی از قاب‌های گوشی هم در بازار وجود دارند که می‌توانند حتی گوشی شما را کمی خنک‌تر نگه دارند. به عنوان مثال، می‌توانید به دنبال یک قاب با پشتی مشبک باشید که امکان تبادل گرمای بیشتری را می‌دهد یا یک روکش سبک وزن برای گوشی هوشمند بخرید که بدون گرم کردن بیش از حد، از آن محافظت در بر گرد و غبار و خط و خش محافظت کند.

علاوه بر این، کیف‌های حرارتی مخصوصی مانند PHOOZY هم وجود دارند که می‌توانند به خنک نگه داشتن گوشی شما کمک کنند. این کیف‌ها علاوه بر اینکه از موادی ساخته شده‌اند که می‌توانند گرما را از دستگاه شما دور کنند، در برابر آب نیز مقاوم بوده و حتی می‌تواند در داخل آب شناور شوند.

  1. از نور مستقیم خورشید اجتناب کنید

محافظت از گوشی در تابستان

اگر بیشتر روز زیر نور خورشید هستید، مراقب باشید که از گوشی خود در برابر اشعه‌های شدید محافظت کنید. سازندگان گوشی‌های هوشمند مانند اپل توصیه می‌کنند گوشی خود را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید تا از گرم شدن بیش از حد جلوگیری شود.

اگر گوشی شما بیش از حد گرم شود، ممکن است به حالت خواب برود تا زمانی که به دمای پایین‌تری برسد. بسیاری از گوشی‌های مدرن برای محافظت از خود در برابر آسیب‌های ناشی از گرمای بیش از حد، برخی راهکارهای داخلی دارند، بنابراین به این هشدارها توجه کنید و همانطور که قبلاً هم ذکر کردیم،‌ گوشی خود را از نور مستقیم خورشید دور کنید تا خنک شود.

  1. تنظیمات گوشی خود را بازنگری کنید

نحوه استفاده از گوشی نیز ممکن است باعث گرم شدن آن شود. اجرای همزمان چندین برنامه، اجرای بازی‌های گرافیکی سنگین و حتی ضبط ویدیو می‌تواند باعث شود گوشی شما گرم شود. در حالی که در بیشتر مواقع این گرم شدن مسئله مهمی نیست، اما در تابستان و ماه‌های گرم سال ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد گوشی شما شود.

برای کمک به خنک کردن سریع‌تر گوشی خود، می‌توانید حالت هواپیما را فعال کنید و روشنایی را کاهش دهید تا به گوشی کمک کند انرژی کمتری مصرف کند. روشن کردن حالت «بهینه‌سازی باتری» یا «حالت کم مصرف» در گوشی هوشمندتان نیز می‌تواند کمک زیادی به جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آن در ماه‌های تابستان کند.

خنک نگه داشتن گوشی هوشمند در تابستان

حتی با وجود افزایش دمای هوای بیرون، محافظت از گوشی هوشمند در برابر گرمای بیش از حد در گرم‌ترین فصل سال امکان پذیر است. اگر چه بیشتر گوشی‌های هوشمند مدرن بسیار ظریف هستند، اما تا زمانی که آن‌ها را از نور مستقیم خورشید محافظت کنید، از اجرای بیش از حد برنامه‌های سنگین خودداری کنید و به هشدارهای دمای توجه نمایید، مشکل خاصی نخواهند داشت.

اگر چه محافظت از گوشی هوشمندتان در برابر گرمای شدید کمی زمان و تلاش می‌برد، اما با رعایت چند نکته، می‌توانید با خیال راحت‌تری از این وسیله پرکاربرد در گرم‌ترین روزهای سال استفاده کرده و تجربه کاربری لذت بخشی داشته باشید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا