هاست پرسرعت
تکنولوژی

کنترلر استادیا به زودی قابلیت اتصال با بلوتوث را به دست خواهد آورد!

کنترلر استادیا به زودی قابلیت اتصال با بلوتوث را به دست خواهد آورد!

سال گذشته، گوگل اعلام کرد که سرویس استریم بازی اختصاصی خود با نام استادیا (Stadia) را در 18 ژانویه 2023 (28 دی) تعطیل خواهد کرد و دیگر زمان زیادی باقی نمانده است. این موضوع سوالات زیادی را در پی داشت، از جمله اینکه چه اتفاقی برای کنترلر استادیا که به این سرویس وابسته بود، خواهد افتاد.


بیشتر بخوانید:

  • گوگل استادیا تعطیل می‌شود؛ گوگل بالاخره به شکست اعتراف کرد!

غول جستجوی اینترنتی جهان اکنون اعلام کرده ابزاری را منتشر خواهد کرد که به مشتریان اجازه می‌دهد بلوتوث را روی کنترلر استادیا فعال کنند. بله، کنترلر استادیا به تجهیزات بلوتوث مجهز می‌باشد اما این ویژگی درون فرم‌ویر آن غیرفعال شده و قابل استفاده نیست!

کنترلر استادیا

پس از فعال شدن بلوتوث، می‌توان از کنترلر استادیا به عنوان یک کنترلر استاندارد بلوتوثی استفاده کرده و آن را به دستگاه‌های دیگر نیز وصل کرد. این کاری است که در حال حاضر نمی‌توان انجام داد زیرا کنترلر استادیا برای اتصال و کار مستقیم با سرویس ابری استادیا در نظر گرفته شده بود. به‌روزرسانی آینده گوگل به مشتریان استادیا اجازه خواهد داد تا بعد از تاریخ 18 ژانویه، حداقل بتوانند از کنترلری که میراث استادیا است، در دستگاه‌های دیگر خود استفاده کنند.

بازی Worm Game
اگر گوگل استادیا تعطیل نمی‌شد، شاید هیچ وقت شاهد انتشار بازی بازی Worm Game نبودیم!

گوگل همچنین بازی نهایی خود برای استادیا را که Worm Game نام دارد، قبل از تعطیل شدن این سرویس در اختیار کاربران قرار داده است. این بازی برای مدت‌ها در داخل شرکت گوگل مورد استفاده قرار می‌گرفت و تیم توسعه استادیا از آن برای آزمایش ویژگی‌های مختلف سرویس خود استفاده می‌کردند. بازی هیچ چیز خاصی ندارد و یک عنوان کاملاً ساده و مینیمال است که احتمالاً اگر استادیا تعطیل نمی‌شد، هیچ وقت برای عموم در دسترس قرار نمی‌گرفت! اما، به هر حال گوگل تصمیم گرفته در آخرین روزهای استادیا، کاربران این سرویس عنوانی را که در مراحل تست و توسعه سرویس محبوب‌شان استفاده شده بود، تجربه کرده و وداعی به یاد ماندنی با آن داشته باشند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا