هاست پرسرعت
تکنولوژی

گوگل به زودی قابلیت استفاده از گوشی به عنوان وب‌کم را به اندروید اضافه می‌کند

گوگل به زودی قابلیت استفاده از گوشی به عنوان وب‌کم را به اندروید اضافه می‌کند

همه ما می‌دانیم که وب‌کم تعبیه شده در اکثر لپ تاپ‌ها اصلاً کیفیت مناسبی ندارد. در نتیجه، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از وب‌کم اکسترنال برای تماس‌های ویدیویی خود استفاده کنند و حتی روش‌هایی نیز برای استفاده از گوشی هوشمند به عنوان وب‌کم رایانه وجود دارد که متکی بر برنامه‌های شخص ثالث هستند. این استفاده خلاقانه تنها به گوشی‌های اندرویدی محدود نیست و می‌توان از آیفون‌ها نیز به عنوان وب کم برای مک بوک‌ها استفاده کرد.

اکنون شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه گوگل در حال توسعه قابلیتی داخلی است که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به هیچ برنامه اضافه‌ای از گوشی هوشمند خود به عنوان وب‌کم لپ تاپ استفاده کنید. این قابلیت به زودی به عنوان یکی ویژگی داخلی اندروید ارائه خواهد شد و به این ترتیب نیاز به نرم افزارهای شخص ثالث را از بین می‌برد. این بدون شک یکی از بهترین ویژگی‌هایی است که گوگل تا به حال به سیستم عامل همراه خود اضافه کرده است.

امروز، میشل رحمان، کارشناس اندروید در توییتر فاش کرد که گوگل ممکن است قابلیتی برای تبدیل گوشی اندرویدی به وب کم USB اضافه کند. رحمان شواهدی را کشف کرده که نشان می‌دهند توسعه‌دهندگان اندروید در حال افزودن سرویس DeviceAsWebcam در مخزن پروژه منبع باز اندروید (به اختصار AOSP) هستند.

استفاده از گوشی به عنوان وب‌کم

پروژه منبع باز اندروید به هر کسی اجازه می‌دهد تا کدها و تغییرات را بررسی کرده و در توسعه آن مشارکت کند. البته، روند توسعه توسط گوگل هدایت و نظارت می‌شود. “DeviceAsWebcam” به عنوان “سرویس جدیدی که یک دستگاه اندرویدی را به وب کم تبدیل می‌کند” تعریف می‌شود. به گفته رحمان، این ویژگی روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی که از حالت گجت استاندارد UVC (کلاس ویدیوی USB) پشتیبانی می‌کنند، کار خواهد کرد. UVC امکان ارسال داده‌های ویدیویی را از طریق پورت USB گوشی فراهم می‌کند.

همان‌طور که گفتیم، تبدیل گوشی به وب‌کم در پلتفرم اندروید کار نوآورانه‌ای نیست. با این حال، این اولین بار است که اندروید اجازه می‌دهد گوشی را بدون استفاده از برنامه شخص ثالث به یک دستگاه UVC تبدیل کنید. مشخص نیست که آیا گوگل این قابلیت را در به‌روزرسانی‌های بعدی خود برای اندروید خواهد گنجاند یا نه. چرا که به گفته رحمان، این ویژگی از نظر فنی همچنان به یک برنامه یا سرویس مستقل نیاز دارد و از همین رو ممکن است گوگل بخواهد یک برنامه ویژه برای این منظور طراحی کند. اما اینکه برنامه به صورت پیش فرض داخل اندروید گنجانده خواهد شد یا نه، هنوز مشخص نیست.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا