6 ویژگی که «تردز» برای شکست دادن توییتر به آنها نیاز دارد
6 ویژگی که «تردز» برای شکست دادن توییتر به آنها نیاز
دارد
توییتر چند وقتی است که سیر نزولی را در پیش گرفته و این روزها اصلاً حال خوشی ندارد. همین ضعف توییتر باعث شده تا شرکتهای دیگر به فکر ارائه جایگزین و رقیبی برای این شبکه اجتماعی قدرتمند باشند و متا هم یکی از این شرکتها است. شبکه اجتماعی تردز (Threads) از روز گذشته کار خود را به صورت رسمی آغاز کرده و به لیست اپلیکیشنهایی پیوسته که قصد دارند از فرصت به دست آمده به واسطه کاهش محبوبیت توییتر نهایت استفاده را ببرند.
تردز به کاربران خود این امکان را میدهد که متن کوتاه، عکس و ویدیو را با فالوورهایشان به اشتراک بگذارند. این شبکه بسیار شبیه به توییتر است و به طور بالقوه میتواند پلتفرم میکروبلاگینگی باشد که بالاخره جایگزین آن میشود. البته، توییتر هم این خطر را به خوبی احساس کرده و از همین الان متا را به شکایت قانونی تهدید کرده است!
با این حال، تردز هنوز برخی از ویژگیهای اساسی را که کاربران انتظار دارند، در خود ندارد و تیم توسعه برنامه باید هر چه سریعتر آنها را اضافه کنند. در اینجا قصد داریم شش مورد از مهمترین ویژگیهایی را که تردز برای از دور خارج کردن توییتر به آنها نیاز دارد، با شما خوانندگان دیجی رو به اشتراک بگذاریم. پس با ما همراه باشید.
1. هشتگ
یکی از نمادینترین ویژگیهای توییتر هشتگ است. هشتگها به کاربران این امکان را میدهند که پستهای خود را دستهبندی کرده و آنها را برای افراد علاقهمند به موضوعات مشابه قابل جستجو و کشف کنند. اگر میخواهید درباره یک موضوع یا رویداد بیشتر بدانید، فقط کافیست تا روی هشتگ مرتبط با آن کلیک کنید. با این کار، تمامی توییتهایی که موضوع مشابهی دارند برایتان لیست میشوند تا اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنید.
افزودن ویژگی هشتگ به تردز، یافتن و پیوستن به گفتگوها در مورد هر چیزی، از اخبار فوری گرفته تا میمها و سرگرمیها را آسانتر میکند. کاربران میتوانند به راحتی هشتگها را جستجو کنند تا تمام محتواهای مرتبط را یافته و افراد همفکر خود را پیدا کنند.
2. سوژههای داغ یا ترندها
یکی دیگر از ویژگیهایی که توییتر دارد و تردز ندارد، سوژههای داغ یا ترندها است. ترندها (Trends) در واقع به سوژههایی اطلاق میشود که در هر زمان معین بیشترین صحبتها پیرامون آن صورت میگیرد. این ترندها میتوانند بر اساس مکان، علایق یا رویدادهای جهانی متفاوت باشند. ترندها همچنین به شما کمک میکنند تا از آنچه در اطراف شما اتفاق میافتد باخبر شده و همواره بهروز بمانید.
تردز برای رقابت با توییتر به ویژگی مشابهی نیاز دارد. چیزی که با آن کاربران بتوانند از اتفاقاتی که در اطرافشان میافتد مطلع شوند.
3. پیامهای دایرکت
سخت است که یک اپلیکیشن را به عنوان رقیب توییتر قلمداد کنیم، اما فاقد قابلیت ارسال دایرکت باشد. جدا از مکالمات خصوصی، دایرکتها شیوهای مناسب برای به اشتراک گذاری محتوا با مخاطبین آنلاین هستند.
تنها راه به اشتراک گذاشتن یک موضوع با یک دوست در برنامه تردز این است که آن را در پاسخها ذکر کنید! این روش مطمئناً به اندازه اشتراکگذاری توییت، حریم خصوصی و راحتی زیادی را فراهم نمیکند. افزودن پیامهای دایرکت به تردز به کاربران کمک میکند تا ارتباط خصوصیتری با مخاطبین خود برقرار کنند و موقعیت تردز را نیز به عنوان یک جایگزین مناسب برای توییتر تثبیت خواهد کرد.
4. گفتگوی صوتی زنده
یکی دیگر از ویژگیهایی که تردز برای رقابت با توییتر نیاز دارد، گفتگوی صوتی زنده است. کلاب هاوس طعم استفاده از این ویژگی را به دنیا چشاند و اکنون کاربران نمیتوانند بدون آن زندگی کنند! ویژگی گفتگوی صوتی زنده توییتر که با عنوان اسپیس (Spaces) شناخته میشود در یک برگه اختصاصی در همان صفحه اصلی در دسترس است.
افزودن ویژگی گفتگوی صوتی زنده به تردز به کاربران این امکان را خواهد داد تا اتاقهای گفتگوی عمومی یا خصوصی ایجاد کنند یا به اتاقهای موجود بپیوندند تا بتوانند در مورد هر چیزی که میخواهند صحبت کنند. در ضمن، کلاب هاوس اولین برنامهای بود که قابلیت گفتگوی صوتی زنده را راهاندازی کرد، بنابراین اگر متا این ویژگی را اضافه کند، نمیتوان آن را به کپیبرداری از توییتر متهم کرد.
5. امکان ثبت نام کاربران غیر اینستاگرامی
یکی از بزرگترین معایب تردز این است که کاربران برای استفاده از آن حتماً باید یک اکانت اینستاگرام داشته باشند! این بدان معناست که کاربرانی که از اینستاگرام استفاده نمیکنند یا به هر دلیل نمیخواهند در این شبکه حساب باز کنند، به هیچ وجه نمیتوانند به تردز دسترسی داشته باشند. محدود کردن ثبت نام به کاربران دارای اکانت اینستاگرام رشد تردز و پایگاه کاربران بالقوه آن را محدود میکند. همچنین کاربرانی که اکانت اینستاگرام ندارند را از خود دور میکند.
در کل، اگر قصد دارید برای اولین بار فعالیت در شبکههای اجتماعی متن محور را شروع کنید، تردز گزینه مناسبی به نظر نمیرسد. علاوه بر نیاز به یک حساب کاربری اینستاگرام برای ثبت نام، نمیتوانید نام کاربری یا نام نمایشی خود را بدون تغییر آن در اینستاگرام تغییر دهید!
6. مستقل شدن از اینستاگرام
تردز در وضعیت فعلی خود مانند چیزی است که مسنجر فیسبوک در سال 2011 بود؛ یعنی یک افزونه برای برنامهای دیگر. اپلیکیشن تردز بیش از حد به اینستاگرام وابسته است. شما نمیتوانید بدون اینستاگرام از تردز استفاده کنید و نمیتوانید تنظیمات تردز خود را بدون تغییر تنظیمات اینستاگرام شخصیسازی کنید. شما حتی نمیتوانید اکانت تردز خود را بدون حذف اکانت اینستاگرام حذف کنید!
اگر به تردز به عنوان یک افزونه متنی برای اینستاگرام نگاه کنیم، نمیتوان ایرادی گرفت و همه چیز عالی است. اما اگر قرار است این اپلیکیشن رقیبی برای توییتر باشد، باید هر چه زودتر از اینستاگرام جدا شده و مستقل شود.
تردز یک جایگزین بالقوه توییتر است که هنوز نیاز به کار دارد
تردز بهترین شانس را برای تبدیل شدن به جایگزین مناسب برای توییتر دارد. با این حال، برای رسیدن به این هدف باید برخی از ویژگیها را اضافه کرده یا بهبود دهد. این برنامه بدون داشتن هشتگها، ترندها و ویژگی پیام دایرکت، هنوز تا رسیدن به سطح کارآمدی توییتر فاصله دارد. وابستگی شدید به اینستاگرام و دسترسی محدود آن نیز مانع رقابت جدیتر با توییتر میشود.
بنابراین، برای موفقیت در برابر توییتر، تردز باید اضافه کردن ویژگیهای ضروری، اجازه ثبت نام بدون اکانت اینستاگرام و مستقل شدن از پلتفرم اینستاگرام را در اولویت قرار دهد. نظر شما در مورد تردز چیست؟ آیا این برنامه توانسته نظر شما را جلب کند؟ نظرات خود را حتماً از طریق بخش کامنتها با ما و دیگر خوانندگان دیجی رو در میان بگذارید.