هاست پرسرعت
تکنولوژی

8 نقل قول از استیو جابز که هر کارآفرینی باید بداند!

8 نقل قول از استیو جابز که هر کارآفرینی باید بداند!

تمامی کارآفرینان گهگاهی به کمکی به شکل الهام از دیگران احتیاج دارند که به شروع و رشد کسب و کارشان کمک کند و فقط تعدادی از کارکنان هستند که به الهام‌ بخشی و انگیزه‌ بخشی استیو جابز مرحوم هستند. به عنوان یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل سابق اپل، استیو جابز قبل از درگذشتش در سال 2011 به یک نام جهانی تبدیل شده است. او به خاطر کاریزمایی که داشته شناخته شده است و در طی زندگی‌اش، سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های انگیزشی‌ای انجام داده که پر از نقل قول‌هایی است که کارآفرینان با دانستن آن‌ها می‌‌توانند چیزهای مهمی یاد بگیرند.

گاهی اوقات وقتی نوآوری می‌کنید، اشتباهی مرتکب می‌شوید. بهتر است که سریع به این اشتباهات اعتراف کرده وشروع به بهبود دیگر نوآوری‌هایتان کنید.

گاهی اوقات آنقدر در تحقق بخشیدن و موفق کردن ایده‌ی‌مان غرق هستیم که شکست خوردن را فراموش می‌کنیم؛ اما اینکه خیلی به خودتان سخت‌گیری کنید شما را به جایی نمی‌رساند. این نقل قول از این جهت مهم است که به شما یادآوری می‌کند که در نهایت یک انسان هستید و یک انسان اشتباه می‌کند. به جای اینکه بگذارید این اشتباه مانع شما شود، آن را پذیرفته و بهش اعتراف کنید و سپس دوباره راهتان را به سوی موفقیت در پیش بگیرید.

اینکه به خودتان مرگ را یادآوری کنید بهترین راه برای این است که به خاطر بیاورد چیزی برای از دست دادن ندارید. شما همین الان هم تهی هستید. هیچ دلیلی برای دنبال نکردن دلتان وجود ندارد.

کارآفرین بودن اغلب به معنای انجام ریسک‌های زیادی است، گاهی اوقات شما باید یک شغل عالی را برای دنبال کردن کار مورد علاقه‌تان رها کنید یا اینکه کلی پول برای تحقق بخشیدن به ایده‌هایتان خرج کنید. جابز می‌دانست که در انتهای روز مهم این است که شما براساس دلتان قدم برداشته‌اید و این نحوه‌ی به موفقیت رسیدن او است.

استیو جابز

من متقاعد شده‌ام که نصف چیزی که کارآفرینان موفق را از ناموفق جدا می‌کند، پشتکار است.

همراه با خطرات، کارآفرینی می‌تواند همراه با چالش‌ها و موانع بسیاری هم باشد. این نقل قول بسیار صحیح است، چراکه کسانی که در دنیای کسب و کار حرفی برای گفتن دارند، نمی‌گذارند این دشواری‌ها مانع آنها شوند، بلکه از آنها به عنوان انگیزه‌ای برای  بهتر شدن استفاده می‌کنند و در حقیقت در اینجا، پشتکار نکته‌ی کلیدی ماجراست. شغل شما قرار است بخش بزرگی از زندگی شما را تشکیل بدهند و تنها راه برای اینکه واقعاً رضایت داشته باشید، این است که آنچه فکر می‌کنید عالی است را انجام بدهید و تنها راه برای انجام آنچه فکر می‌کنید عالی است این است که کاری که به آن عشق می‌ورزید را انجام دهید. اگر هنوز آن کار را پیدا نکرده‌اید، به جست‌و‌جو ادامه داده و تسلیم نشوید.

جابز می‌دانست که برای اینکه واقعاً موفق باشید، باید خوشحال باشید و برای اینکه خوشحال باشید باید هر روز کاری که به آن علاقه دارید را انجام دهید. اگر با پشت میز نشینی از 9 صبح تا 5 بعدازظهر خوشحال نیستید، شاید گزینه‌ی بهتری برایتان وجود داشته باشد، و فقط لازم است آن را پیدا کنید. انجام روزمره‌ی کاری که باعث شادی شما نشده و الهام‌بخش‌تان هم نیست، فقط برایتان پشیمانی به بار می‌آورد.

نوآوری وجه تمایزی بین یک رهبر و یک پیرو است.

هرکسی می‌تواند یک مدیر باشد، اما یک رهبر خوب بودن، بدان معناست که شما هیچ‌گاه از به اشتراک‌گذاری و دنبال کردن ایده‌هایتان نهراسید. اگر می‌خواهید به عنوان یک رهبر پا پیش بگذارید، شما باید به به اشتراک گذاری خلاقیت‌تان با دیگران متمایل باشید و باید با کارمندان‌تان در جهت شکل‌دهی و تحقق آن ایده‌ها فعالیت کنید تا زمانیکه یا آن ایده‌ها مشکلی را حل کنند یا زمینه‌ساز و بهبود دهنده‌ی کارتان باشند.

من همان‌قدر که به کارهایی که کرده‌ایم افتخار می‌کنم، به کارهایی که نکرده‌ایم هم افتخار می‌کنم. نوآوری یعنی نه گفتن به هزاران چیز.

استیو جابز

گاهی اوقات به عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار، باید نه بگویید. حال می‌خواهد رد کردن ایده‌ی نه چندان مناسب یک کارمند یا ردکردن یک معامله‌ی کاری باشد؛ حقیقت این است که شما نمی‌توانید به همه چیز بله بگویید. این نقل قول به خوبی یادآوری می‌کند که یک رهبر خوب بودن یعنی اینکه بدانید گاهی اوقات رد کردن یک چیز شاید بهترین عکس‌العملی باشد که می‌توانید نشان بدهید و بعد هم باید پشت تصمیمی که گرفته‌اید بایستید و پا پس نکشید.

کیفیت مهم‌تر از کمیت است.

فرقی نمی‌کند شرایط چطور باشد، جابز می‌دانست که انجام کار با کیفیت بسیار مهم‌تر از انجام کارهای زیاد است. شاید وسوسه‌انگیز باشد که راه آسان را برای تولید محتوا یا محصول انتخاب کنید، اما صرف وقت و تلاش کردن برای ایجاد بهترین محصول یا محتوا چیزی است که موفقیت شما را در پایان رقم می‌زند.

معیاری از کیفیت باشید. بعضی از افراد به کار کردن در جاهایی که معیار، برتری و عالی بودن است عادت ندارند.

مهم‌تر از همه این است که شما خود به عنوان یک مدیر یا رهبر، یک نمونه و مثال از چیزی که سعی در ترویج آن دارید باشید. کارکنان و مشتریان شما اگر حرف و عمل‌تان باهم یکی نباشد به شما احترام نخواهد گذاشت و اگر شما خودتان مرتکب اشتباهی شوید نمی‌توانید دیگری را برای انجام همان کار اشتباه سرزنش کنید. برای ایجاد محیطی که از آن انتظار برتری می‌رود، خودتان هم باید عالی و برتر باشید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا