هاست پرسرعت
تکنولوژی

بررسی کوتاه گلکسی اس 23 پلاس؛ پردازنده و نمایشگر بهتر و باتری بزرگ‌تر

بررسی کوتاه گلکسی اس 23 پلاس؛ پردازنده و نمایشگر بهتر و باتری بزرگ‌تر

سامسونگ به تازگی از جدیدترین گوشی‌های پرچمدار خود در سری گلکسی اس 23 رونمایی کرده و ما نیز پیش از این به معرفی مشخصات و ویژگی‌های این گوشی‌ها پرداخته‌ایم. اما در بخش بررسی کوتاه هدف ما این است که گوشی‌ها را در همان اولین نگاه بررسی کرده و چیزی را که در مواجهه اول به چشم می‌آید، مشخص کنیم. پیش‌تر به بررسی کوتاه گلکسی اس 23 اولترا به عنوان قدرتمندترین پرچمدار سامسونگ پرداخته‌ایم و اکنون قصد داریم مدل گلکسی اس 23 پلاس را که عضو میانی سری است، مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه این مقاله از دیجی رو با ما همراه باشید.

بررسی کوتاه گلکسی اس 23 پلاس

همان‌طور که در بررسی کوتاه مدل اولترا نیز اشاره کردیم، سامسونگ امسال کمترین تغییر را در ظاهر گوشی‌های خود داده است. مدل اولترا که از نظر ظاهری تقریباً همان مدل سال گذشته است و هیچ تفاوتی نکرده، اما مدل‌های معمولی و پلاس برخی تغییرات جزئی را در طراحی بدنه خود شاهد بوده‌اند. مهمترین تغییر، حذف جزیره دوربین پشتی است و امسال در گلکسی اس 23 و اس 23 پلاس هم مانند مدل اولترا لنزهای دوربین مستقیماً روی پنل پشتی و به صورت مجزا از هم تعبیه شده‌اند. این نوع طراحی باعث شده تا گلکسی اس 23 پلاس ظاهری مینیمالیستی‌تر داشته و البته همخوانی بیشتری با اس 23 اولترا داشته باشد.

بررسی کوتاه گلکسی اس 23 پلاس
گلکسی اس 23 پلاس (راست) در کنار گلکسی اس 22 پلاس (چپ)

البته، با وجود تغییر در شکل طراحی ماژول دوربین، سخت افزار این بخش همان چیزی است که سال قبل در گلکسی اس 22 پلاس شاهد بودیم و سامسونگ هیچ تغییر قابل توجهی اعمال نکرده است. در حالی که گلکسی اس 23 اولترا به یک سنسور جدید 200 مگاپیکسلی مجهز شده، در گلکسی اس 23 پلاس همچنان از همان دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر استفاده می‌کند. با این حال، دوربین سلفی بهبود یافته و این بار از یک سنسور جدید 12 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده شده که قابلیت ضبط ویدیوهای Super HDR و همچنین ویدیوهایی با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه را دارد. در ضمن، کیفیت عکاسی پرتره در نور کم نیز بسیار بهبود یافته است.

بررسی کوتاه گلکسی اس 23 پلاس

سامسونگ در تمامی مدل‌های سری گلکسی اس 23 از تراشه فوق العاده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده کرده و دیگر خبری از تراشه‌ داخلی اگزینوس نیست. با توجه به قابلیت‌های گسترده‌ای که اسنپدراگون 8 نسل 2 در زمینه پردازش تصویر دارد، حداقل انتظار می‌رفت شرکت کره‌ای از این پتانسیل بالا برای بهبود کیفیت عکاسی گلکسی اس 23 پلاس استفاده کند، اما به نظر نمی‌رسد چنین اتفاقی رخ داده باشد.

بررسی کوتاه گلکسی اس 23 پلاس

صفحه نمایش 6.6 اینچی گلکسی اس 23 پلاس کیفیت چشمگیری دارد و همان چیزی است که همواره از پرچمدارهای سامسونگ انتظار داریم. این پنل نمایشگر Dynamic AMOLED 2X دارای وضوح 2340 در 1080 پیکسل و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز بوده و از +HDR 10 نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین، گوشی‌های سری گلکسی اس 23 اولین محصولاتی هستند که از شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس 2 استفاده می‌کنند و این مورد هم یکی از تفاوت‌های عمده را نسبت به مدل سال قبل رقم می‌زند.

بررسی کوتاه گلکسی اس 23 پلاس

گلکسی اس 23 پلاس در کنار پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 از 8 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد و با وجود اینکه در این زمینه رکوردشکنی نمی‌کند اما برای یک گوشی پرچمدار کاملاً مناسب است. شما می‌توانید این گوشی را در دو نسخه 256 و 512 گیگابایتی تهیه کنید و البته باید توجه داشته باشید که هیچ شیاری برای اتصال کارت حافظه وجود ندارد و به همین دلیل باید موقع انتخاب باید کمی آینده‌نگر باشید. ظرفیت باتری این گوشی هم در مقایسه با مدل سال گذشته، 5 درصد افزایش یافته و از 4500 به 4700 میلی آمپر ساعت رسیده است. بنابراین، تنها کمی از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گلکسی اس 23 اولترا کوچک‌تر است و از همین رو انتظار می‌رود طول عمر مناسبی داشته باشد.

بررسی کوتاه گلکسی اس 23 پلاس

در مجموع، با اینکه گلکسی اس 23 اولترا از نظر ظاهری و البته دوربین پشتی تفاوت چندانی با مدل سال گذشته ندارد، اما سامسونگ کارهای خوبی در زمینه ارتقاء سخت افزاری انجام داده و در این گوشی می‌توانید به تراشه قدرتمندتر، صفحه نمایش روشن‌تر و باتری بزرگ‌تر دسترسی داشته باشید. پس اگر طرفدار گوشی‌های سامسونگ هستید و این موارد برایتان اهمیت دارد، خرید گلکسی اس 23 اولترا برایتان از نان شب هم واجب‌تر است!

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا