هاست پرسرعت
تکنولوژی

گلکسی اس 23 اولترا رونمایی شد؛ در ظاهر بدون تغییر اما در باطن قدرتمندتر!

گلکسی اس 23 اولترا رونمایی شد؛ در ظاهر بدون تغییر اما در باطن قدرتمندتر!

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا (Galaxy S23 Ultra) بالاخره به صورت رسمی معرفی شد و لقب رده بالاترین گوشی سامسونگ را از آن خود کرد. اما به جرأت می‌توان گفت این بار کم‌رنگ‌ترین پیشرفت‌ها را در تاریخ گوشی‌های پرچمدار سامسونگ شاهد هستیم! به این معنی که تغییرات در ظاهر اصلاً به چشم نمی‌آیند و از نظر طراحی این گوشی تقریباً همان گلکسی اس 22 اولترا است. در واقع آشکارترین تفاوتی که در گلکسی اس 23 اولترا اعمال شده، اضافه شدن سه رنگ جدید سبز، صورتی و کرم به رنگ خاکستری قدیمی است. در ادامه با دیجی رو همراه باشید تا نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های این گوشی پرچمدار داشته باشیم.

مشخصات و ویژگی‌های گلکسی اس 23 اولترا

همان‌طور که در مقاله معرفی گلکسی اس 23 و اس 23 پلاس هم توضیح دادیم، سامسونگ در پرچمدارهای جدید خود از جمله گلکسی اس 23 اولترا، به صورت انحصاری از نسخه سفارشی اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده کرده و دیگر خبری از تراشه‌های اگزینوس نیست. این مطمئناً بهترین خبر برای طرفداران پردازنده‌های اسنپدراگون است و این دسته از کاربران نیز صرف نظر از منطقه جغرافیایی محل سکونت خود می‌توانند پرچمدارهای جدید سامسونگ را با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 تجربه کنند.

گلکسی اس 23 اولترا

نسخه سفارشی اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی اس 23 اولترا دارای یک هسته قدرتی Cortex-X3 است که می‌تواند تا فرکانس 3.36 گیگاهرتز کار کند، در حالی که در مدل معمولی اسنپدراگون 8 نسل 2 حداکثر سرعت این هسته 3.2 گیگاهرتز است. همچنین طبق گزارش‌ها، پردازنده گرافیکی ادرنو 740 نیز به جای فرکانس 680 مگاهرتز با حداکثر سرعت 719 مگاهرتز کار می‌کند.

پیشرفت بزرگ دیگر در بخش دوربین اصلی است. سامسونگ این بار از سنسور 200 مگاپیکسلی ایزوسل HP2 استفاده کرده و کاملاً با شرایط تطبیق‌پذیر است. این سنسور می‌تواند بر اساس شرایط نور محیطی، 16 پیکسل را در یک پیکسل ادغام کرده و عکس‌هایی با رزولوشن نهایی 12 مگاپیکسلی اما پیکسل‌های بزرگ 2.4 میکرومتری تولید کند. یا اینکه قادر است پیکسل‌های خود را به صورت 4 در 1 ترکیب کرده و یک عکس 50 مگاپیکسلی با جزئیات بیشتر را به شما ارائه دهد.

گلکسی اس 23 اولترا

سامسونگ برای اولین بار در سری گلکسی اس 23، برنامه Expert RAW را نیز به عنوان یکی از حالت‌های عکاسی به برنامه دوربین گوشی‌هایش منتقل کرده و به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر خام یا همان RAW را با مزایای پردازش چند فریمی و سطوح بالاتر جزئیات، HDR، و حذف نویز بهتر ثبت کنید. کاهش (با حداکثر وضوح 50 مگاپیکسل).

گلکسی اس 23 اولترا همچنین یک حالت ویدیویی جدید با نام Astro Hyperlapse را نیز به همراه دارد. سنسور اصلی جدید به لطف قابلیت Adaptive VDIS که حرکات را تجزیه و تحلیل کرده و شرایط نوری را تشخیص می‌دهد و همچنین زاویه بازتر OIS که از 1.5 درجه در اس 22 اولترا به 3 درجه افزایش یافته، تثبیت ویدیوها را نسبت به دوربین اصلی قدیمی 108 مگاپیکسلی بهبود بخشیده است.

گلکسی اس 23 اولترا

یک دوربین سلفی جدید هم برای گلکسی اس 23 اولترا در نظر گرفته شده که البته در بین تمام مدل‌های سری اس 23 مشترک است. این دوربین مجهز به سنسور 12 مگاپیکسلی f/2.2 با فوکوس خودکار است. سه دوربین دیگر در پشت بدنه گلکسی اس 23 اولترا تا حد زیادی مشابه دوربین‌های گلکسی اس 22 اولترا هستند: یک دوربین پریسکوپ 10 مگاپیکسلی f/4.9 با بزرگنمایی 10 برابر، یک واحد تله فوتو کوتاه‌تر 10 مگاپیکسلی f/2.4 با بزرگنمایی 3 برابر و یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با فوکوس خودکار و گشودگی دیافراگم f/2.2.

صفحه نمایش یکی دیگر از بخش‌هایی است که تا حد زیادی نسبت به اس 22 اولترا  دست باقی مانده اما همچنان یک شاهکار است. این پنل نمایشگر 6.8 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2x دارای وضوح تصویری 1440 در 3088 پیکسل و روشنایی 1750 نیت است. نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش گلکسی اس 23 اولترا نیز به صورت تطبیقی بوده و می‌تواند به شکل خودکار ​​از 1 تا 120 هرتز تغییر کند.

گلکسی اس 23 اولترا

ویژگی جدیدی که به صفحه نمایش اضافه شده، تقویت کننده دید یا Vision Booster هوشمندتر است که می‌تواند تن رنگ و کنتراست نمایشگر را در سه شرایط مختلف نوری به صورت خودکار تنظیم کند. همچنین، گلکسی اس 23 اولترا اولین گوشی هوشمندی است که از شیشه مقاوم گوریلا گلس ویکتوس 2 هم در جلو و هم در پشت بدنه خود استفاده می‌کند.

یکی دیگر از بخش‌های کلیدی که نسبت به گلکسی اس 22 اولترا بدون تغییر باقی مانده، باتری است. این باتری دارای همان ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی با همان حداکثر سرعت شارژ 45 وات است. سامسونگ ادعا می‌کند که اس 23 اولترا می‌تواند در عرض 30 دقیقه تا 65 درصد شارژ شود.

گلکسی اس 23 اولترا از امروز و در چهار رنگ خاکستری تیره، سبز، کرم و صورتی روشن برای پیش خرید در دسترس قرار گرفته است. سامسونگ امسال رده بالاترین پرچمدار خود را با حداقل فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایت تولید کرده و آن را در چهار پیکربندی حافظه 8/256 گیگابایت، 12/256 گیگابایت، 12/512 گیگابایت و 12 گیگابایت رم/1 ترابایت حافظه داخلی، روانه بازار خواهد کرد. قیمت پایه گلکسی اس 23 اولترا از 1400 یورو در اروپا و 1200 دلار در ایالات متحده شروع می‌شود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا