هاست پرسرعت
ماهواره و فضا

آیا ممکن است سیاهچاله‌ای کل جهان ما را ببلعد؟

آیا ممکن است سیاهچاله‌ای کل جهان ما را ببلعد؟

گیتی در شرایط اولیه پس از پیدایش، به طرزی باورنکردنی دستخوش رخدادهای عظیم و پرانرژی و آشوبناک بوده است. موتور محرکه این انرژی‌ها، انبساط عالم و در نتیجه آن، گسست نیروهای بنیادی طبیعت بوده است.

به گزارش gsxr و به نقل از ایندیپندنت، پژوهشی جدید که نسخه پیش از چاپ آن، ۲۷ ژوئن در «آرکایو» منتشر شده است، حاکی از آن است که در جریان این گسست‌ها، حباب‌های عظیمی پدیدار شده‌‌اند و به یکدیگر برخورد، و انرژی‌هایی ایجاد کرده‌اند که پیشرفته‌ترین ماشین‌‌های شتاب‌دهنده‌ ذرات ساخت بشر در برابر این میزان انرژی، هیچ محسوب می‌شوند.

به گفته پژوهشگران، این انرژی‌های شگفت‌انگیز ممکن است ذرات ماده تاریک، ریزسیاه‌چاله‌ها و چیزهای دیگر را در سراسر گیتی پراکنده باشد. اینک با این ساختارهای فوق پرانرژی گیتی اولیه آشنا شوید!

 

آیا ممکن است سیاهچاله‌ای کل جهان ما را ببلعد؟

حباب‌های آشوب و هرج‌ومرج
چهار نیروی بنیادی طبیعت – الکترومغناطیس، هسته‌ای قوی، هسته‌ای ضعیف و گرانش – در واقع چندان هم از یکدیگر مستقل و متفاوت نیستند و به عبارتی، هیچ‌گاه نبوده‌اند. این نیروهای به‌ظاهر متفاوت، در انرژی‌های بالا، شروع به ادغام می‌کنند و یکپارچه می‌شوند. این موضوع را امروزه می‌توان در قدرتمند‌ترین برخورددهنده‌های ذرات تشخیص داد و مشاهده کرد که نیروی الکترومغناطیس با نیروی هسته‌ای ضعیف، در قالب یک نیروی متحد به نام «الکتروضعیف» ادغام می‌شود.

اگرچه این موضوع هنوز در آزمایش‌ها قطعی و ثابت نشده است، اما فیزیکدانان می‌پندارند که نیروهای دیگر نیز در انرژی‌های بالاتر، در قالب یک نیروی واحد و یکپارچه با یکدیگر ادغام می‌شوند.
 

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا