هاست پرسرعت
تکنولوژی

آیفون SE به خاطره‌ها پیوست!

آیفون SE به خاطره‌ها پیوست!

اپل در سال‌های گذشته خط تولید ارزان‌ترین مدل از گوشی‌های آیفون خود را هر دو سال یکبار به‌روزرسانی کرده و از آنجا که آخرین نسخه از آیفون SE در سال 2022 عرضه شد، انتظار می‌رفت مدل نسل بعدی نیز در سال 2024 روانه بازار شود. اما بر اساس گزارشی که امروز یکی از تحلیلگران معتبر اپل موبایل به نام مینگ-چی کو منتشر کرده، به نظر می‌رسد که دوران آیفون SE به پایان رسیده و این مدل محبوب برای همیشه به خاطره‌ها خواهد پیوست. با دیجی رو همراه باشید.

طبق گفته کو، اپل به شرکای تجاری خود در زنجیره تامین اعلام کرده که آیفون SE 2024 به تعویق نیفتاده، بلکه تمام برنامه‌های تولید و عرضه آن به طور کلی لغو شده است! این تصمیم عجیب که توسط کو لو رفته، بازتاب‌های زیادی داشته و بسیاری بر این گمان هستند که مشکلی در رابط با تراشه‌های داخلی بیس‌باند (baseband) اپل پیش آمده که در نهایت منجر به لغو عرضه آیفون SE شده است.

قرار بود اپل تراشه بیس‌باند خود را ابتدا در آیفون SE تست کند. چرا که این شرکت می‌خواست اگر مشکلی پیش آمد، حداقل برای اپل ارزان‌ترین گوشی هوشمندی که می‌فروشد، پیش بیاید نه یکی از مدل‌های پرسودتر. اگر همه چیز خوب پیش می‌رفت، این تراشه ممکن بود در اواخر سال 2024 به سری آیفون 16 نیز راه پیدا کند.

آیفون SE

با این حال، اکنون با لغو آیفون SE 2024، نگرانی‌ها در مورد اینکه آیا عملکرد تراشه بیس‌باند اپل با آنچه که در حال حاضر کوالکام ارائه می‌کند قابل رقابت خواهد بود یا نه، به وجود آمده است. و به دلیل این نگرانی‌ها، شانس کوالکام برای تامین تراشه‌های بیس‌باند برای سری آیفون 16 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این اتفاق دقیقاً برخلاف چیزی است که قبلاً پیش‌بینی و گفته می‌شد که کوالکام در سال 2024 بازار خود در سمت گوشی‌های آیفون را از دست خواهد داد.

حال، با انتشار این گزارش جدید، به نظر می‌رسد کوالکام همچنان حداقل تا سال 2025 تامین کننده اصلی تراشه‌های بیس‌باند اپل خواهد بود. بنابراین، انتظار می‌رود که در سال جاری و سال آینده همچنان بر بازار تراشه‌های پیشرفته بیس‌باند موبایلی در سطح جهان تسلط داشته باشد که منجر به حاشیه سود بسیار بالاتری نسبت به رقبا خواهد شد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا