هاست پرسرعت
تکنولوژی

اپل بالاخره به استفاده از سنسورهای سونی در دوربین آیفون اعتراف کرد!

اپل بالاخره به استفاده از سنسورهای سونی در دوربین آیفون اعتراف کرد!

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

همه کسانی که دستی بر آتش داشته و با صنعت گوشی‌های هوشمند آشنایی دارند، می‌دانند که اپل بر روی تامین کنندگان قطعات گوشی‌هایش و مشخصات فنی آن‌ها نظارت جدی دارد. بنابراین، بازدید اخیر تیم کوک از تأسیسات سونی در زمینه ساخت سنسورهای CMOS می‌تواند یک اتفاق بزرگ قلمداد شود.

مدتی بود که تحلیلگران و طرفداران به همکاری اپل و سونی شک کرده بودند و تیم کوک سرانجام اعتراف کرد که اپل بیش از یک دهه است که با سونی همکاری دارد! مدیر عامل اپل عکسی از کنچیرو یوشیدا، مدیر عامل سونی، منتشر کرد که وی را در بازدید از یکی از تأسیسات سونی همراهی کرده و توضیحات لازم را ارائه می‌کرد.

دوربین آیفون

اپل به عنوان شرکت مستقر در کوپرتینو، در مورد تامین کنندگان باتری، تراشه و نمایشگر خود نیز بسیار رازداری می‌کند، اما تحلیلگران زنجیره تامین پی برده‌اند که کورنینگ در حال ساخت شیشه‌های جلو و عقب گوشی‌های آیفون است، در حالی که سامسونگ و ال جی هم اکثر پنل‌های اولد مورد نیاز این گوشی‌ها را تامین می‌کنند. در مورد تراشه پردازشی هم گفته می‌شود که اپل با شرکت تایوانی و مشهور TSMC همکاری دارد.

با این حال، اپل موفق شده بود قرارداد خود با سونی برای تولید سخت افزار دوربین را تا به امروز مخفی نگه دارد؛ قراردادی که به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها پایان بیابد و این شرکت با کمپانی ژاپنی همچنان به همکاری خود ادامه خواهد داد. بر اساس برخی گزارش‌ها، سونی در حال کار بر روی یک سنسور دوربین جدید با استفاده از فناوری‌های نیمه‌رسانا است که نور بیشتری را وارد می‌کند و در عین حال، احتمال نوردهی بیش از حد یا کم را کاهش می‌دهد. البته، این سنسور فعلاً استفاده نشده و قرار است در آیفون‌های نسل آینده به کار رود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا