هاست پرسرعت
تکنولوژی

ایلان ماسک به زودی از مدیر عاملی توییتر کناره‌گیری می‌کند!

ایلان ماسک به زودی از مدیر عاملی توییتر کناره‌گیری می‌کند!

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

پس از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، این شرکت طی چند هفته گذشته تغییرات شدیدی را شاهد بوده است. تقریباً نیمی از نیروی کار آن اخراج شدند، زیرا ماسک تصمیم گرفته تا به طور کامل مدل درآمدی توییتر را بازسازی کند. از جمله اهداف دیگری که آقای ماسک به دنبال تحقق آن‌ها است، می‌توان به افزایش سرعت توییتر، بازگرداندن اکانت افرادی که ممکن است به اشتباه بن شده باشند و کاهش شدید تعداد ربات‌های اسپم، اشاره کرد.

پس از راه‌اندازی مجدد اخیر سرویس «توییتر آبی» (Twitter Blue)، تغییرات خط‌مشی لحظه آخری این شرکت با انتقاد شدید کاربران توییتر مواجه شده که یکی از آن‌ها سیاست مبهم در مورد استفاده از توییتر برای تبلیغ پلتفرم‌های شخص ثالث است. در پی این انتقادها ماسک اظهار داشت که نظرسنجی‌های توییتری را برای تصمیم‌گیری در مورد سیاست‌گذاری آینده شرکت برگزار خواهد کرد.

در اولین نظرسنجی، ماسک از کاربران پرسید که آیا مدیرعامل جدید (یعنی خود او) باید از سمت ریاست توییتر کنار برود یا خیر؟! جالب اینکه 57.5 درصد از 17503391 رأی دهنده گفتند ماسک باید کناره‌گیری کند در حالی که 42.5 درصد باقی مانده گفته‌اند که ماسک همچنان باید به کار خود در این سمت ادامه دهد.

ایلان ماسک

البته، به غیر از نظرسنجی اخیر نیز نشانه‌هایی دیده می‌شود مبنی بر اینکه ماسک به زودی از سمت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری خواهد کرد. سهام تسلا بیش از 60 درصد در سال کاهش یافته که این موضوع ناشی از رکورد مجدد صنعت خودرو پس از برچیده شدن قرنطینه ناشی از کووید بوده است. در عین حال، طبق گفته دان آیوز، تحلیلگر حوزه فناوری، تغییرات ایجاد شده در توییتر ممکن است 4 میلیارد دلار هزینه برای این پلتفرم در پی داشته باشد.

خود ماسک هم در پاسخ به توییتی که ادعا می‌کرد مدیرعامل جدید توییتر از پیش انتخاب شده و ماسک آماده نشستن بر روی صندلی ریاست این شرکت می‌شود، اینگونه توییت کرد:

هیچ کسی که واقعاً بتواند توییتر را سرپا نگه دارد، وجود ندارد. خبری از جانشین نیست.

بد نیست اشاره کنیم که همه این جنجال‌ها و تردیدها در مورد مدیرعاملی ماسک از زمانی به وجود آمد که اکانت چند روزنامه‌نگار به حالت تعلیق درآورد و او در بحثی که در فضای مجازی با روزنامه‌نگاران داشت نتوانست هیچ کاری از پیش ببرد و ناگهان از اتاق گفتگو خارج شد!

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا