هاست پرسرعت
تکنولوژی

ثبت شرکت در خارج از کشور؛ مدارک و مراحل ثبت شرکت

ثبت شرکت در خارج از کشور؛ مدارک و مراحل ثبت شرکت

سیستم اقتصاد جهانی شامل توافقات قانونی گوناگونی است که به منظور سرمایه‌گذاری و تولید ثروت انجام می‌گیرند. در دنیای امروز، تجارت جهانی و بازارهای بین‌المللی با افزایش همکاری‌های اقتصادی، قدرتمند‌تر می‌شوند. اگر تمایل دارید محصول یا خدمات خود را در سطح جهانی مطرح کنید، باید شرکت خود را به صورت بین‌المللی به ثبت برسانید. با ثبت شرکت در خارج از کشور علاوه بر پیوستن به این زنجیرۀ اقتصادی قدرتمند، می‌توانید از مزایای دیگری هم بهره‌مند شوید.

مزایای ثبت شرکت در خارج از کشور

استانداردها و نیاز‌های اقتصادی و اجتماعی کشور‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. هر کشوری بنا بر شرایط ویژۀ خود، قوانینی را برای تاسیس شرکت در مرزهای خود وضع کرده است. در نتیجه، برای ثبت شرکت در خارج از ایران، شما باید با توجه به شرایط و مزایای مد نظرتان، کشور مقصد را انتخاب نمایید.

به طور مثال، در برخی از نقاط جهان شما با ثبت شرکت در کشور خارجی، شرایط گرفتن اقامت آن کشور را برای خود و خانواده‌تان تسهیل خواهید کرد. این نوع امتیاز در واقع زیرشاخۀ مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. در برخی کشور‌ها نیز قوانین متفاوت مالیاتی برای ثبت شرکت وضع شده است. در این کشور‌ها برخی بیزینس‌های مشخص ممکن است معاف از مالیات باشند و یا مشمول قوانین مالیاتی سهل‌گیرانه‌تری گردند. مالیاتی که کشور‌های مختلف دریافت می‌کنند بر دو نوع است: ۱. مالیات بر شرکت، ۲. مالیات بر سود شرکت. بنابراین، پیش از تاسیس شرکت در خارج از کشور باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشت.

همچنین با ثبت شرکت در خارج از کشور ممکن است بتوانید از طرح‌های مشوق صادرات در ایران بهره‌مند شوید. در برخی موارد امکان دارد کشور مقصد مورد نظر شما برای واردات اجناس به‌خصوصی طرح‌های حمایتی داشته باشد که شما با تاسیس شرکت در آن کشور واجد شرایط استفاده از این نوع برنامه‌ها شوید. در مورد برخی محصولات نیز با ثبت شرکت در کشور خارجی و صادرات آن محصول، شما ممکن است از معافیت مالیاتی یا طرح‌های تشویقی در ایران هم بهره‌مند گردید.

یکی دیگر از مزایای ثبت شرکت در خارج از کشور، امکان افتتاح حساب بانکی بین‌المللی است که از طریق آن می‌توانید با تمام کشور‌های دیگر مبادله مالی قانونی داشته باشید. به این ترتیب، واردات و صادرات کالا برای شما ساده‌تر خواهد بود و مدیریت بهتری بر سرمایه‌های در گردش خود خواهید داشت.

یکی از شاخص‌های مهم رشد اقتصادی کشور‌ها، امنیت اقتصادی سرمایه‌گذاران است. به این معنی که در کشورهای پیشرفته، میزان ریسک سرمایه‌گذاران کمتر و احتمال بازگشت سرمایه بیشتر خواهد بود. همچنین هرچقدر اقتصاد کشوری پیشروتر باشد، میزان نرخ فساد اقتصادی در آن کشور کمتر است. بنابراین، با ثبت شرکت در خارج از کشور، سرمایه‌گذار می‌تواند به امنیت اقتصادی بیشتری دست پیدا کند. در این کشور‌ها میزان نرخ تورم هم بسیار کم است.

در بسیاری از نقاط جهان، قوانین خاصی برای تاسیس شرکت خارجی وضع شده است. بنابراین با ثبت شرکت در کشور خارجی، می‌توانید برای پروژه‌های تجاری خود اسپانسرهای بین‌المللی داشته باشید. طبق این قوانین، علاوه بر سهولت در یافتن سرمایه‌گذار خارجی، شرکت ثبت‌شده می‌تواند از منابع علمی و انسانی کشور مقصد نیز استفاده نماید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کشورهای خارجی:

مواردی که در ادامه برایتان ذکر می‌کنیم از جمله مهم‌ترین مدارکی هستند که برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشورهای خارجی به آن‌ها نیاز خواهید داشت. این موارد عبارت‌اند از:

  • کپی برابر اصل گواهی ثبت علامت تجاری شرکت
  • فرم مخصوص برای ثبت شرکت بین المللی که باید تکمیل شده و به انگلیسی ترجمه شده باشد.
  • ارائه اطلاعیه راه اندازی شرکت و اطلاعیه آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی و حقیقی که در روزنامه به صورت مکتوب چاپ شده باشد.
  • درخواست کتبی به اداره ثبت علائم تجاری با ذکر نام کشور مد نظر جهت مهاجرت
  • ارائه دادن کلیه مدارک شناسایی مدیران و صاحبان حق امضای شرکت شامل کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه ایشان
  • ارائه اظهارنامه و یا اصل گواهی ثبت علامت تجاری که در ایران لازم است به رویت مسئول مربوطه رسیده و کپی آن برای ثبت در پرونده تحویل داده شود.
  • پرداخت کلیه هزینه های مربوط به ثبت شرکت در کشورهای خارجی
  • تهیه کردن معرفی نامه روی سربرگ شرکت که مدیران و صاحبان حق امضا آن را امضا کرده‌اند و امور شرکت به روی آن درج شده باشد.
  • ارائه دادن وکالتنامه دادگستری در صورتی که مراحل ثبت شرکت به عنوان یک وکیل حقوقی باشد.

مراحل ثبت شرکت در خارج از کشور:

شرایط و مراحل ثبت شرکت در خارج از کشور، بسته به مقررات کشور مقصد، متفاوت خواهد بود. با وجود این تفاوت‌ها، روند قانونی تاسیس شرکت در کشورهای پیشرفته به طور کلی به شرح زیر است:

  • دریافت تاییدیۀ بیزینس‌پلن از اتاق بازرگانی
  • انتخاب نوع کمپانی و نام تجاری
  • ثبت اطلاعات مربوط به آدرس شرکت
  • مشخص نمودن اعضا و سهامداران مجموعه
  • تنظیم اساسنامه و تهیه دیگر مدارک مورد نیاز برای فعالیت قانونی
  • تکمیل کردن، امضا نمودن و ارسال فرم‌های مربوط به ثبت قانونی شرکت

نحوه ثبت و تمدید برند خارجی:

برای ثبت و تمدید برند لاتین باید کارت بازرگانی داشته باشید. در صورتیکه این کارت ارائه شود می‌توانید در درخواست ثبت برند خود علامتی را درخواست نمایید که از حروف لاتین در آن استفاده شده باشد. تفاوتی ندارد که این حروف فارسی باشند که به لاتین نوشته شده‌اند و یا اینکه ریشه لاتین دارند در هر صورت چنانچه فونت به کار رفته شده لاتین باشد باید شرایط ثبت لاتین یعنی کارت بازرگانی ارائه و درخواست شود.

برای ثبت برندهای فارسی الزامی به بررسی سایر برندها در کشورهای دیگر نیست ولی چنانچه متقاضی ثبت برند لاتین باشید درخواست شما با قوانین و شرایط بین المللی برند هم بررسی خواهد شد. باید استعلام شود که نمونه برند شما در هیچ کشور دیگری وجود نداشته باشد و همچنین شرایط برند شما مطابق با استاندارد های توافقنامه مادرید و پروتکل الحاقی آن باشد و به همین دلیل استعلام و بررسی ثبت برند زمان بیشتری خواهد برد.

مدارک لازم برای ثبت برند لاتین:

  • کپی کلیه مدارک شرکت یا مدارک شخص حقیقی متقاضی
  • ارائه کارت بازرگانی حقوقی یا حقیقی
  • ارائه یک نمونه لوگوی لاتین یا علامت

مدارک لازم برای تمدید برند:

اشخاص حقیقی :

  • مدارک هویتی از جمله عکس شناسنامه و کارت ملی صاحب علامت تجاری
  • نمونه‌ی علامت تجاری به تعداد شش عدد
  • اگر مسئله‌ی تمدید علامت تجاری توسط وکیل شما انجام می‌دهد، ارائه‌ی مهر و امضای وکالتنلمه الزامی می‌باشد.
  • سند ثبت شده‌ی علامت، اصل یا کپی آن را باید ارائه دهند.
  • اگرعلامت تجاری از حروف و کلمات است، در صورت لاتین بودن و نداشتن ریشه‌ی فارسی ارائه‌ی کارت بازرگانی و یا کارت عضویت الزامی می‌باشد.

اشخاص حقوقی:

  • ابتدا مدارک هویتی افرادی که در شرکت حق امضا دارند (هیئت مدیره) (مدارک هویتی از جمله شناسنامه و کارت ملی)
  • سند ثبت شده‌ی علامت، اصل یا کپی آن را باید ارائه دهند.
  • نمونه‌ی علامت تجاری به تعداد شش عدد
  • اگر مسئله‌ی تمدید علامت تجاری را وکیل شما انجام می‌دهد، ارائه ی مهر و امضای وکالتنلمه الزامی می‌باشد.
  • روزنامه‌ی آخرین تغییرات اعضای هیئت مدیره را ارائه دهند.
  • اگرعلامت تجاری از حروف و کلمات است، در صورت لاتین بودن و نداشتن ریشه‌ی فارسی ارائه‌ی کارت بازرگانی و یا کارت عضویت الزامی می‌باشد.

ثبت شرکت در خارج از کشور؛ مدارک و مراحل ثبت شرکت

سامانه آنلاین آسان ثبت

از نکات مثبت سامانه آسان ثبت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

به کمک این سامانه برای ثبت شرکت و تمدید برند و ارسال مدارک مرتبط، نیاز به هیچگونه مراجعه حضوری و ارسال فیزیکی مدارک ندارید.

بلافاصله بعد از ارسال اطلاعات مورد نیاز توسط شما، کارشناسان ما به بررسی آن می‌پردازند.

در صورت نیاز به تکمیل و یا اصلاح مدارک، کارشناسان ما جهت مشاوره‌ی تخصصی با شما تماس می‌گیرند.

پس از تکمیل مراحل قبل، پرونده‌ی شما جهت ثبت شرکت به اداره‌ی مربوطه ارسال می‌گردد.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا