هاست پرسرعت
تکنولوژی

راهنمای گام به گام سرمایه گذاری بر NFT ها

راهنمای گام به گام سرمایه گذاری بر NFT ها

سرمایه‌گذاری در بازار ان‌اف‌تی‌ها مانند هر بازار مالی دیگری سود یا زیان در پی خواهد داشت. در این مقاله 4 گام برای سرمایه ‌گذاری بر NFT ها ارائه شده است که شما را برای رسیدن به دانش و تجربه لازم برای فعالیت در این بازار راهنمایی می‌کند.

احتمالا نام ان‌اف‌تی برای گوش شما آشنا باشد و به همین دلیل به دنبال راهنمایی برای سرمایه گذاری بر NFT ها هستید. سرمایه‌گذاری در بازار ان‌اف‌تی‌ها مانند هر بازار مالی دیگری سود یا زیان در پی خواهد داشت. سود یا زیان در این بازار مانند بازارهای دیگر به دانش، تجربه و شانس شما بستگی دارد. اگر بر تمام جوانب سرمایه گذاری روی NFT ها آگاه باشید، تاثیر شانس کم‌تر می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از دانش و تجربه‌ی خود به سود برسید.

در این مقاله 4 گام برای سرمایه ‌گذاری بر NFT ها ارائه شده است که شما را برای رسیدن به دانش و تجربه لازم برای فعالیت در این بازار راهنمایی می‌کند. اگر دوست دارید که از سرمایه گذاری بر ان اف تی ها سود ببرید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

گام اول: آشنایی با NFT

برای فعالیت در دنیای NFT ها و درک بهتر ادامه مقاله، بهتر است ابتدا با مفهوم NFT آشنا شویم. هر NFT توکنی دیجیتالی از مجموعه‌ی داده‌ها با ویژگی‌هایی یکتا است که روی یک شبکه بلاک‌چین ثبت شده است. به همین دلیل به آن‌ها توکن غیرقابل تعویض نیز می‌گویند. هر NFT با فایل‌های دیجیتال مانند عکس‌ها، موسیقی‌ها، آیتم‌های بازی و… مرتبط می‌شود. NFTها با تایید مالکیت به افراد کمک می‌کنند دارایی‌های دیجیتال را به راحتی بخرند یا به فروش بگذارند.

گام دوم: آشنایی با روش های سرمایه گذاری بر NFT ها

در گام بهتر است آشنایی مختصری با روش‌های درآمدزایی از NFT پیدا کنید. راه‌های متفاوتی برای سرمایه گذاری در ان اف تی ها وجود دارد. در ادامه چهار روش برای درآمدزایی از توکن‌های غیرقابل تعویض را به شما معرفی کرده‌ایم.

با خریدن NFT سرمایه گذاری کنید.

بهترین راه‌ برای کسب درآمد در این زمینه، خریدن nft با قیمتی پایین و فروش آن با قیمتی بالاتر است. برای کسب سود از این طریق شما باید هوشمندانه عمل کنید و مجموعه‌های باارزش را تشخیص دهید و در نهایت تعدادی عکس nft بخرید. اگر تشخیص درستی داده باشید و این NFT‌ها مورد استقبال قرار بگیرند، باید در آینده با قیمتی بالاتر آن‌ها را به فروش بگذارید.

راهنمای گام به گام سرمایه گذاری بر NFT ها

توضیحات NFT، توضیحات مجموعه (کالکشن) و توضیحات مربوط به سازنده، شما را در تشخیص ارزشمند بودن ان‌اف‌تی یاری می‌کنند. تلاش کنید توکن‌های کارآمد با تیم سازنده با برنامه را خریداری کنید. همچنین مطمئن شوید که NFTها تقلبی نباشند و توسط خود سازنده به فروش گذاشته شده‌ باشند.

nft های خود را اجاره دهید.

همان‌طور که در بازار مسکن شما می‌توانید خانه‌ی خود را اجاره دهید، در دنیای توکن‌های غیرقابل تعویض نیز می‌توانید توکن خود را اجاره دهید و درآمدزایی کنید. همچنین همانند دنیای واقعی که شما می‌توانید برای اخذ وام، خانه خود را وثیقه کنید، در دنیای توکن‌های غیرقابل تعویض نیز شما می‌توانید برای اخذ وام، توکن خود را وثیقه کنید.

سرمایه گذاری روی ساختن nft

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد، ساخت و به فروش گذاشتن NFT است. شما می‌توانید عکس، ویدئو، گیف، آیتم بازی و… را به راحتی به NFT تبدیل کنید و با فروش آن درآمد کسب کنید. برای این روش سرمایه گذاری در ابتدا نیاز به کار سختی ندارید. اگر تازه می‌خواهید فعالیت در دنیای ان‌اف‌تی‌ها را شروع کنید، پیشنهاد ما این است که ساخت nft رایگان با گوشی را امتحان کنید.

کسب درآمد از بازی NFT

درآمد از بازی در سال‌های گذشته خنده‌دار به نظر می‌رسید؛ اما فناوری بلاک‌چین این اتفاق را نیز امکان‌پذیر کرده است. در حال حاضر بازی‌های متاورسی زیادی وجود دارند که امکان خرید و فروش آیتم‌های‌شان برای شما فراهم است.

فرض کنید که در یکی از این بازی‌ها مانند اکسی اینفینیتی یک آیتم را کسب کرده‌اید. شما باید با بازی بیشتر و بهبود بخشیدن به این آیتم، آن را با قیمت مناسبی به فروش برسانید و درآمد کسب کنید.

آینده سرمایه گذاری روی NFT ها

به نظر شما در این جهان مملو از اتفاق، می‌توان با قطعیت درباره‌ی آینده صحبت کرد؟ به نظر ما چنین چیزی امکان‌پذیر نیست؛ اما می‌توان نگاهی به گذشته و شرایط کنونی کرد و در نهایت آینده‌ی احتمالی را پیش‌بینی‌ کنیم. احتمال درست بودن این پیش‌بینی‌ها در شرایطی بیشتر می‌شود که که شرایط حاکم در هر کدام از بازه‌های زمانی گذشته، حال و آینده کاملا یکسان باشد؛ اما این اتفاق امکان‌پذیر نیست. در نتیجه پیش‌بینی‌ها ضریب خطا دارند. درباره بازار ان‌اف‌تی‌ها این ضریب خطا ممکن است بیشتر هم باشد. زیرا تنها چند سال از به وجود آمدن این بازار گذشته است. در نتیجه فعالیت در این بازار می‌تواند ریسک‌های زیادی داشته باشد. علاوه بر تمام موارد ذکر شده، یک سرمایه‌گذار باتجربه می‌داند که سرمایه‌گذاری بدون ریسک امکان‌پذیر نیست. برایان تریسی، کارآفرین و نویسنده‌ی آمریکایی، می‌گوید:

«سود کردن بدون ریسک، تجربه کردن بدون خطر، پاداش گرفتن بدون تلاش، مانند این است که بدون متولد شدن انتظار زندگی کردن داشته باشید.»

همچنین وارن بافت، سرمایه‌گذار موفق آمریکایی، می‌گوید:

«ریسک‌ها از این‌جا ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید. پس برای کاهش ریسک آگاهی خودتان را بالا ببرید.»

نتیجه می‌گیریم که برای سرمایه گذاری بر ان‌اف‌تی‌ها لازم است که دانش خودتان را در این زمینه افزایش دهید. علاوه بر این لازم است بدانید که استقبال از ان‌اف‌تی و عملکرد متقابل این بازار نشان می‌دهد که این بازار مانند هر بازار مالی دیگری می‌تواند دوران اوج و افت داشته باشد؛ اما پایدار باقی خواهد بود.

سرمایه گذاری روی NFT در ایران

برای سرمایه گذاری در NFT در ایران، ابتدا یک بازار (با توجه به شرایط خودتان) انتخاب کنید. برای انتخاب سایت فروش nft باید به شبکه بلاک‌چین، پشتیبانی از کاربران ایرانی و حجم بازار توجه کنید. تا سال 2021 بازارهای جهانی مثل OpenSea گزینه‌ی مناسبی برای فعالیت ایرانی‌ها بودند؛ اما متاسفانه این پلتفرم اقدام به محدود کردن حساب کاربران ایرانی کرد. در نتیجه قبل از فعالیت در بازارهای جهانی قسمت قوانین و شرایط استفاده آن را کامل بخوانید و از محدودیت‌های حاصل از تحریم‌ها علیه کاربران ایرانی آگاه شوید.

راهنمای گام به گام سرمایه گذاری بر NFT ها

گام سوم: شناخت کامل بر nft ها

اگر مبلغ زیادی را برای سرمایه‌گذاری در nft ها در نظر گرفته‌اید یا قصد دارید سود زیادی از فعالیت در این زمینه کسب کنید، هرگز بدون اطلاعات کامل وارد دنیای nftها نشوید. فعالیت در دنیای nft ها نیاز به دانش به‌روزی دارد. هر اتفاقی ممکن است بر روی سرمایه شما تاثیر داشته باشد. شما تنها با آشنایی کامل با این بازار می‌توانید تاثیر این اتفاقات را پیش‌بینی کنید.

برای آشنایی کامل با دنیای nft می‌توانید وبلاگ سایت‌های جهانی مانند nftnows.com یا سایت ایرانی ramzinft.com را دنبال کنید.

گام چهارم: شروع سرمایه گذاری بر nft ها

پس از آشنایی کامل با دنیای nft ها، نوبت به سرمایه‌گذاری می‌رسد. پیشنهاد ما شروع سرمایه‌گذاری با مبلغ کم و کسب تجربه است؛ زیرا برای فعالیت در بازار NFT علاوه بر دانش به تجربه هم نیاز دارید. در ادامه و با کسب تجربه بیشتر، می‌توانید مبلغ سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهید.

در این مقاله راهنمای گام به گام سرمایه گذاری بر ان‌اف‌تی را ارائه دادیم. اگر این مقاله را کامل خواندید، دو مرحله اول را طی کردید. در نتیجه اکنون می‌توانید به دنبال افزایش بیشتر آگاهی و سرمایه گذاری بر NFT ها باشید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا