هاست پرسرعت
تکنولوژی

ردمی از شارژ سریع 300 وات رونمایی کرد؛ شارژ کامل باتری تنها در 5 دقیقه! [تماشا کنید]

ردمی از شارژ سریع 300 وات رونمایی کرد؛ شارژ کامل باتری تنها در 5 دقیقه! [تماشا کنید]

ردمی تنها چهار ماه پس از اینکه به عنوان اولین برند سازنده گوشی توانست از آستانه شارژ 200 وات عبور کند، امروز فناوری شارژ سریع 300 وات را معرفی کرد! این کمپانی چینی که زیرمجموعه شیائومی است، اعلام کرده که با این فناوری جدید باتری یک گوشی می‌تواند تنها در کمتر از 5 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ شود. برای اثبات این ادعا، ویدیویی نیز به همراه برخی جزئیات بیشتری منتشر شده است که در ادامه به مشاهده و بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. با دیجی رو همراه باشید.

شرکت ردمی برای تست فناوری شارژ 300 وات خود از نسخه اصلاح شده گوشی ردمی نوت 12 دیسکاوری (Redmi Note 12 Discovery) با باتری 4100 میلی آمپر ساعتی (نسخه اصلی دارای باتری دو تکه 4300 میلی آمپر ساعتی است) در یک محیط کنترل شده استفاده کرده است. بر اساس ویدیویی که از این تست منتشر شده، 2 دقیقه و 11 ثانیه طول می‌کشد تا دستگاه به شارژ 50 درصد برسد و تنها در 5 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

نکته عجیب و جالب توجه این است که با وجود انتشار این ویدیو در حساب رسمی ردمی در ویبو (Weibo) برای اثبات ادعای شارژ 300 وات، عددی که در نمایشگر دستگاه ولت‌سنج نشان داده می‌شود، اصلاً به 300 نمی‌رسد! در طول پروسه شارژ گوشی، تنها برای حدود سه ثانیه توان خروجی شارژر به 290 وات می‌رسد و سپس دوباره به سرعت شارژ کمتر (اما هنوز هم بسیار چشمگیر) برمی‌گردد. 300 وات حداکثر سرعتی است که از لحاظ تئوری می‌توان برای شارژ باتری گوشی‌های هوشمند استفاده کرد، اما مطمئناً به دلایل امنیتی شارژ مداوم با چنین توانی امکان‌پذیر نبوده است.

به گفته ردمی، آداپتور شارژ جدید این شرکت با فناوری Double GaN عرضه می‌شود و «بیش از 50 لایه محافظتی برای افزایش ایمنی» دارد، اما همچنان اندازه آن کوچک و به اندازه شارژرهای معمولی است. در حال حاضر، چیزی که برند متعلق به شیائومی فاش نکرده، این است که چه زمانی شاهد عرضه یک گوشی هوشمند واقعی با این فناوری خواهیم بود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا