هاست پرسرعت
تکنولوژی

سونی: مشکل کمبود پلی استیشن 5 در بازار حل شد

سونی: مشکل کمبود پلی استیشن 5 در بازار حل شد

پلی استیشن 5 از زمانی که در سال 2020 عرضه شد، به یک محصول کمیاب تبدیل شده و مشتریان در سراسر جهان در خرید آن با مشکل روبرو بوده‌اند. عوامل زیادی در این کمبود موجودی نقش داشتند؛ از مشکلات زنجیره تامین و کمبود تراشه گرفته تا افراد سودجویی که تمام موجودی کنسول را خریداری می‌کنند تا بعداً با قیمت بالاتر بفروشند!

اخیراً وضعیت عرضه پلی استیشن 5 در بازار  بهتری شده، اما هنوز هم با شرایط ایده آل فاصله دارد. با این حال، به گفته سونی، کمبود پلی استیشن 5 بالاخره به پایان رسیده است. جیم رایان، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، در سخنرانی اخیر خود در نمایشگاه 2023 CES گفت:

از این پس هر کس که پلی استیشن 5 بخواهد، به سهولت و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توان آن را در خرده فروشی‌های سراسر جهان پیدا کند.

پلی استیشن 5

این شرکت همچنین اعلام کرد که تاکنون حدود 30 میلیون واحد کنسول پلی استیشن 5 فروخته است. این نشان می‌دهد که از نوامبر 2022 به این سو، سونی توانسته حدود 5 میلیون کنسول بفروشد که آمار بسیار جالب توجهی است. رایان از کاربران پلی استیشن به خاطر صبرشان در طول ارائه این کنسول به بازار تمجید کرد و گفت که این شرکت “با وجود چالش‌های جهانی در دو سال گذشته با تقاضای فوق العاده‌ای روبرو بوده است.”

جالب اینجاست که با وجود اعلام سونی مبنی بر اتمام مسئله کمبود پلی استیشن 5، این کنسول هنوز هم در خرده‌فروشی‌های بزرگ ایالات متحده مانند Best Buy و GameStop موجود نیست و در بازارهای دیگر هم عرضه بسیار کمی دارد. در هر حال، فعلاً باید منتظر ماند و دید بالاخره در ماه‌های آینده وضعیت عرضه محبوب‌ترین کنسول نسل نهم بهتر خواهد شد یا نه.

در انتها بد نیست اشاره کنیم که سونی در حال آماده شدن برای عرضه پلی استیشن VR2 در ماه فوریه سال جاری میلادی است و امید می‌رود که این هدست واقعیت مجازی اختصاصی نیز با مشکلات موجودی مشابه PS5 در تمام این سال‌ها مواجه نشود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا